اخبار داغ

به بهانه سالروز نامگذاری روز شهرستان بافت؛

عملیاتی که در تورق تاریخ نام بافت را کربلایی کرد

عملیاتی که در تورق تاریخ نام بافت را کربلایی کرد
این روزها سالگرد تشییع همزمان ۴۴ شهید در شهرستان بافت(منطقه قدیم بافت رابر و ارزوئیه) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اقطاع؛  ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ فرمان آغاز درگیری در ساعات اولیه صبح با رمز یا زهرا(س)- به یگانهای خط شکن ابلاغ شد. به فاصله ۱۵ روز از عملیات کربلای ۴  در منطقه استراتژیک شلمچه، بزرگترین و سهمگین ترین عملیات دوران دفاع مقدس توسط یگانهای سپاه پاسداران رقم خورد، نیروهایی ایرانی که هنوز خستگی و زخمهای عملیات کربلای۴ را بر تن دارند عملیات کربلای ۵ را آغاز می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقطاع,

عملیاتی که به واسطه ابتکار و تبحر نیروهای ایرانی در گذر از آبراهها و همچنین انهدام قوی ترین دژ دشمن هنوز هم بعد از گذشت ۳۴ سال از جنگ تحمیلی همه را انگشت به دهان گذارده است.که چگونه چنین پیروزی ممکن شد؟ چرا که رزمندگان ما هم جنگ با آب داشتند و  هم با دشمن.

,

یکی از ویژگیهای مهم این عملیات حجم انهدام دشمن بود که در هیچ یک از عملیاتها این مقدار از تجهیزات و نیروهای دشمن منهدم نشده بود. دیگر ویژگی این عملیات عبور از موانع بی نظیری بود که رژیم صدام در شلمچه ایجاد کرده بود که در طول جنگ بی سابقه به نظر می رسید.

,

در کنار بیان این حقایق  سهم منطقه شهید پرورر شهرستان بافت از این عملیات ۴۴ شهید بود که در چنین روزهایی روی دستان مردم این دیار تشییع شد و بار دیگر نام این شهرستان را کربلایی تر کرد.

,

چنین رخدادی سبب شد که سپاه پاسداران از چند سال گذشته  ۲۰ دی ماه( سالروز ورود  و تشییع پیکر این شهیدان) را به عنوان روز شهرستان بافت نامگذاری کند و گرامی بدارد تا یادمان نرود ان روزها را ، تا یادمان بماند که روزگاری فرزندانی از این خطه با لبیک به ندای ولی زمانشان حتی از جانش شیرینشان هم گذشتند تا در کلاس مشق تاریخ به ما درس ولایتمداری دهند.

,

آری آنها رفتند تا در تورق کتاب تاریخ نام بافت را با خونشان کربایی کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه