معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان گفت: نظام آموزشی کارآمد و به دنبال آن آموزش وپرورش پویا و متکامل و توسعه یافته مدیرانی را لازم دارد که برنامه محوری ، موقعیت شناسی و هدف مندی داشته باشد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، ایرج بیت اللهی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان در جمع مدیران مدارس ابتدایی در سالن غدیر شهر بندر سیریک اظهار کرد : برخی مدیران خیال می کنند مدیریت یعنی درگیر پیچ وخم های اداری شدن و هزینه های جاری مدرسه را تامین کردن و مدیریت را تهیه ماژیک و وایت برد می دانند درحالی که اینها گرفتاری ها و مشکلات آموزش وپرورش است و امیدواریم به جایی برسیم که مدیر مدرسه تدارکاتچی و کارپرداز نباشد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,کسانی که به عنوان مدیر و تصمیم ساز و تصیم گیر هستند باید از یک سری ویژگی هایی خاص برای اجرای برنامه های مدیریتی برخوردار باشند و سه مولفه ی اساسی و مهم برای اینکه یک مدیر بتواند بستر ساز و زمینه ساز تحول در ساختار نظام آموزشی در عرصه تعلیم وتربیت کشور باشد برخوردار و اجرا کند.
,وی افزود: بیت اللهی تصریح کرد: مدیر نمی تواند با نبود امکانات مدرسه و درس را تعطیل کند شاید سایر نهادها بتوانند برخی فعالیت هایاشان را تعطیل کنند ولی در نطام آموزش وپرورش تعطیلی وجود ندارد و معلمان باید با تلاش وکار مضاعف زمینه لازم را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم سازند.
,معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان ابراز کرد: برنامه محوری ، موقعیت شناسی و هدف مندی سه مولفه اساسی در ساختار نظام آموزشی است که برای کاربردی شدن آن و هدایت به سمت پویایی و نشاط لازم است.
,وی با بیان اینکه تنها راهکارعملی تامین منابع مالی برای مدارس را فعال کردن ظرفیت ها ی درون سازمانی مثل انجمن اولیا و مربیان، شورای مدرسه،شورای مالی ، هیات امنای مدارس و شورای معلمان دانست و تاکید کرد: باید از این ظرفیت ها برای معرفی و عملیاتی کردن طرح های مختلفی چون برنامه تدبیر، پروژه های علمی جابر ابن حیان ، درس پژوهی وآموزش و توجیه اولیای دانش آموزان در خصوص نظام ارزشیابی توصیفی استفاده کرد.
,بیت اللهی یادآور شد: در نظام تعلیم وتربیت و خاصه آموزش وپرورش هر اقدام و علمی باید مبتنی بر یک برنامه باشد و یک مدیر باید بتواند با منطبق بر شرح وظایف سازمانی و بر اساس منابع و امکانات دراختیار ، با اولویت گذاری حداکثر بهره وری برای سیستم و یا نهاد خود داشته باشد.
,وی با بیان اینکه مدیران ستادی از کمبودهای مدارس اطلاع دارند و می دانند که مدیران مدارس با چه مشکلات متنوع وگوناگونی درگیر هستند اظهار کرد : این مسائل نباید مدیران را از نظارت هدفمند بر اساس برنامه آموزشی مدارس منحرف کنند و باید نتایج آموزش معلمان بررسی شوند و میزان نزدیک شدنشان به هدف ها را ارزیابی کرد و کسی جز مدیر نمی تواند به اینها دست یابی داشته باشدو باید اینهارا در کف کلاس درس تجزیه کرد.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه