اخبار داغ

یک کارشناس مطرح کرد:

افول اخلاقی اصلی ترین عامل طلاق در جامعه

افول اخلاقی اصلی ترین عامل طلاق در جامعه
یک کارشناس مذهبی با ابراز نگرانی از افزایش طلاق در جامعه گفت: افول اخلاقی مهمترین عامل طلاق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عباس علی فرمانیان استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: در گذشته در خانواده های اصیل ایرانی چیزی به نام اخلاق وجود داشت ولی الآن اخلاق در خانواده و جامعه رنگ باخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی با اشاره به افول اخلاق که در تمامی اقشار جامعه نفوذ پیدا کرده، بیان کرد: در حال حاضر به گونه ای شده که بین خانواده و زن و شوهر و فرزندان اخلاق کمرنگ و گذشت بسیار کم شده و همین عامل طلاق شده است.

,

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: بسیاری از مواقع مسائلی پیش می آید که بسیار پیش پا افتاده است اما به خاطر نبود اخلاق نه آقا کوتاه می آید و نه خانم و هر کدام سعی می کنند کم نیاورند.

,

استاد حوزه  علمیه ادامه داد: همین باعث می شود که دامنه اختلافات گسترده و بیشتر شود و به بهانه های واهی کارشان به جدایی و طلاق کشیده می شود.

,

فرمانیان نقس رسانه را نیز در طلاق مهم دانست و افزود: امروزه همه جا رسانه در دسترس است و راحت می توان ارتباط گرفت، الان سینما هالیوود را در نظر بگیرید که چگونه می خواهند بنیان خانواده را متزلزل کنند.

,

وی اضافه کرد: 80 درصد فیلم هایی که دارد ساخته می شود بر علیه اسلام است که از طریق ماهواره و کل فضاهای مجازی پخش می شود و دست هر کسی قرار می گیرد.

,

این کارشناس اظهار کرد: یک خانم را در نظر بگیرید که در خانه نشسته و این فیلم های ماهواره را می بیند و بازتاب آن این می شود که الگوی غربی که حذف خانواده است در ذهن وی نهادینه می شود.

,

فرمانیان ادامه داد: به مرور زمان این فرد چه بخواهد و نخواهد همین رفتارها را در خانواده انجام می دهد و نهایتا خانواده سرد و بی روح شده و منجر به طلاق می شود.

,

وی فاصله گرفتن از دین و مذهب را از عوامل دیگر طلاق برشمرد و گفت: در کنار این دلایل اگر آمار طلاق را ببینیم کسانی که جدا می شوند واقعا کسانی هستند که خیلی زیاد کاری به دین و مذهب ندارند، ولی هر چه دین پررنگ تر باشد رعایت دستورات الهی بیشتر است.

,

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ازدواج های خیابانی قطعا دوام چندانی ندارد و در نهایت منجر به طلاق می شود، افزود: وقتی جوانان اطلاعات کافی ندارند و با عدم شناخت لازم از همدیگر ازدواج می کنند، اختلافات بیشتر و دوام زندگی آنها کمتر می شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه