اخبار داغ

تولید ۱۵۰ نوع انواع گلهای آپارتمانی در نیروگاه شازند

تولید ۱۵۰ نوع انواع گلهای آپارتمانی در نیروگاه شازند
۱۵۰ نوع انواع گل‌های آپارتمانی در نیروگاه شازند در تعداد ۵ واحد گلخانه درون مجتمع نیروگاه حرارتی شازند تولید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، نیروگاه حرارتی شازند با دارا بودن ۵ واحد گلخانه در داخل مجتمع خود، اقدام به تولید گلهای زینتی و آپارتمانی و همچنین تولید کودهای ارگانیک ورمی کمپوست و مبارزه بیولوژیک با آفات کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما, شازند ما,

حمید مجیدی کارشناس گلخانه‌های نیروگاه شازند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما  با اشاره به فعالیت ۵ واحد گلخانه فعال این مجتمع گفت: کاری که در مجتمع نیروگاه شازند انجام دادیم، کشت گل و گیاه به ویژه گل‌های آپارتمانی است.

, شازند ما , شازند ما,

وی افزود: در این واحدهای گلخانه‌ای گل‌های فصلی که در زیباسازی محوطه کاشت می‌شود، تولید و پرورش می‌دهیم و در فصل خاص خود به محوطه مجتمع انتقال داده می شود و گلهای مورد نیاز نیروگاه در داخل خود مجتمع مرتفع می شود.

,

 

,

 

,


 

,
,

 

,

, ,

 

,

این کارشناس پرورش گل و گیاه اضافه کرد: بالغ بر ۱۵۰ گونه انواع گیاهان آپارتمانی نیز در این گلخانه‌های نیروگاه به صورت انبوه تولید می‌شود و در دفاتر کارکنان مجتمع جهت تولید اکسیژن به کار می رود.

,

مجیدی بیان کرد: این گلخانه‌ها، از بهترین گلخانه‌های موجود برای تولید گلهای آپارتمانی در واحدهای صنعتی است که در سطح استان کم نظیر بوده و بیشترین گونه گیاهی تولید می شود.

,

وی یادآور شد: در گلخانه‌های موجود، بازیافت مواد آلی را داریم که از این طریق کود ارگانیک ورمی کمپوست تولید می شود که در خاک پوش چمن و باغات از آن استفاده می گردد که هر دو کیلو گرم، در مدت ۲۴ ساعت ۱ کیلو مواد ضایعاتی را به کود ارگانیک تبدیل کند.

,

کارشناس گلخانه‌های نیروگاه  خاطرنشان کرد: کار جدید در حال انجام، کنترل بیولوژیک آفت است و به این منظور فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده‌ایم که توسط یک کفشدوزک نقاب داره دو لکه ای که برخی آفاتی که روی درخت‌های مثمر و غیرمثمر، به عنوان شکارگر عمل می کند و این آفت بدون استفاده از سم از بین می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه