اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک روان درمانگر مطرح شد؛

مسائل روزمره به محور صحبت‌های زن و شوهر تبدیل شده است/عدم مهارت زوج‌ها برای گفتمان درست، عامل مهم در اختلافات خانوادگی

مسائل روزمره به محور صحبت‌های زن و شوهر تبدیل شده است/عدم مهارت زوج‌ها برای گفتمان درست، عامل مهم در اختلافات خانوادگی
یک روان درمانگر گفت: متاسفانه هنوززن و شوهر یاد نگرفته اند در محیط خانواده چگونه با هم صحبت کنند و تا آقا از محل کار به خانه می‌آید عبارات کلیشه ای خسته ام، امروز تو اداره چه گذشت، قسط‌هایمان عقب افتاده و خانم هم در مقابل عبارات نظافت خانه، خرج زندگی و مشکلات آن.. رد و بدل می‌شود و ما کمتر شاهد گفتمان مثبت و آرامبخش در بین گفت وگوهای زوج ها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نوشین رشوند در گفت و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، عدم گفتمان صحیح در زندگی مشترک در بین زوج‌های جوان را نوعی اختلال دانست و گفت: گفتمان یکی از پایه ترین اصول تحکیم روابط مشترک بین زن و شوهر در نظام خانواده است که متاسفانه امروزه این مهم به نوعی چالش در بین خانواده‌ها تبدیل شده است و اصولا زوج های جوان از گفتمان خوبی نسبت به هم برخوردار نیستند که از منظر روانشناسی این یک نوع اختلال رفتاری محسوب می‌شود و این نیاز به مشاوره از سوی مشاور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا ,

وی ادامه داد: در بسیاری از خانواده‌ها روابط گفتمان زوجین در محوریت مسائل روزمره و کلیشه ای تبادل نظر می‌شود و اصولا زوجین رغبتی برای گفتمان در مورد موضوعات جدیدتر و هیجانی ندارند و این خود به مرور زمان مشکلاتی را برای نظام روابط زناشویی به وجود می‌آورد.

,

از واژه‌های تکراری و کلیشه ای پرهیز کنید

, از واژه‌های تکراری و کلیشه ای پرهیز کنید,

این روان درمانگر تصریح کرد: متاسفانه هنوز یک آقا و خانم یاد نگرفته اند در محیط خانواده چگونه با هم صحبت و گفتمان کنند و تا آقا از محل کار به خانه می‌آید عبارات کلیشه ای خسته ام، امروز تو اداره چه گذشت، قسط‌هایمان عقب افتاده و خانم هم در مقابل عبارات نظافت خانه، خرج زندگی و مشکلات آن، تعریف از چشم و هم چشمی‌های دوستانش و غیره بین زوجین رد و بدل می‌شود و ما کمتر شاهد گفتمان مثبت و آرامبخش در بین گفت وگوهای زوج ها  هستیم.

,

رشوند، مشاوره و مطالعه کتاب در این زمینه را راهکار اساسی برای مدیریت گفتمان درخانواده برشمرد و اظهار کرد: امروزه با وجود اینترنت و کتاب‌های تخصصی در زمینه مشاوره خانواده، خیلی راحت می‌توان در زمینه گفتمان صحیح به راهکارهای اساسی دست یافت و مهم تر از این موارد، رجوع به مراکز معتبر روانشناسی است که یک روانشناس در مقام مشاوره راهکارهایی را به زوجین ارائه می‌دهد که کاملا روش موفقیت آمیزی است.

,

این مشاور، عدم توجه زوجین به معضلات درون خانواده و توجه زیاد به موارد غیرضروری را ضعف فرهنگی دانست و گفت: هنوز برای خیلی از خانواده‌ها اینگونه جا افتاده است که معضلات درون خانوادگی خود به خود قابل حل است و به جای هزینه کردن برای درمان اختلالات رفتاری خود در اموری هزینه می‌کنند که بیشتر به مبحث گردش و زیبایی و هزینه‌های غیرضروری زندگی مرتبط است در حالی که اختلالات رفتاری اگر به موقع درمان نشود در عرض مدت کمی شیرازه خانواده از هم پاشیده می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: توصیه من به همه زن و شوهرهای جوان این است که در روابط گفتمان خود از کلمه‌های مثبت و هیجان انگیز استفاده کنند و از موضوعاتی در طول روز استفاده کنند که می‌دانند در طرف مقابلشان اثربخشی زیاد دارد و به طور کل از علاقه مندی طرف مقابلشان زیاد صحبت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه