اخبار داغ

مسئول کمیته نمایش های آیینی جشنواره اقوام در کرمانشاه خبر داد:

حضور ۱۴ نمایش آیینی از سراسر کشور در جشنواره اقوام ایرانی

حضور ۱۴ نمایش آیینی از سراسر کشور در جشنواره اقوام ایرانی
مسئول کمیته نمایش های آیینی اولین جشنواره بین المللی "اقوام" گفت: 14نمایش آیینی از اقوام مختلف ایران در اولین جشنواره بین المللی اقوام در کرمانشاه به نمایش در می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سعید جمشیدی مسئول کمیته نمایش های آیینی این جشنواره، با اشاره به حضور ۱۴ گروه نمایشی از اقوام مختلف ایران در این جشنواره، گفت: از این تعداد ۸ گروه از اقوام مختلف ایران و ۶ گروه از استان کرمانشاه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

,

وی با بیان اینکه هیات داوران گروه های منتخب تئاتر از میان اقوام را انتخاب کردند، گفت: هیات داوران جشنواره در این بخش، استاد داوود فتحعلی بیگی، هواس پلوک، مظفر قلندرلکی، محمد درند، سعید جمشیدی و مرتضی اسدی مرام بودند.

,

 

,

جمشیدی گفت: تمامی نمایش‌های فاخر راه یافته به اولین جشنواره بین المللی اقوام به قصه ها و افسانه های بومی، آیین ها و رسم های نمایشی اقوام مختلف، میپردازند و در بیشتر این آثار موسیقی محلی، لباس بومی، شعرها و آیین ها چشم نوازی می کند.

,

 

,

وی افزود: با داوری صورت گرفته در بخش تئاتر اقوام، نمایش های میدانی «گیشه یاوری» به کارگردانی «محمدعلی صادق حسنی» از لاهیجان، «نذرقالی» به کارگردانی «مهدی حبیبی» از ملایر، «فرهنگ» به کارگردانی «سید فریدون احمدی» از دهگلان، «سیاوردارو» به کارگردانی «پژمان شاه وردی» از بروجرد، «دی زنگرو» به کارگردانی «هیام احمدی» از آبادان، «سارای» به کارگردانی «مهدی صالحیار» از مرند، «سنت دیگر» به کارگردانی «علی روحی» از مشهد و نمایش عروسکی «خمره باری» به کارگردانی «امیداجاقی» ازاصفهان توانستند به اولین جشنواره بین المللی اقوام در کرمانشاه راه پیدا کنند.

,

 

,

مسئول کمیته نمایش های آیینی نخستین جشنواره اقوام ایرانی در کرمانشاه گفت: در بخش ویژه آیین های کرمانشاه  نیز نمایش صحنه ای «چریکه واران» به کارگردانی «هواس پلوک»، نمایش صحنه ای «شب تیره ابر» به کارگردانی «جعفری و روحتافی»، نمایش صحنه ای «چراغ گردان» به کارگردانی «محمد رضا زندی»، نمایش میدانی «نذر موی سر» به کارگردانی «حسین نادری»، نمایش میدانی «کوسه مرنجان» به کارگردانی «سعید ذبیحی» و نمایش میدانی «دوال کشی» به کارگردانی «نعمت اسدی» از شهرستان هرسین به بخش نمایش های آیینی جشنواره اقوام راه یافته اند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: اولین جشنواره بین المللی اقوام در کرمانشاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۳۰ دی لغایت ۳بهمن برگزار می شود و مجری برگزاری آن موسسه فرهنگی هنری «شکوه انقلاب» است.

,

 

,

جمشیدی گفت: تمامی بخش های این جشنواره برای بازدید عموم و علاقمندان رایگان است.  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه