اخبار داغ

مسؤول انجمن حمایت از بیماران تالاسمی جهرم:

به دغدغه ی اشتغال بیماران خاص توجهی نمی شود

به دغدغه ی اشتغال بیماران خاص توجهی نمی شود
مدیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی نیاز ضروری این بیماران به درآمد را عمده ترین مشکل پیش پای بیماران تالاسمی برای ازدواج دانست و ابراز داشت : در صورتی که برای این بیماران اشتغالی ایجاد شود علاوه بر کمک در تامین هزینه های درمانی امکان ازدواج و گذران زندگی نیز برای آنان فرآهم می شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پسین جهرم بیماری تالاسمی یکی از انواع اختلالات ژنتیکی خونی است. از نظر شیوع بیماری تالاسمی در سراسر جهان و در همه نژادها دیده می‌شود ولی در نواحی مدیترانه، خاورمیانه (ایران، ترکیه و سوریه) و جنوب شرقی آسیا بیشتر از نواحی دیگر دیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پسین جهرم,

بر اساس آمار در کشور ما حدود ۱۹۰۰۰ بیمار تالاسمی  وجود  دارد. به مدد پیشرفت های دانش پزشکی و تشخیص زود هنگام و به موقع بیماری تالاسمی طول عمر این بیماران با تزریق خون مکرر و استفاده از داروهای متنوع آهن زدا، افزایش یافته است و برخلاف چند دهه قبل این بیماران دارای حیاتی طبیعی هستند.

,

شهناز رحمانیان مدیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت های انجمن حمایت از بیماران تالاسمی در جهرم گفت  : این انجمن به صورت خصوصی اداره می شود و تمامی اعزای آن افتخاری با انجمن همکاری می کنند .

,

رحمانیان با برشمردن مشکلات عدیده ی بیماران تالاسمی بیان داشت : بیماران مجبورند اکثر داروها را با نرخ آزاد تهیه کنند و با توجه با اینکه عموما از قشر آسیب پذیر جامعه هستند در تامین هزینه های درمانی با مشکل مواجه اند .

,

وی از مردم خیر خواست تا با کمک کردن به این بیماران نذرهایشان را ادا کنند و هزینه های اضافی که موجب اسراف است و در محل های دیگر خرج می شود را به این بیماران اختصاص دهند .

,

به گفته ی مدیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی 136 بیمار تالاسمی در سطح شهرستان جهرم شناسایی شده اند و در این مرکز دارای پرونده هستند .

,

وی دلیل عمده ی بروز این بیماری را ازدواج های فامیلی عنوان کرد و افزود : با توجه به مشاوره ها و آزمایش هایی که پیش از ازدواج صورت میگیرد این بیماری در حال کنترل است .

,

رحمانیان با اشاره به مشکل اشتغال این بیماران با توجه به محدودیت های بدنی آنان گفت : با علم به این که معضل بیکاری در جامعه ما تنها مختص افراد تالاسمی نیست اما رفع مشکل اشتغال این افراد از اهمیت خاصی برخور دار است زیرا درد و رنج بیکاری،  بر کیفیت زندگی این عزیزان تاثیر مستقیم دارد.این بیماران توانایی انجام فعالیت های سنگین را ندارند  اما می توانند در مشاغل سبکی همچون انجام کارهای بسته بندی و یا تولیدی البسه ی بیمارستانی که نیاز به ظرافت چندانی در دوخت آن وجود ندارد فعالیت کنند .

,

مدیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی نیاز ضروری این بیماران به درآمد را عمده ترین مشکل پیش پای بیماران تالاسمی برای ازدواج دانست و ابراز داشت : در صورتی که برای این بیماران اشتغالی ایجاد شود علاوه بر کمک در تامین هزینه های درمانی امکان ازدواج و گذران زندگی نیز برای آنان فرآهم می شود .

,

معضل بیکاری و عدم یافتن شغل مناسب، تحمل نگاه‌های تحقیرآمیز اطرافیان برای افرادی که علیرغم رنج به مدارج بالای تحصیلی رسیده اند، بسیار ناگوار است.

,

محمد یکی از بیماران تالاسمی می گوید : برای انجام قسمتی از بخش درمان ماهیانه مجبوریم به شیراز برویم و برخی دیگر از بیماران تالاسمی حتی مجبورند برای ادامه ی روند درمانی خود به تهران مراجعه کنند که این رفت آمد ها برای ما بسیار سخت و دشوار است .

,

امین دیگر عضو این انجمن از عدم توجه مسؤولان به این بیماران گله کرد و از شرایط سخت خود برای گذران زندگی گفت .

,

او که به تازگی ازدواج کرده است در خانه ای اجاره ای زندگی می کند و به دلیل نداشتن درآمدی پایدار با مشکلات بسیاری علاوه بر بیماری دست و پنجه نرم می کند  .

,

رحمانیان در پایان از مسؤولان درخواست کرد تا در صورت امکان قطعه زمینی را با هزینه و تسهیلات مناسب در اختیار این قشر آسیب پذیر جامعه قرار دهند تا بتوانند سرپناهی برای خود فرآهم آورند و از اجاره نشینی خارج شوند .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه