اخبار داغ

بی توجهی مسئولان به مزار شهدا/ساماندهی مزار شهدای فرمهین در انتظار تامین اعتبار

بی توجهی مسئولان به مزار شهدا/ساماندهی مزار شهدای فرمهین در انتظار تامین اعتبار
امروز سنگ مزار این شهدای فرمهین در جوار امامزاده ذلف آباد فراهان بعد از سال‌ها همچنان در غربت و غفلت به سر می برد و اِلمانی در خور مقام شهدا بر مزار آنها ساخته نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فراهان خبر؛ در فاصله نه چندان دور از شهر فرمهین در جوار امامزاده ذلف آباد فراهان ۸ شقایق سرخ رنگی در آغوش خاک آرمیده‏ اند، شقایق‌هایی که با ایثار و از خودگذشتگی گلبرگ‌های وجودشان ذره ذره پرپر شد تا ما در آرامش خیال و رفاهی همیشگی روزگار بگذرانیم و امروز سنگ مزار این شهدای بی مانند بعد از سال‌ها همچنان در غربت و غفلت به سر می برد و اِلمانی در خور مقام شهدا بر مزار آنها ساخته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

, ,

امامزاده ذلف آباد فراهان در سه کیلومتری شمال شرق شهر فرمهین و در کنار محور ارتباطی فرمهین به تفرش، در میانه دشت فراهان و در مجاورت محوطه باستانی شهر زیرزمینی ذلف آباد قرار دارد که به دلیل همین خصوصیت مکانی شبهای جمعه شاهد حضور جمعی از مردم در صحن امامزاده و قرائت فاتحه بر مزار شهدا و گذشتگان هستیم.

,

در سمت چپ ورودی امامزاده مزار شهدای شهر فرمهین به چشم می خورد، قطعه ای که حیثیت و اعتبار شهر فرمهین است که اگر چه عزیزان مدفون شده در این قطعه، نسبت فامیلی با خیلی ها ندارند اما مردم هم آنها را به نام مردان خدا می شناسند.

,

, ,

از سال‌های گذشته مزار این شهدا هنوز بازسازی نشده و مسئولین امر در این راستا اقدامی را انجام نداده‌اند. با تغییر هیات امنای این امامزاده، اجرای برنامه‌های فرهنگی در صحن این امامزاده و در کنار قبور مزار شهدا قابل تقدیر است.

,


محمد ذوالفقاری، رئیس هیات امنای امازاده ذلف آباد با گلایه از عدم توجه مسئولان به ساماندهی مزار شهدای این امامزاده گفت: بی توجهی به مزار شهدا نادیده گرفتن تاریخ و فرهنگ اسلامی ایران است. ترمیم و بازسازی گلزار شهدا یک طرح کشوری است و این اقدام در اکثر شهرها و روستاها همجوار صورت گرفته و سنگ قبور تعویض شده است اما متاسفانه در این شهرستان این موضوع محقق نشده و شهدای این امامزاده گویا از یادها رفته‌اند.

,
,

ذوالفقاری اظهار کرد: هیات امنای امامزاده و اوقاف استان مرکزی برای ساماندهی مزار شهدای این امامزاده، اعلام آمادگی کرده اند، در حال حاضر بنیاد شهید هم عدم تامین اعتبارات را علت عدم بازسازی و ساماندهی بیان می کند.  

,

رئیس هیات امنای امامزاده ذلف آباد ادامه داد: اقداماتی خوبی از جمله ساخت زائر سرا، گاز کشی به امامزاده، احداث حسینیه، ایجاد دفتر فرهنگی و پایگاه بسیج در این امامزاده اتفاق افتاده است اما بنیاد شهید باید با برنامه ریزی مناسب و اندیشیدن تمهیدات راهبردی سعی در پر رنگ‌تر کردن اثرات حضور معنوی شهدا در این امامزاده را فراهم آورد.

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولان هر چه سریع تر برای عمران و آبادانی مدفن شهدای فرمهین اقدامی جهادی انجام دهند و حق این شهدا را در حد توان به جای آورند.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه