اخبار داغ

شناسایی 40 اثر تاریخی با قدمتهای 8 هزار ساله در چالدران +تصاویر

شناسایی 40 اثر تاریخی با قدمتهای 8 هزار ساله در چالدران +تصاویر
رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی چالدران گفت : 40 اثر تاریخی با قدمتهای 8 هزار ساله در چالدران با هدف ایجاد یک نمایشگاه دایمی سنگی در این شهرستان شناسایی و گرد آوری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نوای چالدران ،این آثار سنگی که مربوط به دوره های مختلف از جمله دوره نو سنگی ، پیش از تاریخ ، دوره اسلامی و معاصر است بعد از انجام مطالعات لازم توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان شناسائی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای چالدران ,

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی چالدران در گفتگو با نوای چالدران گفت : این آثار با هدف ایجاد یک نمایشگاه دایمی سنگی در این شهرستان شناسایی و گرد آوری نمودیم ادامه شناسائی و گردآوری و انتقال آثار به این محل ادامه دارد .

,

وی تصریح کرد :این آثار گرد آوری شده در پنج زمینه از جمله خوراک ، دام ، تطهیر ، مزار ومعماری است .

,

عبداله پور خاطر نشان کرد :شیر سنگی ، سر ستون ، سنگ آسیاب ، سنگ قبور ، هاونگ دستی ، حوضچه آب و گوشت کوب از جمله آثاری هستند که در محل اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در معرض دید عموم علاقمندان قرار داده شده است .

,

فرماندار شهرستان چالدران در جریان بازدید از این آثار سنگی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای افزون بر 100 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و یک اثر ثبت شده در فهرست جهانی است افزود :حفظ و صیانت از این آثار در جهت بهبود و شناسایی فرهنگ و پیشینه تاریخی یکی از ضروریاتی است که باید مسئولین زیربط به آن توجه داشته باشند .

,

 جمع آوری ابزار آلات حمل و نقل ، کشاورزی و دامداری با استفاده از صنایع چوب با قدمت افزون بر یک قرن از جمله دیگر کارهایی است که میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در جهت حفظ و احیاء تمدن کهن این شهرستان انجام داده است .

,

در صورت تامین زمین ورفع مشکل فضای فیزیکی ،امکان ایجاد موزه دایمی سنگ های تاریخی در این شهرستان امکان پذیر است .

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,
 
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه