اخبار داغ

مدیر ستاد مدیریت بحران سیریک:

باد شدید همراه با گرد و غبار مدارس سیریک را تعطیل کرد

باد شدید همراه با گرد و غبار مدارس سیریک را تعطیل کرد
مدیر ستاد مدیریت بحران شهرستان سیریک گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر پدیده گرد و غبار و باد شدید و افزایش این وضعیت در سطح شهرستان مدیریت ستاد بحران شهرستان تعطیلی همه مدارس را در نوبت صبح تاریخ 26 دی ماه سال 95 اعلام می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میر مرسل ایزدی پور فرماندار شهرستان سیریک در گفتگو با آذینی اظهار کرد: در صورت تداوم پدیده گرد و غبار و باد شدیدکلیه مدارس شهرستان اعم از روستایی و شهری در همه مقاطع تحصیلی در نوبت بعدازظهر  تاریخ 26 دی ماه تعطیل اعلام خواهد کرد و اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی به خانوادها و مدارس اعلام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی افزود:  تامین سلامت و امنیت دانش آموزان مهمترین مسئله و دغدغه ای است که ما باید مدنظر داشته باشیم و وجود  هوای نا سالم و شرایط نامناسب بهترین تصمیم گیری مصون داشته دانش آموزان از بروز حوادث و خطرات احتمالی است.

,

ایزدی پور ابراز کرد: ذرات گرد و غبار از نظر اندازه کاملا متفاوت هستند و از ذرات درشت غیر قابل تنفس تا ریز  قابل تنفس طبقه بندی می شوند، ذرات درشت گرد و غبار حداکثر می توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند اما ذرات ریز می توانند به اعماق بیشتر و نواحی حساس مجرای تنفسی و ریه نفوذ کنند و برای کودکان و نوجوانان خطرناک  و مشکلات  تنفسی و ریوی بوجود آورند.

,

ایزدی پور بیان کرد:  ذرات ریزتر دارای اثرات نسبتاً مهمی بر سلامت انسان هستند و بیشتر ذراتی که در پدیده گرد و غبار حضور دارند از نوع درشت یا غیر قابل تنفس هستند و تهدید جدی برای سلامت مردم ایجاد نمی کند ولی ممکن است در افرادی که سابقه بیماری های تنفسی دارند مانند مبتلایان به آسم و آمفیزم مشکلاتی ایجاد کند.

,

فرماندار شهرستان سیریک یادآور شد: گرد و غبار ممکن است واکنش های حساسیتی و حملات آسم را تشدید کند ، تحریک چشم ها و راههای هوایی فوقانی در ایجاد بیماری های قلبی و عروقی موثر است ، طول عمر را کاهش می دهد قرار گرفتن طولانی در معرض ذرات منتقله توسط هوا می تواند مشکلات تنفسی و ریوی و احتمالا بیماری های قلبی را تشدید کند بنابراین حفظ سلامت دانش آموزان مهمترین اولویت ما برای تعطیلی مدارس بوده است.

,

شهرستان 43 هزار نفری  سیریک دارای حدود 150 فضای آموزشی و حدود 11 هزار دانش آموز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه