اخبار داغ

جنگ تبلیغاتی علیه ایران؛

داستان تکراری لیست‌های تروریستی آمریکا

داستان تکراری لیست‌های تروریستی آمریکا
اخیراً تعدادی از نمایندگان آمریکایی طرحی را به کنگرۀ این کشور ارائه داده‌اند که بر اساس آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دانشجویان بیدار»اخیراً تعدادی از نمایندگان آمریکایی طرحی را به کنگرۀ این کشور ارائه داده‌اند که بر اساس آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «, دانشجویان بیدار, »اخیراً تعدادی از نمایندگان آمریکایی طرحی را به کنگرۀ این کشور ارائه داده‌اند که بر اساس آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد گرفت.,

تردیدی نیست که نقش بارز و برجسته این نهاد نظامی کشور در تحولات منطقه به ویژه در عراق و سوریه بخش مهمی از دلایل این اقدام نمایندگان به شمار می‌رود. همکاری سپاه با دولت عراق در مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش، نقش مهمی در بی‌نتیجه ماندن پروژه‌های برخی از کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از تروریست‌ها در این کشور داشته است. علاوه بر اینکه نقش مستشاری سپاه به نیروهای الحشد الشعبی که جایگاه کلیدی در بازستانی مناطق حیاتی و مهمی در دیالی، بابل، صلاح الدین و الانبار از چنگال تروریست‌ها داشته‌اند نشان می‌دهد که چرا آمریکا از قدرت‌یابی روزافزون ایران در عراق و افزایش نفوذ آن هراسناک است و به دنبال ایجاد موانعی برای استمرار وضع موجود است.

,

در سوریه نیز جایگاه ایران و نقش سپاه پاسداران به خوبی آشکار و روشن است و پیروزی‌های اخیر سوری‌ها علیه تروریست‌ها نیز از منظر آمریکایی‌ها به عنوان موفقیت‌هایی دیده می‌شود که باید به حساب ایران و بازوی اجرایی آن یعنی سپاه  گذاشته شود.

,

بنابراین اتخاذ چنین اقداماتی از سوی آمریکایی‌ها را باید کاملا طبیعی و در راستای منافع آن‌ها در منطقه قلمداد کرد.

,

از سوی دیگر سابقه خراب آمریکا در گنجاندن گروه‌های تروریستی مانند منافقین در فهرست و سپس خارج کردن نام آن‌ها اثبات کرده است که لیست تروریستی آمریکایی‌ها به مثابه یک ابزار سیاسی در اختیار این کشور است که با اهداف تبلیغاتی و فشار سیاسی بر کشورها تهیه و به روز رسانی می‌شود.

,

واقعیت این است که سابقه درج یا حذف افراد و گروه‌ها از این لیست‌ها نشان داده که تأثیری بر سیاست‌های کشور نداشته و ندارد. همچنانکه حذف منافقین از لیست تروریستی آمریکا در سال 2012، هیچگونه اعتباری به این گروه نیفزود بلکه افکار عمومی و رسانه‌های آمریکا شاهد بودند که چگونه رقبای سیاسی ترامپ برای ضربه زدن به یکی از وزیران احتمالی وی، موضوع همکاری او با منافقین را مطرح کرده بودند.

,

اکنون این طرح در حالی به کنگره ارائه شده که سپاه پاسداران از مدتها قبل در لیست گروه‌های تحریمی وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده است و عملا گنجاندن احتمالی آن در لیست تروریستی، هیچ تغییری در وضعیت آن به وجود نخواهد آورد. لذا همانگونه که گفته شد این اقدام کنگره را باید تلاش لابی‌های مخالف ایران برای جنگ تبلیغاتی علیه کشور در آستانه به قدرت رسیدن هیئت حاکمه جدید در واشنگتن تلقی کرد.

,

 

,

سیدرضا قزوینی غرابی

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه