اخبار داغ

کاهش قیمت نفت هیچ برنده ای ندارد

کاهش قیمت نفت هیچ برنده ای ندارد
کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: کاهش قیمت نفت هیچ برنده ای ندارد،چرا که حتی خریداران نفت ارزان قیمت، می بایست قیمت محصولات خود رابسیار کاهش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  داهی، وحید سلوکی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در خصوص کاهش قیمت نفت توسط عربستان سعودی گفت: عربستان سعودی با هدف رقابت با نفت غیرمتعارف شیل در آمریکااقدام به کاهش قیمت نفت مبادرت ورزیده است چراکه این نوع نفت با قیمت 70دلاری مقرون به صرفه می باشد و با کاهش نفت به قیمت های زیر 70دلار،بسیاری از واحدهای تولید این نوع نفت تعطیل شدند و عربستان که تولید نفت شیل را برای آینده نفتی خود خطرآفرین احساس می کرد،اقدام به کاهش قیمت نفت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, داهی,

وحید سلوکی در خصوص علت دوم کاهش قیمت نیز مطرح کرد:  کاهش قیمت نفت، قدرت نرم نفتی عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران بود. عربستان  علی رغم کارشکنی در مذاکرات برجام، وقتی با رفع تحریم نفتی  و افزایش میزان صادرات نفت ایران روبه رو شد،تصمیم گرفت که با کاهش قیمت نفت، ایران را تحت فشارقرار دهدتا از طریق قدرت نرم نفتی خود مانع از افزایش درآمد نفتی ایران گردد.

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی افزود:  همین عامل قیمت نفت را به زیر50 دلار رساند،اما عربستان که با کاهش قیمت نفت با کسری شدید بودجه ای روبه رو شد،تصمیم گرفت تا از طریق نشست نفتی  در دوحه ، ایران را تحت فشار قرار دهد تا تولیدخود را افزایش ندهدو ایران هم نپذیرفت وسرانجام عربستان که ایران را مصمم به افزایش تولید نفت دید، در نشست نفتی الجزایر 3کشور نفتی ایران ، لیبی و نیجریه از طرح فریزنفتی به معنای کاهش تولید، معاف شدند و این یک پیروزی برای جمهوری اسلامی در منطقه و حتی درسطح بین المللی در رقابت با قدرت نرم عربستان محسوب می شود.

, 3,

وی همچنین در خصوص برندگان و بازندگان این رقابت نفتی عربستان نیز مطرح کرد: کاهش قیمت نفت هیچ برنده ای ندارد،چرا که حتی خریداران نفت ارزان قیمت، می بایست قیمت محصولات خود رابسیار  کاهش دهند و این سبب زیان شرکت های پتروشیمی،پالایشی و محصولات نفتی میگردد که می تواند توسعه این صنایع را به مخاطره بی اندازد،در نتیجه هم فروشندگان نفت و هم خریداران آن متضرر می شوند و باید گفت در رقابت نفتی برنده ای وجود نخواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه