اخبار داغ

معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خبر داد:

کاهش ۴۹ درصدی بارندگی در خراسان شمالی

کاهش ۴۹ درصدی بارندگی در خراسان شمالی
معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارندگی ها در سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 49 درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، نادر نصرتی، معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه سال زراعی از اول مهرماه تا 222 دی ماه است، اظهار کرد: همچنین میزان بارندگی های امسال نسبت به دوره بلند مدت آماری 34.44 درصد کمتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

نصرتی بیشترین میزان بارندگی در مدت یاد شده را مربوط به شهرستان راز و جرگلان با 73.7 میلی متر و کمترین میزان را مربوط به شهرستان اسفراین با 24.9 میلی متر عنوان کرد.
وی در مورد میانگین دمایی هوای استان در سال زراعی امسال نیز گفت: میانگین دما 8.9 درجه سانتی گراد بوده که نسبت به سال گذشته 1 درجه خنک تر شده و نسبت به دوره آماری بلند مدت تغییر قابل ملاحضه ای وجود ندارد.
معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از پیش بینی بارش پراکنده در ارتفاعات استان تا اواخر وقت امروز خبر داد و افزود: صبح امروز شاهد به زمین نشستن برف در گردنه امین الله بودیم.
نصرتی اظهار کرد: با خروج سامانه بارشی از استان به تدریج شاهد افزایش 4 تا 5 درجه ای دما در استان خواهیم بود با این توضیح که در لحظات صبحگاهی دمای اکثر مناطق زیر صفر خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: اواخر هفته با ورود سامانه بارشی جدید به استان شاهد حاکم شدن ناپایداری ها و بارش برف خواهیم بود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه