اخبار داغ

یادداشت؛

قفل سرسخت نقدینگی صنایع؛ کنکاش ردپای برجام در گشایش صنعت؟!

قفل سرسخت نقدینگی صنایع؛ کنکاش ردپای برجام در گشایش صنعت؟!
هنوز وعده های معاون وزیر برای تحقق نقدینگی این صنایع مهم در شرق کشور ره به جایی نبرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  سپهرآیین؛ تیرماه امسال یعنی 6 ماه گذشته، مجتمع های صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین که با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند، میزبان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بودند، یک میزبانی که ساعت ها بازدید از خطوط تولید و طرح های تکمیلی این صنایع، مهمترین بخش آن را تشکیل می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین؛,

این معاون وزیر در حالی درگفتگو با خبرنگاران بارها از نقش برجام در توسعه صنایع، افزایش تولید و بهبود نقدینگی سخن به میان می آورد که گمان می کردی پسابرجام جلوه گاه زرین گشایش های برجامی در حوزه صنایع است.

,

این صحبت ها از وعده یک ماهه معاون وزیر برای حل مشکل نقدینگی صنایع اسفراین حکایت داشت که ما کماکان با نگاه تیزبینانه و ریز بینانه و موشکافانه رسانه ای در انتظار تحقق وعده این   مقام دولتی در حوزه خاص صنایع هستیم.

,

هنوز وعده های معاون وزیر برای تحقق نقدینگی این صنایع مهم در شرق کشور ره به جایی نبرده است.

,

این در حالی است که رسانه های گوناگون بارها پرده از گشایش های برجامی در حوزه صنایع برداشتند که در نتیجه آن قفل تعطیلی را در دولت مدعی کلیدداری میهمان صنایع مهم و البته با سابقه با کاربری های گوناگون کردند.

,

مدیرعامل مجتمع صنعتی معدنی آهن و فولاد بافق  از تعطیلی این صنعت خبر داد، در شنیده رسانه ای دیگر، نتیجه سرمایه گذاری هشت ساله در فولاد جوین اثر بخش به نظر نمیرسد، در نتیجه شاهد تعطیلی این واحد صنعتی نیز بودیم. اولین کارخانه تولید کاشی و سرامیک کشور با نام ایرانا نیز تعطیل می شود، حکایت سریالی تعطیلی صنایع با تعدیلی نیرو داستان روزانه رسانه ها می شود، 400 کارگر کارخانه تصفیه قند ورامین از قدیمیهای تهران به دلیل تعطیلی، بیکار می شوند.

,

کاله آمل 400 کارگر خود را به دلیل عدم موافقت دولت با ارائه تسهیلات تعدیل می کند، کاشی طوس قوچان به دلیل بدهی به شرکت گاز به عنوان یک زیرساخت با 300 کارگر تعطیلی خود را رسانه ای می کند، داستانی که با تعطیلی ارج، نخستین کارخانه تولید لوازم خانگی در ایران آن هم با قدمت قریب به 80 ساله پررنگ تر شد، هرچند مسئولان و متولیان دولتی آن را تکذیب کردند.

,

اما این ها فقط برشی از مشکلات صنایع است، مشکلات در حوزه صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بیش از پیش برجسته است که در آینده در قالب نگاه رسانه ای به آن خواهیم پرداخت. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه