اخبار داغ

ریزگردها نفس کنگانی ها را به شماره انداخت+تصویر

ریزگردها نفس کنگانی ها را به شماره انداخت+تصویر
با وزش باد و وقوع پدیده ریزگردها در کنگان آسمان این شهر با موجی از هوای خاک‌آلود محو شده است که با افزایش غلظت و شدت گرد و غبار تردد و تنفس شهروندان مشکل و تشخیص فاصله دید برای رانندگان سخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا با وزش باد و وقوع پدیده ریزگردها در کنگان آسمان این شهر با موجی از هوای خاک‌آلود محو شده است که با افزایش غلظت و شدت گرد و غبار تردد و تنفس شهروندان مشکل و تشخیص فاصله دید برای رانندگان سخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا, کوگانا,

حالا دیگر تنها دود خودروها ، وسایل نقلیه و وجود آلودگی های ناشی از کارخانجات گاز نگران کننده نیست بلکه، باید باران خاک را هم که گاه به گاه بر سر مردم این شهرستان می بارد و سلامتی آنها را تهدید می کند، به این فهرست اضافه کرد.

,

, ,

طبق توصیه های پزشکان ریزگردها در سه گروه کودکان و اطفال، زنان باردار و بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی به شدت اثرات سوء به جای می گذاردواین سه گروه در وضعیت هوای ناسالم و گرد و خاک جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند زیرا حساسیت بالای این افراد سبب می شود سریع تر در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوا قرار گیرند.

,

 پزشکان می گویند: تنفس هوای خاک آلود سبب ایجاد و تشدید مشکلات تنفسی می شود و در هوای خاک آلود باید شهروندان هنگام خروج از منزل حتما از ماسک های استاندارد و مخصوص استفاده کنند تا کمتر در معرض عوارض بیماری زای گرد و خاک قرار گیرند.

,

.

, ., ,

پس باید توجه داشت که زنان باردار، افراد کهنسال و مبتلایان به بیماری‌های تنفسی از رفت و آمد در خیابان پرهیز کنند و شهروندان حتی‌ الامکان تا بر طرف شدن این مشکل برای رفت و آمدهای غیرضروری از خانه خارج نشوند.

,

گذشته از اثرات مخرب ریزگردها بر محیط زیست و منابع طبیعی تاثیر نامطلوبی که تداوم این پدیده بر سلامتی دارد و کیفیت هوای شهرستان  را به سمت نامطلوب تغییر داده است، ضرورت داشتن عزمی جزم و نگاهی مسئولانه بیش از همیشه احساس می شود.

,

, ,

 امروز به استناد آمار ،پدیده ریزگردها بسیاری از شهرستان ها و استان های  کشور را متاثر کرده و اگر دیر بجنبیم، نمی توان کاری از پیش برد و این پدیده رو به گسترش را مهار کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه