اخبار داغ

نشست مشترک اعضای شورای قضایی ایران و پاکستان عنوان شد؛

نظارت گستره قوه قضاییه بر اجرای حقوق شهروندی در تمامی محاکم

نظارت گستره قوه قضاییه بر اجرای حقوق شهروندی در تمامی محاکم
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در قوه قضائیه ایران اجرای قوانین اسلامی و رعایت حقوق بشر در صدر قرار داشته و سالهاست در محاکم، زندانها و بازداشتگاه ها پلیس بر رعایت حقوق شهروندی نظارت گسترده ای دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دادمردان، صبح امروز یک شنبه نشست مشترک اعضای شورای قضایی استان سیستان و بلوچستان با مقامات عالی ایالت بلوچستان پاکستان در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان  برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دادمردان,

در این نشست حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با اشاره به ساختار قضایی در ایران اظهار داشت: در کشور ما ۳ قوه قضاییه، مجریه و مقننه در حال فعالیت است.

,

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: قوه قضاییه یک قوه مستقل برای پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی است که  از جمله اقدامات ای قوه صدور حکم و رسیدگی به شکایات مردم، نظارت بر حسن قوانین، کشف جرم و تعقیب مجرمین و اجرایی مدون قوانین جزایی کشور، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است.

,

وی افزود: ساختار قضایی قوه قضاییه ابتدا دادگستری و محاکم است که شامل دادگاه های تجدید نظر، کیفری ۱ و۲ و دادگاه های خانواده، انقلاب و شوراهای حل اختلاف است.

,

این مسئول قضایی با اشاره به ساختار اداری قوه، بیان داشت: چند سازمان در کشور زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می کنند که سازمان پزشکی قانونی، نیروهای مسلح، بازرسی، زندانها و روزنامه رسمی از جمله این سازمان ها و نهاد ها هستند. 

,

وی در رابطه به نحوه رسیدگی به پرونده ها در قوه قضاییه گفت: پرونده های حقوقی در ابتدا قبول پرونده ، تعیین وقت و رسیدگی ، صدور رای و در پایان تجدید نظر در صورت اعتراض است .

,

وی ادامه داد: در پرونده های کیفری پس از رسیدگی حسب مورد به دادگاه های کیفری ۱_و۲ارسال می شود و با توجه به قانون مجازات اسلامی مجازات ها به ۸ درجه تقسیم بندی شده است.

,

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به تحولات قانون و قوانین جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تغییر در دو قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری تحولات شگرفی را در قوانین به وجود آورده که تاکید بر مجازات های جایگزین حبس، توجه به کاهش جمعیت کیفری زندانها و بهرمندی متهمین از کلیه حقوقشان اعم از ممنوعیت شکنجه و دیدار با خانواده و انتخاب و کیل از جمله این تغیرات است.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه در قوه قضائیه ایران اجرای قوانین اسلامی و رعایت حقوق بشر در صدر قرار دارد، تصریح کرد: سالهاست قوه قضاییه ایران در محاکم، زندانها و بازداشتگاه ها پلیس بر رعایت حقوق شهروندی  نظارت گسترده ای دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه