اخبار داغ

راه برون رفت از رکود در گرو رفع ضعف های نظارتی و کنترلی

راه برون رفت از رکود در گرو رفع ضعف های نظارتی و کنترلی
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: متاسفانه در حال حاضر تفکرات اقتصادی حاکم در کشور نشات گرفته از سرمایه داری مالی و بازاری می باشد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   احسان قدس در گفتگو با خبرنگار داهی در خصوص موضوعات اقتصادی و همچنین نابسامانی های اقتصادی در کشور گفت: متاسفانه یکی از عوامل نابسامانی در موضوع اقتصادی در کشور ما ریشه در نبود یک راه حل اساسی و همچنین عمل نکردن به منویات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی دارد و مسئولین کشوری باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, داهی ,

احساس قدس کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه در ادامه با اعلام راه موجود در این رابطه ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر    تفکرات اقتصادی حاکم در کشور نشات گرفته از سرمایه داری مالی و بازاری می باشد و چون قدرت سیاسی و درآمد حاصل از فروش نفت در اختیار دولت قرار می گیرد، برای منافع بلندمدت توسعه کشور فکری نمی شود و باید مسئولین کشوری موضوعات را با توجه به معیارهای انقلابی و منویات رهبری برنامه ریزی داشته باشند.

,

قدس همچنین در ادامه در خصوص راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی نیز افزود:  راه برون رفت از رکود اقتصادی کشور در گرو برطرف نمودن ضعف های نظارتی و کنترلی جهت جلوگیری از اتفاقاتی نظیر اختلاس های مالی و از طرف دیگر مطالعه دقیق و واقع بینانه شرایط اقتصادی کشوردر پسابرجام و آمارهای واقعی اقتصادی و نیز اتخاذ تصمیمات مناسب اقتصادی بدون اعمال اقتصاد سیاسی با محوریت تفکر انقلابی می باشد، چراکه تاکنون در هر مسئله سیاسی و اقتصادی در برهه های مختلف که تفکر انقلابی حاکم بوده، نتیجه مطلوب و غایی به دست آمده است.

,

وی همچنین مطرح کرد: مسئولین اقتصادی در کشور باید بدانند که اقتصاد مبنی بر فروش ثروت ملی نمی تواند از بیماری های اقتصادی همچون بیکاری و تورم در امان بماند.ما نمی توانیم با واردات کالا، بیکاری کشورهای دیگر را به داخل کشور آورده و با صادرات نفت، فرصت های اشتغال را به خارج از کشور صادر می کنیم. به دلیل تفکرات و سیاستگذاری های نادرست، به جای توسعه اقتصادی، در حال فرسایش اقتصادی هستیم.

,

قدس همچنین دلایل متفاوتی را در رکود اقتصادی دخیل دانست و ادامه داد: یکی دیگر از دلایل نابسامانی اقتصادی در کشور را می توان انتصاب ها و احاله مسئولیت ها به دور از شایستگی اخلاقی، توان مدیریتی و تعهد خدمت به مردم دانست که تمایلات جناحی و خانوادگی در آن نقش دارد. این موارد موجب انباشت ثروت و فساد در رده های بالامی گردد.

,

این استاد دانشگاه خاطر نشان ساخت:  ازجمله پیامدهای این نوع ساختار اقتصادی می توان به بیکاری گسترده در جامعه، توزیع نامتعادل درآمد که نمود آن در فیش های حقوقی نجومی دیده می شود و حجم وسیع نقدینگی و عدم استراتژی توسعه دانست. آنچه گفته شد در مجموع سبب عقب ماندگی اقتصادی در کشور خواهد شد.  

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه