اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت خبر داد:

اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال در مهرستان

اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال در مهرستان
رئیس مرکز بهداشت مهرستان گفت: اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال در 2 مرحله از ۲۵ دی ماه در این شهرستان در قالب طرح خانه به خانه در حال اجرا می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرحیم طبسی درمیان در گفتگو با خبرنگار با مهرستان اظهار کرد: این طرح در اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان ویژه کودکان زیر 5 سال در دو مرحله اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, با مهرستان,

وی افزود: مرحله اول این طرح از 25 دی ماه الی 29 دی ماه سال جاری و مرحله دوم طرح نیز از 30 بهمن لغایت 4 اسفند ماه سال جاری به اجرا می رساند.

,

وی ادامه داد: واکسیناسیون قطره فلج اطفال در مهد کودک‌ها، خانه بهداشت‌ها و به صورت خانه به خانه انجام می‌شود.

,

طبسی درمیان خاطرنشان کرد: این بیماری ویروسی بوده و یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر به شمار می رود بطوریکه معمولا کودکان خردسال نیز به آن مبتلا می شوند.

,

رئیس مرکز بهداشت مهرستان تصریح کرد: این بیماری موجب فلج دائمی اندام ها به ویژه پاها می شود که خوشبختانه با واکسن قابل پیشگیری است و ایران مدت ۱۵ سال عاری از این نوع بیماری است.

,

وی از پیش بینی سازمان بهداشت جهانی در ریشه کنی این بیماری در دنیا تا سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد و افزود: متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم توانایی برخی از کشور ها در کنترل این بیماری تاکنون این بیماری ریشه کن نشده است بطوریکه این بیماری ویروسی در کشورهای پاکستان، افغانستان و نیجیریه حذف و ریشه کن نشده است.

,

طبسی درمیان افزود: متاسفانه این بیماری هنوز در روستاهای مرز مشترک پاکستان و افغانستان با کشورمان شایع بوده و خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور و ابتلای کودکان در استان وجود دارد و به همین خاطر وظیفه داریم با واکسیناسیون به موقع سطح ایمنی کودکان را در بالاترین حد ممکن حفظ کنیم.

,

وی از مردم و مسئولان خواست: در اجرای این طرح با همکاران مرکز بهداشت نهایت همکاری را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه