اخبار داغ

نشست روشنگری «بنیان های حکومت اسلامی و ولایت فقیه» در جاسک برگزار شد

نشست روشنگری «بنیان های حکومت اسلامی و ولایت فقیه» در جاسک برگزار شد
نشست روشنگری فرهنگیان شهرستان جاسک با موضوع «بنیان های حکومت اسلامی و ولایت فقیه» با حضور 350 از فرهنگیان در سالن امور تربیتی شهرستان برگزارشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکران نیوز ؛در این نشست حجت الاسلام رضا ذاکری مدیر و استاد حوزه علمیه شهرستان جاسک درخصوص اهمیت وجایگاه ولایت فقیه ودلایل اثبات آن درحکومت اسلامی اظهار کرد: اگرولایت فقیه وجودنداشته باشد سایر احکام دینی جنبه اجرایی پیدانخواهندکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکران نیوز,

وی از بارز ترین ویژگیهای حکومت اسلامی را متصل بودن آن به خدا ، اصل شایسته سالاری و اهمیت دادن به نقش مردم در حکومت بر شمرد و افزود: اولین اقدام پیامبر (ص)پس از بعثت، تشکیل حکومت اسلامی بود تا از این طریق  احکام الهی در جامعه پیاده گردد.

,

رضایی در خصوص تفاوتهای حکومت اسلامی وغیر اسلامی و، ویژگیهای حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه اظهار کرد:در حکومت غیر اسلامی، دنیاطلبی و رفاه، نهایت آمال و آرزوی حکام است اما در حاکمیت الهی مانند ولایت فقیه ،کمال انسان و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت و جلب رضایت حق تعالی منتهای آرزوی حکومت و مردم است یعنی هم برای رفاه دنیوی و پیشرفت و توسعه مادی تلاش می کنند و هم برای سعادت اخروی که البته دستاوردهای دنیوی فی نفسه هدف نیست بلکه وسیله ای برای همان سعادت اخروی و کمال انسانی است.

,

وی اضافه کرد:تفاوت دیگر بین آن ها شایسته سالاری و حرکت به سوی عدالت محوری در نظام ولایی و زد و بند بازی و رشد نظام طبقاتی در حکومت غیر اسلامی است.

استاد حوزه علمیه جاسک در بخش پایانی به تشریح اصل ولایت فقیه ومنصب رهبری در یک حکومت اسلامی پرداخت و گفت: وظایف ولی فقیه در اصل 131 قانون اساسی مشخص شده که مهمترین آنها ابلاغ سیاست های کلی نظام ، فرماندهی کل قوا، عزل ونصب رئیس قوه قضائیه ، اعلام جنگ وصلح  و عزل ونصب فقهای شورای نگهبان می باشد . ودر پایان به سوالات فرهنگیان بسیجی پاسخ داده شد.

,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه