اخبار داغ

گزارش مردمی به مناسبت سالروز اجرای برجام؛

برجام ما را به پنجاه سال عقب تر برگرداند/اجرای برجام بر قدرت خرید مردم هیچ تاثیری نگذاشته است/برجام تنها شعار و فریب مردم بود/ پر کردن راکتورها با بتن خیانت به شهدای هسته ای بود

برجام ما را به پنجاه سال عقب تر برگرداند/اجرای برجام بر قدرت خرید مردم هیچ تاثیری نگذاشته است/برجام تنها شعار و فریب مردم بود/ پر کردن راکتورها با بتن خیانت به شهدای هسته ای بود
27 دی ماه سالروز اجرای برجام است و به همین مناسبت درباره تاثیرات برجام بر زندگی مردم و تاثیرات آن در جامعه با شهروندان یاسوجی هم کلام شدیم تا نظر آنها را در این باره جویا شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو،  27 دی ماه اولین سالگرد اجرای برجام در کشور است برای آگاهی یافتن از نظر شهروندان یاسوجی درباره تاثیرات برجام به میان مردم رفتیم و از انها درخصوص مزایا و معایب برجام سوال شد که جواب های جالبی را در این زمینه ارائه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

از چهار دانش آموز در رده های سنی مختلف از برجام پرسیدم یکی از آنها فقط می گفت چند عکس از من بگیر و برای سایتتان بزنید دیگری می گفت برجام اصلا چی  هست. یکی دیگر از آنها گفت شما اول یه کم برای من توضیح دهید که چی هست تا من نیز بر اساس آن برای شما توضیح دهم ما از خیر مصاحبه با آنها گذشتیم اما به راستی چرا جوان 17 ساله ما که قرار است آینده سازان این کشور باشند از ماهیت برجام و اجرای آن بی اطلاع باشند، آیا نباید بدانند در یک سال گذشته در تاریخ 27 دی چه اتفاقی در کشورشان رخ داده است که بدون شک اجرای برجام در آینده آنها نیز تاثیر خواهد داشت.

,

یکی از دانش آموزانی که کتاب در دست داشت و از کنارم عبور کرد حاضر به مصاحبه نشد اما وقتی گفتم فقط یک جمله بگو گفت، برجام هیچ نداشت.

,

راننده های تاکسی یکی از افرادی بود که برای مصاحبه انتخاب کردم با چهار نفر از آنها صحبت کردم اما هیچ کدام در این فازها نبودند و می گفتند ما فقط مسافر کشی می کینم و علاقه ای به صحبت در این خصوص نداریم.

,

اما راننده های تاکسی با توجه به اینکه با افراد مختلفی سرو کار دارند باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند اما از گذشته گفته اند، اگر فردی هیچ حرفی برای گفتن ندارد بدانید که می داند گفتن فایده ای ندارد و بارها گفته اما نتیجه نداشته است این افراد نیز سکوت در همه موارد را ترجیح می دهند.

,

متوجه شده ام که شرایط کشور، وضعیت مالی مردم خراب تر شده اما بهتر نشده است

, متوجه شده ام که شرایط کشور، وضعیت مالی مردم خراب تر شده اما بهتر نشده است,

یکی از راننده های تاکسی با اصرار حاضر به مصاحبه شد آن هم به شرطی که اسم یا عکسی از خودش منتشر نشود ما نیز پذیرفتیم این راننده گفت: بیش از 20 سال است که راننده تاکسی هستم اما هنوز در خانه اجاره ای هستم و یک ریال پس انداز نداشته ام.

,

 وی گفت: من از برجام چیزی نمی دانم اما این را در این مدت متوجه شده ام که شرایط کشور، وضعیت مالی مردم خراب تر شده اما بهتر نشده است.

,

برجام مردم را به پنجاه سال عقب تر برگرداند/ پر کردن راکتورها با بتن خیانت به شهدای هسته ای بود

,

در همین حین مسافری که صندلی عقب و در کنار من نشسته بود گفت: برجام مردم را به پنجاه سال عقب تر برگرداند ما این تعداد شهید هسته ای داده ایم اما با بتن راکتورهای ما را پر کردند این کار آنها در حقیقت خیانت به شهدای هسته ای بود.

,

این شهروند یاسوجی ادامه داد: اجرای برجام هیچ کاری نکرده است و زندگی مردم عقب تر رفته است ما به سالهای قبل از انقلاب  و به زیر چکمه های آمریکا برگشته ایم.

,

در میان این مصاحبه ها افرادی بودند که حاضر نبودند اسم و فامیلیشان منتشر شود اما دل پری از برجام داشتند و از وضعیت اقتصادی کشور گله می کردند.

,

توان خرید مردم کمتر شده است / بد عهدی غربی ها را هر روز می بینیم

,

غلامرضا عسکرپور از طلافروشان سطح شهر یاسوج است که در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: وضعیت بازار طلا در استان و سطح شهر یاسوج خیلی بد شده است است توان خرید مردم کمتر شده است روز به روز وضعیت بازار در حال بدتر شدن است.

,

این فروشنده با بیان اینکه پولی در بازار نیست گفت: اثرات برجام را تا کنون خودم در زندگی شخصی ام  درک نکرده ام.

,

وی ادامه داد: حالا که اجرا شده است حداقل باید طرف مقابل به تعهداتش عمل کند و دروغ نگوید اما بد عهدی آنها را هر روز می بینیم.

,

عسکرپور ادامه داد: با اجرای این طرح قلب راکتور های هسته ای ما را با سیمان پر کردند انرژی هسته ای برای نسل های آینده می توانست بسیار مفید باشد می توانستیم برق هسته ای و سوخت های هسته ای داشته باشیم اما متاسفانه دارند دروغ می گویند و همه اینها به فشاری برروی مردم تبدیل شده است.

,

,
,
, ,

برجام تنها شعار و فریب مردم بود

,

راضیه حسین پور از دانشجویان دانشگاه آزاد است وی در حالی که کتاب در دست استرس امتحان را داشت همچنین منتظر سرویس دانشگاه برای رفتن به جلسه امتحان بود گفت: برجام تنها شعار و فریب مردم بود.

,

وی ادامه داد: اجرای برجام کار بسیار اشتباهی بود ما این تعداد شهید دادیم در کشور ما تعداد زیادی از دانشمندان هسته ای ما شهید شدند با وجود این همه انرژی و پولی که هزینه شد اما همه چیز به باد فنا رفت و هیچ چیزی دست مردم را نگرفت.

,

این دانشجوی دانشگاه آزاد عنوان کرد: آمریکا همیشه دشمن ایران اسلامی بوده است و تاز مانی که انقلاب اسلامی را تغییر ندهد دشمن ایران خواهد ماند.سازش با آمریکا برای منافع ایران تنها یک طبل تو خالی است.

,
, ,
 
,
روز به روز شاهد فشارهای اقتصادی و بیکاری روز افزون بر مردم هستیم
,
 
,
 زینب یاوری یکی از فعالان بسیج دانشجویی گفت:  یکی از استراتژی های دولت تدبیر و امید در بدو مسئولیت تکیه به برجام یا همان برنامه جامع مشترک برای حل مشکلات اقتصادی کشور بود.
وی بیان کرد: اجرای برجام تا کنون هیچ آثار مثبتی نداشته اما شاید برای خود دولت خوب بوده و این نکته قابل تامل است که باید آثار برجام در زندگی مردم نمایان شود.
این بانوی فعال دانشجویی با بیان اینکه اجرای برجام بر قدرت خرید مردم هیچ تاثیری نگذاشته است، ادامه داد: روز به روز شاهد فشارهای اقتصادی و بیکاری روز افزون بر مردم هستیم.
یاوری افزود: البته این را هم متذکر شویم که با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری از اول به این برنامه خوش بین نبوده و نیستیم و هرگز امید گشایش و یاری از آمریکا نداشتیم و نخواهیم داشت.
,
,
,
,
 
,

وضعیت معیشت مردم خوب که نشده بدتر هم شده است  

ایوب ولایتی که به کار کفاشی در سطح یکی از خیابان های شهر یاسوج مشغول است در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه برجام هیچ تاثیری در وضعیت معیشت  مردم نداشته ، گفت: مردم حتی پول ندارند کفش خودشان را واکس بزنند.

ولایتی با اشاره به اینکه اکثر روزها حتی پنج نفر هم کفش خودشان را واکس نمی زنند، افزود: سال های گذشته وضعیت معیشت مردم بهتر بود اما بعد از اجرای برجام  وضعیت مردم بهتر که نشده بلکه بدتر شده است.

مردم از بی نتیجه بودن برجام ناراضی هستند

 علی ابراهیمی فروشنده لوله و اتصالات ساختمانی در شهر یاسوج، با بیان اینکه سال گذشته وضعیت فروش و درآمدمان بهتر بود، اظهار کرد: متاسفانه در یک سال اخیر که مسئولان به مردم وعده های کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی داده بودند همچ کدام از آنها محقق نشده و گرانی ها روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه هر ماه پنج میلیون تومان اجاره و حقوق کارگر پرداخت می کنم، تصریح کرد: بیش از 300 میلیون تومان انواع جنس در فروشگاه دارم که باید حداقل دو میلیون تومان روزانه فروش داشته باشم اما متاسفانه بیشتر مواقع حتی به 200 هزار تومان هم نمی رسد.

ابراهیمی ادامه داد: نه تنها من بلکه همه مردم از برجام راضی نیستند چرا که با وجود وعده های مسئولان اما هیچ نتیجه ای را مشاهده نکرده ایم حتی مالیات و عوارض شهرداری ها نیز افزایش یافته است.

مردم حتی پول خرید دفتر، خودکار یا مداد را ندارند

همچنین سعید دامن باغ صاحب نوشت افزار فروشی در یاسوج با بیان اینکه وضعیت فروش در بازار به حداقل خودش رسیده است، گفت: هر سال حداقل هر اداره 100 بسته کاغذA4 خرید می کردند اما بعد از برجام و به خصوص در سال جاری این وضعیت بسیار ضعیف شده است.

دامن باغ با بیان اینکه مردم حتی پول خرید دفتر، خودکار یا مداد را ندارند، ادامه داد: چرخه بازار و مردم به همدیگر وابسته است، اگر معیشت جامعه خوب باشد وضعیت فروش در تمامی اصناف خوب است.

وی افزود: مسئولان وعده داده بودند که با اجرای برجام خیلی از مشکلات رفع می شود اما متاسفانه بهتر ه نشده بلکه بدتر شده است و روز به روز مالیات ها و عوارض شهرداری در حال افزایش است.

نه حمایت از تولید داخلی دیدیم و نه خیری از برجام

همچنین آموزگاری یکی از پوشاک فروشان شهر یاسوجی با بیان اینکه بعد از برجام وضعیت اقتصادی مردم نامطلوب شده است، افزود: دولت حتی به وعده های خود که همان حمایت از تولید داخلی بود عمل نکرد و حالا می خواهد به وعده های خود در برجام عمل کند.

آموزگاری با بیان اینکه وضعیت معیشت مردم بسیار نامطلوب است، گفت: افزایش تورم  و نبود درآمد باعث شده است که قدرت خرید آنها بسیار کاهش یابد و روزانه باید شاهد فقر شدید روز افزون مردم باشیم.

من مخالف برجام بودم چرا که می دانستم همه وعده ها دروغ است

همچنین علی نیکبخت که به کار فروش موبایل و لوازم جانبی آن در یاسوج مشغول است درد و دل های زیادی از برجام عنوان کرد و گفت: من مخالف شدید اجرای برجام بودم چرا که مشخص بود که مسئولان فقط وعده می دهند و به آنها عمل نمی کنند.

نیکبخت با بیان اینکه الان مردم با دو نوع تحریم دست و پنجه نرم می کنند، افزود: تحریم دولت بر مردم و تحریم بین الملل بر مردم است که الان ما شاهد اجرای هر دو مورد آنها هستیم که متاسفانه باعث شده وضعیت مالی و اقتصادی مردم روز به روز بدتر شود.

وی با بیان اینکه بعداز اجرای برجام قدرت خرید مردم در تمامی صنوف خیلی پایین آمده است،  تصریح کرد: الان مردم فقط تلاش می کنند که زنده بمانند و نمیرند چرا که فقرا روز به روز فقیر تر و پولدارها روز به روز ثروتمند تر می شودند و مسئولان فقط شعار می دهند.

مردم برای گذراندن امرار معاش به فروش طلا روی آورده اند

همچنین حسین طاهری صاحب طلا و نقره جات فروشی با بیان اینکه برجام فقط شعار دولت روحانی بود و هیچ گونه نتیجه اقتصادی در پی نداشت، گفت:سال به سال باید گفت یاد سال گذشته بخیر، بعد از برجام هیچ گونه تغییری در وضعیت معیشت مردم ، اشتغال، اقتصادی و کاهش تورم حاصل نشد.

طاهری با بیان اینکه روز به روز اجناس گرانتر و تورم افزایش می یابد، گفت: مردم از نداری و فقر به فروش طلاجات خود روی آورده اند که همه ما میبینیم افزایش قیمت ها به صورت پلکانی در حال صعودی است.

برجام فقط در حد یک شعار بود

همچین محبوبه حسینی فارغ تحصیل رشته حقوق که فروشنده لوازم آرایشی و بهداشت بود، گفت: برجام فقط در حد یک شعار بود و بعد از اجرای آن هیچ تغییری در وضعیت زندگی مردم حاصل نشده و تازه بدتر هم شده است.

وی ادامه داد: قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می کنند و حتی قدرت خرید مردم برای لوازم آرایشی نیز کمتر شده است.

برجام هیچ تاثیری بر روی اشتغال جوانان نداشته است

همچنین مرضیه پور کی زاده فارق التحصیل رشته روانشناسی شغل بیکار، از توافق نامه برجام به شدت انتقاد کرد و گفت: برجام هیچ گونه اثر مثبتی بر روی اشتغال جوانان نداشته و حتی میزان اشتغال رو پایین آورده است.

پورکی زاده با بیان اینکه وعده های مسئولان دولتی برای کاهش تورم و اقتصاد مردم در برجام محقق نشده است، ادامه داد: این وعده ها فقط تو خالی بوده اند و به نظرم مردم در سال آینده دیگر نباید به آقای روحانی رای دهند.

کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی از نتایج برجام بود

معاون هماهنگی، امور اقتصادی و بین الملل استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه حوزه اقتصاد متأثر از فعل و انفعالات ملی است، گفت: همانطور که با اجرای برجام گشایش خوبی در کشور حاصل شد در استان نیز این گشایش نیز حاصل می شود.

مجید محنایی کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی را از نتایج برجام عنوان کرد و افزود: در همین راستا تعدادی از بنگاههای اقتصادی از حالت رکود خارج شدند و و در حال فعال شدن هستند.

محنایی ادامه داد: در سال جاری مشکلات 100 واحد اقتصادی بررسی شد که تعداد زیادی از آنها به چرخه تولید بازگشتند و شغل های قبلی احیاء شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: غیر از کارخانه قند، کارخانه بزرگی که در استان راکد باشد نداریم.

باید نگاه مثبت به توافق تاریخی برجام داشته باشیم

محمود مومن نسب در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه برجام تحت منویات مقام معظم رهبری مسیر خودش را طی کرد، افزود: برجام یک توافقی بود که بین دو طرف یعنی دشمن متخاسم و کشور ما صورت گرفت نه دوست، پس این احتمال دور از ذهن نبود که طرف مقابل کارشکنی یا پیمان شکنی نکند بنابراین حداقل برجام این بود که مبانی تحریم ها را از بین برد.


وی با اشاره به اینکه برجام حداقل 17 قطعنامه و تصمیم علیه کشور را برچید و حذف کرد، اظهار کرد: بنابراین همه اینها فرصت است ضمن اینکه برجام به برخی کاستی ها و رفتارهای بازار محور پایان داد که یک چیز واضح و روشن است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برجام باعث شد تا سیاست های داخلی و خارجی رنگ و بوی تعادل و حالت عادی به خود بگیرد، تاکید کرد: بهرحال از دشمن متخاسم نباید انتظار بالایی داشته باشیم و باید اتحاد درونی خود را حفظ کنیم.

مومن نسب با اشاره به اینکه باید یک نگاه مثبت و روشن به این توافق تاریخی داشته باشیم تا طرف مقابل بیشتر از درون به ما توهین نکند، ادامه داد: متاسفانه اکثر فشارهایی که به ما وارد می شود از داخل است و الان دولت کارهایی که با نیت پاک برای مردم انجام می دهد را نباید به کارهای منفی تبدیل کنیم چرا که این کار شایسته و بایسته ای نیست.

وی یادآور شد: برجام تاثیرات خوبی داشته است، حداقل مبانی تحریم را از بین برده و محدودیت بیمه ای، کشتی رانی، دارویی، صادرات و واردات، تولید و فروش نفت را برچید و حذف کرده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه می دانند که تولید و فروش نفت در گذشته به حداقل میزان خود رسیده بود، اضافه کرد: بعد از برجام تولید و فروش نفت با یک روند عادی در حال انجام است و توافق برجام با دشمن متخاسم باعث شد که کشور در امنیت و آرامش نگه داشته شود باید خوشحال باشیم، احساس مباهات کنیم و نباید به مفاد برجام انگ بزنیم، بالاخره دو طرف یک میز همیشه یک گفت و گوی یکسانی ندارند.

همانطور که نظرات مردم و مسئولات دولتی را در مورد برجام شنیدیم، مردم از گرانی روز افزون و افزایش قیمت ها به صورت پلکانی خبر می دهند اما مسئولان دولتی بر این باورند که ما شاهد کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی هستنیم. البته مردم باید در این رابطه قضاوت کنند.

=====================

گزارش از زهرا داوودی و فرشاد رجایی

=====================

,

وضعیت معیشت مردم خوب که نشده بدتر هم شده است  

,

ایوب ولایتی که به کار کفاشی در سطح یکی از خیابان های شهر یاسوج مشغول است در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه برجام هیچ تاثیری در وضعیت معیشت  مردم نداشته ، گفت: مردم حتی پول ندارند کفش خودشان را واکس بزنند.

,
, ,

ولایتی با اشاره به اینکه اکثر روزها حتی پنج نفر هم کفش خودشان را واکس نمی زنند، افزود: سال های گذشته وضعیت معیشت مردم بهتر بود اما بعد از اجرای برجام  وضعیت مردم بهتر که نشده بلکه بدتر شده است.

,

مردم از بی نتیجه بودن برجام ناراضی هستند

,

 علی ابراهیمی فروشنده لوله و اتصالات ساختمانی در شهر یاسوج، با بیان اینکه سال گذشته وضعیت فروش و درآمدمان بهتر بود، اظهار کرد: متاسفانه در یک سال اخیر که مسئولان به مردم وعده های کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی داده بودند همچ کدام از آنها محقق نشده و گرانی ها روز به روز در حال افزایش است.

,
, ,

وی با اشاره به اینکه هر ماه پنج میلیون تومان اجاره و حقوق کارگر پرداخت می کنم، تصریح کرد: بیش از 300 میلیون تومان انواع جنس در فروشگاه دارم که باید حداقل دو میلیون تومان روزانه فروش داشته باشم اما متاسفانه بیشتر مواقع حتی به 200 هزار تومان هم نمی رسد.

,

ابراهیمی ادامه داد: نه تنها من بلکه همه مردم از برجام راضی نیستند چرا که با وجود وعده های مسئولان اما هیچ نتیجه ای را مشاهده نکرده ایم حتی مالیات و عوارض شهرداری ها نیز افزایش یافته است.

,

مردم حتی پول خرید دفتر، خودکار یا مداد را ندارند

,

همچنین سعید دامن باغ صاحب نوشت افزار فروشی در یاسوج با بیان اینکه وضعیت فروش در بازار به حداقل خودش رسیده است، گفت: هر سال حداقل هر اداره 100 بسته کاغذA4 خرید می کردند اما بعد از برجام و به خصوص در سال جاری این وضعیت بسیار ضعیف شده است.

,
, ,

دامن باغ با بیان اینکه مردم حتی پول خرید دفتر، خودکار یا مداد را ندارند، ادامه داد: چرخه بازار و مردم به همدیگر وابسته است، اگر معیشت جامعه خوب باشد وضعیت فروش در تمامی اصناف خوب است.

,

وی افزود: مسئولان وعده داده بودند که با اجرای برجام خیلی از مشکلات رفع می شود اما متاسفانه بهتر ه نشده بلکه بدتر شده است و روز به روز مالیات ها و عوارض شهرداری در حال افزایش است.

,

نه حمایت از تولید داخلی دیدیم و نه خیری از برجام

,

همچنین آموزگاری یکی از پوشاک فروشان شهر یاسوجی با بیان اینکه بعد از برجام وضعیت اقتصادی مردم نامطلوب شده است، افزود: دولت حتی به وعده های خود که همان حمایت از تولید داخلی بود عمل نکرد و حالا می خواهد به وعده های خود در برجام عمل کند.

,
, ,

آموزگاری با بیان اینکه وضعیت معیشت مردم بسیار نامطلوب است، گفت: افزایش تورم  و نبود درآمد باعث شده است که قدرت خرید آنها بسیار کاهش یابد و روزانه باید شاهد فقر شدید روز افزون مردم باشیم.

,

من مخالف برجام بودم چرا که می دانستم همه وعده ها دروغ است

,

همچنین علی نیکبخت که به کار فروش موبایل و لوازم جانبی آن در یاسوج مشغول است درد و دل های زیادی از برجام عنوان کرد و گفت: من مخالف شدید اجرای برجام بودم چرا که مشخص بود که مسئولان فقط وعده می دهند و به آنها عمل نمی کنند.

,
, ,

نیکبخت با بیان اینکه الان مردم با دو نوع تحریم دست و پنجه نرم می کنند، افزود: تحریم دولت بر مردم و تحریم بین الملل بر مردم است که الان ما شاهد اجرای هر دو مورد آنها هستیم که متاسفانه باعث شده وضعیت مالی و اقتصادی مردم روز به روز بدتر شود.

,

وی با بیان اینکه بعداز اجرای برجام قدرت خرید مردم در تمامی صنوف خیلی پایین آمده است،  تصریح کرد: الان مردم فقط تلاش می کنند که زنده بمانند و نمیرند چرا که فقرا روز به روز فقیر تر و پولدارها روز به روز ثروتمند تر می شودند و مسئولان فقط شعار می دهند.

,

مردم برای گذراندن امرار معاش به فروش طلا روی آورده اند

,

همچنین حسین طاهری صاحب طلا و نقره جات فروشی با بیان اینکه برجام فقط شعار دولت روحانی بود و هیچ گونه نتیجه اقتصادی در پی نداشت، گفت:سال به سال باید گفت یاد سال گذشته بخیر، بعد از برجام هیچ گونه تغییری در وضعیت معیشت مردم ، اشتغال، اقتصادی و کاهش تورم حاصل نشد.

,
, ,

طاهری با بیان اینکه روز به روز اجناس گرانتر و تورم افزایش می یابد، گفت: مردم از نداری و فقر به فروش طلاجات خود روی آورده اند که همه ما میبینیم افزایش قیمت ها به صورت پلکانی در حال صعودی است.

,

برجام فقط در حد یک شعار بود

,

همچین محبوبه حسینی فارغ تحصیل رشته حقوق که فروشنده لوازم آرایشی و بهداشت بود، گفت: برجام فقط در حد یک شعار بود و بعد از اجرای آن هیچ تغییری در وضعیت زندگی مردم حاصل نشده و تازه بدتر هم شده است.

,
, ,

وی ادامه داد: قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می کنند و حتی قدرت خرید مردم برای لوازم آرایشی نیز کمتر شده است.

,

برجام هیچ تاثیری بر روی اشتغال جوانان نداشته است

,

همچنین مرضیه پور کی زاده فارق التحصیل رشته روانشناسی شغل بیکار، از توافق نامه برجام به شدت انتقاد کرد و گفت: برجام هیچ گونه اثر مثبتی بر روی اشتغال جوانان نداشته و حتی میزان اشتغال رو پایین آورده است.

,

پورکی زاده با بیان اینکه وعده های مسئولان دولتی برای کاهش تورم و اقتصاد مردم در برجام محقق نشده است، ادامه داد: این وعده ها فقط تو خالی بوده اند و به نظرم مردم در سال آینده دیگر نباید به آقای روحانی رای دهند.

,

کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی از نتایج برجام بود

,

معاون هماهنگی، امور اقتصادی و بین الملل استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه حوزه اقتصاد متأثر از فعل و انفعالات ملی است، گفت: همانطور که با اجرای برجام گشایش خوبی در کشور حاصل شد در استان نیز این گشایش نیز حاصل می شود.

,

مجید محنایی کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی را از نتایج برجام عنوان کرد و افزود: در همین راستا تعدادی از بنگاههای اقتصادی از حالت رکود خارج شدند و و در حال فعال شدن هستند.

,

محنایی ادامه داد: در سال جاری مشکلات 100 واحد اقتصادی بررسی شد که تعداد زیادی از آنها به چرخه تولید بازگشتند و شغل های قبلی احیاء شدند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: غیر از کارخانه قند، کارخانه بزرگی که در استان راکد باشد نداریم.

,

باید نگاه مثبت به توافق تاریخی برجام داشته باشیم

,

محمود مومن نسب در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه برجام تحت منویات مقام معظم رهبری مسیر خودش را طی کرد، افزود: برجام یک توافقی بود که بین دو طرف یعنی دشمن متخاسم و کشور ما صورت گرفت نه دوست، پس این احتمال دور از ذهن نبود که طرف مقابل کارشکنی یا پیمان شکنی نکند بنابراین حداقل برجام این بود که مبانی تحریم ها را از بین برد.

,

,
,
, ,

وی با اشاره به اینکه برجام حداقل 17 قطعنامه و تصمیم علیه کشور را برچید و حذف کرد، اظهار کرد: بنابراین همه اینها فرصت است ضمن اینکه برجام به برخی کاستی ها و رفتارهای بازار محور پایان داد که یک چیز واضح و روشن است.

,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برجام باعث شد تا سیاست های داخلی و خارجی رنگ و بوی تعادل و حالت عادی به خود بگیرد، تاکید کرد: بهرحال از دشمن متخاسم نباید انتظار بالایی داشته باشیم و باید اتحاد درونی خود را حفظ کنیم.

,

مومن نسب با اشاره به اینکه باید یک نگاه مثبت و روشن به این توافق تاریخی داشته باشیم تا طرف مقابل بیشتر از درون به ما توهین نکند، ادامه داد: متاسفانه اکثر فشارهایی که به ما وارد می شود از داخل است و الان دولت کارهایی که با نیت پاک برای مردم انجام می دهد را نباید به کارهای منفی تبدیل کنیم چرا که این کار شایسته و بایسته ای نیست.

,

وی یادآور شد: برجام تاثیرات خوبی داشته است، حداقل مبانی تحریم را از بین برده و محدودیت بیمه ای، کشتی رانی، دارویی، صادرات و واردات، تولید و فروش نفت را برچید و حذف کرده است.

,

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه می دانند که تولید و فروش نفت در گذشته به حداقل میزان خود رسیده بود، اضافه کرد: بعد از برجام تولید و فروش نفت با یک روند عادی در حال انجام است و توافق برجام با دشمن متخاسم باعث شد که کشور در امنیت و آرامش نگه داشته شود باید خوشحال باشیم، احساس مباهات کنیم و نباید به مفاد برجام انگ بزنیم، بالاخره دو طرف یک میز همیشه یک گفت و گوی یکسانی ندارند.

,

همانطور که نظرات مردم و مسئولات دولتی را در مورد برجام شنیدیم، مردم از گرانی روز افزون و افزایش قیمت ها به صورت پلکانی خبر می دهند اما مسئولان دولتی بر این باورند که ما شاهد کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی هستنیم. البته مردم باید در این رابطه قضاوت کنند.

,

=====================

,

گزارش از زهرا داوودی و فرشاد رجایی

,

=====================

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه