اخبار داغ

در گفتگو با پدر روحانی شهید مدافع حرم؛

سرنوشت عبای اهدایی مقام معظم رهبری به شهید سعید بیاضی زاده/ سعید برای ما بهترین بود و بهترین خود را به حضرت زینب (س) تقدیم کردیم

سرنوشت عبای اهدایی مقام معظم رهبری به شهید سعید بیاضی زاده/ سعید برای ما بهترین بود و بهترین خود را به حضرت زینب (س) تقدیم کردیم
پدر شهید روحانی سعید بیاضی زاده گفت: به قول مادر شهید، حضرت زهرا (س) همیشه بهترین چیزی که داشتند برای هدیه دادن استفاده می کرد، برای ما هم بهترین چیز فرزندمان بود که به حضرت زینب (س) تقدیم کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ شهید حجت الاسلام والمسلمین سعید بیاضی زاده، نخستین شهید روحانی مدافع حرم استان کرمان است که چندی قبل داوطلبانه به صفوف مدافع حرم حضرت زینب (س)در سوریه پیوست و یازدهم محرم سال جاری در این راه به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

پدر شهید بیاضی زاده در گفتگو با ناب نیوز در خصوص این شهید بزرگوار و دوران کودکی او گفت: سعید سال 1373 در روستای حجت آباد به دنیا آمد و دوران ابتدایی خود را در همین روستا تمام کردند؛ وی برای گذراندن دوران راهنمایی به مدرسه نمونه دولتی در انار رفت و از 11 سالگی در خوابگاه بود.

, ناب نیوز,

بیاضی زاده عنوان کرد: سعید در مدرسه راهنمایی با روحانیونی که در مدرسه نماز می خواندند صحبت کرده بود و سپس به ما گفت قصد ورود به حوزه علمیه دارد و ماهم که علاقه داشتیم فرزندمان لباس پیامبر را بپوشد، قبول کردیم؛ که پس از گذراندن چند مرحله آزمون و مصاحبه، از آنجا که نمرات خوبی در مدرسه داشت و در امتحانات ورودی هم نمره قبولی کسب کرده بود، برای درس خواندن به قم رفت که پایه اول را به جای 6 سال ، در 5 سال تمام کرد، پایه بعد را هم سه ساله خواند و درس خارج را شروع کرده بود که شهید شد.

,

پدر شهید بیاضی زاده بااشاره به خصوصیات بارز فرزندش تصریح کرد: سعید از کودکی بااخلاق و باانضباط بود؛ کلاس چهارم ابتدایی بود که دعای توسل و زیارت عاشورا را حفظ بود و مسجد می رفت، سعید واقعا دوست داشتنی و خوش اخلاق بود و با هرکس که برای اولین بار برخورد داشت، شیفته اخلاق ورفتار او می شد؛ سعید همیشه به خواهران و مادرش در خصوص ادامه راه حضرت زینب (س) توصیه می کرد.

,

Image result for ‫شهید بیاضی زاده‬‎

, Image result for ‫شهید بیاضی زاده‬‎,

سرنوشت عبای اهدایی مقام معظم رهبری به شهید سعید بیاضی زاده

, سرنوشت عبای اهدایی مقام معظم رهبری به شهید سعید بیاضی زاده,

وی با بیان اینکه شهید بیاضی زاده ارادت خصی به رهبر معظم انقلاب داشت، خاطرنشان کرد: همیشه تاکید داشت باید به حرف های حضرت آقا عمل کنیم چرا که ایشان نایب امام زمان (عج) هستند و باید گوش به فرمانشان باشیم؛ از آنجا که سعید جزو نخبگان بود، یک مرتبه به دیدار رهبری رفت و از آنجا که عبای خود را نبرده بود، رهبری به او عبایی هدیه کردند؛ وقتی به خانه آمد از او خواستیم عبای اهدایی رهبر را نشان دهد که گفت من لیاقت آن عبا را نداشتم و آن را به استادم هدیه کردم.

,

بیاضی زاده در خصوص انگیزه شهید برای اعزام به سوریه بیان کرد: شهید وقتی حوزه می رفت، سه سال بود که برای راهیان نور اعزام می شد و راوی بود، سفر کربلا هم زیاد می رفت و حتی در ماه رمضان سال 94  با رزمندگان عراقی در سامرا یک ماه جبهه بود، او همیشه از شهدا صحبت می کرد و وقتی از عراق برگشت با ما صحبت کرد و گفت باید سوریه بروم.

,

وی در ادامه اظهار داشت: می دانستیم سوریه جایی است که احتمال شهادت سعید وجود دارد؛ من مخالفتی نداشتم چرا که  در زمان جنگ، برادر و پسر برادرم از شهدای دفاع مقدس بودند و خودم نیز از جانبازان جنگ تحمیلی هستم؛ اما مادر سعید نگران بود که وقتی با مادرش حرف زد و از امام حسین و حضرت زینب سخن گفت، با دیدن اینکه قصد دارد به وظیفه خود عمل کند، راضی شدیم که به سوریه برود و امروز هم راضی هستیم.

,

پدر شهید روحانی بیاضی زاده در خصوص نحوه شهادت فرزندش و شنیدن این خبر گفت: سعید امسال یک بار به سوریه رفت و ماموریت اولش که تمام شد ماموریت دوم را هم ماند سپس 45 روز به خانه برگشت؛ در این مدت چند روز خانه بود، سپس باهم به مشهد رفتیم، یک اردوی جهادی رفت و سپس برای دعای عرفه به کربلا سفر کرد؛ وقتی از کربلا برگشت گفت می خواهم به سوریه بروم؛ مشهد هم که بودیم در خصوص حضرت فاطمه (س) وامام حسین (ع) با مادرش زیاد صحبت می کرد.

,

درخواست شهید از پدرش در ظهر عاشورا                         

, درخواست شهید از پدرش در ظهر عاشورا                          ,

وی اذعان داشت: سری اول که ماموریت بود، بسیار نگران بودیم اما آخرین بار همواره احساس می کردیم سعید باماست؛ تااینکه روز عاشورا به ما زنگ زد و صحبت کرد؛ من در حال آشپزی برای مراسم امام حسین (ع) و عزاداران بودم و او هم گفت در حال جابه جایی از یک منطقه به جای دیگر هستند؛ از من خواست برایش دعا کنم و به دیگران بگویم دعایش کنند. سپس کمی درباره سوریه و سفر ما به آنجا حرف زدیم.

,

سعید برای ما بهترین بود و بهترین خود را به حضرت زینب (س) تقدیم کردیم

, سعید برای ما بهترین بود و بهترین خود را به حضرت زینب (س) تقدیم کردیم,

پدر شهید بیاضی زاده عنوان کرد: سعید عصر عاشورا شهید شد؛ هرکس به ما زنگ می زد از احوال سعید می پرسید اما متوجه نمی شدیم دلیل این صحبت ها چیست تااینکه شب به ما خبر شهادتش را دادند؛ وقتی از سپاه قدس پیگیری کردیم متوجه شدیم این خبر صحت دارد و روز بعد هم این خبر را به مادرش دادیم.

,

http://uupload.ir/files/8xw_img_0914_(copy).jpg

, http://uupload.ir/files/8xw_img_0914_(copy).jpg,

بیاضی زاده به روزهای دلتنگی برای فرزندش اشاره کرد و اظهار داشت: روزهای اول کمتر احساس سختی می کردم اما هر چه می گذرد برایم سخت تر است؛ از آنجا که سعید از 11 سالگی از پیش ما رفت، همیشه احساس می کنم هنوز همان سعید 11 ساله است؛ همان سعید که قم درس می خواند و هرچند ماه یک بار به ما سر می زند و منتظریم که برگردد.

,

وی تاکید کرد: خدا می داند که هرکسی فرزند خود را دوست دارد و حاضر نیست حتی خار به پای فرزندش برود اما ما به سعید افتخار می کنیم؛ به قول مادر شهید، حضرت زهرا (س) همیشه بهترین چیزی که داشتند برای هدیه دادن استفاده می کرد، برای ما هم بهترین چیز فرزندمان بود که به حضرت زینب (س) تقدیم کردیم.

,

پدر شهید روحانی بیاضی زاده خاطرنشان کرد: هرچند بسیار برایمان مشکل است و حتی دخترم گاهی شب ها از خواب بیدار شده و بهانه سعید را میگیرد اما افتخار می کنیم که سعید در این راه شهید شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه