اخبار داغ

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی زنجان:

بیش از 66 درصد صنایع زنجان با مشکل نقدینگی مواجه هستند/واحد های صنعتی زنجان به حمایت جدی نیاز دارند

بیش از 66 درصد صنایع زنجان با مشکل نقدینگی مواجه هستند/واحد های صنعتی زنجان به حمایت جدی نیاز دارند
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه مشکل عمده واحدهای صنعتی، کمبود نقدینگی است به طوری که از ۸۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان، ۵۳۲ واحد با مشکل نقدینگی مواجه هستند ، گفت: ۶۶٫۵ درصد صنایع استان زنجان با مشکل جدی نقدینگی مواجه بوده و به حمایت جدی نیاز دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج احمدی  امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه ۲۱۰ واحد صنعتی در استان زنجان مشکل تامین مواد اولیه را دارند، اظهار داشت: عدم وجود مشتری برای محصولات تولید شده، عدم تسهیل کسب و کار، عدم تامین مواد اولیه و مشکلات اداری و قانونی از جمله سایر مشکلات واحدهای صنعتی به شمار می آید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی ادامه داد: پایین بودن تکنولوژی ماشین آلات، عدم تاسیسات زیر بنایی، نبود سیبستم های اداری یکپارچه، عدم توانایی رقابت و وجود تحریم ها، پایین بودن کیفیت محصولات و ورود کالاهای مشابه خارجی، واحدهای تولیدی را با مشکلاتی مواجه کرده است .

,

احمدی با اشاره به اینکه، استان زنجان دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی می باشد، افزود: در شهرک صنعتی شماره یک زنجان ۴۳۰ واحد تولیدی وجود دارد که از این تعداد، ۱۲۵ واحد بصورت فعال، ۱۸۱ واحد نیمه فعال و فصلی و بقیه واحدها غیر فعال هستند .

,

وی تأکید کرد: هدفمند کردن یارانه ها، عدم اختصاص یارانه تولید به واحدهای تولیدی، بالا رفتن ناگهانی نرخ ارز، کاهش ارزش سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، وجود تحریم، عدم توانایی مواد اولیه، موجب شده که امروزه شاهد وضعیت رکود و نیمه فعال حاکم بر شهرک های صنعتی باشیم .

,

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکت های صنعتی استان زنجان، با اشاره به اینکه از تعداد کل واحد بهره‌بردار، ۲۰ واحد فعالیتشان را در راستای واحدهای دانش بنیان تعریف نموده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد واحد، ۵ واحد شناسایی شده که ۳ واحد موفق به ثبت برند دانش بنیان شدند .

,

احمدی به اقداماتی که در جهت عبور از رکود واحدهای صنعتی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی موجب می شود که این واحدها بتوانند از حالت رکود خارج شده و تولیدات خود را به راحتی به فروش رسانند .

,

وی ادامه داد: در سال جاری، اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده و هم اکنون نیز تسهیلات پرداختی برای واحدهای صنعتی ۲۳۹ فقره به میزان ۱۷۲ میلیارد تومان بوده است.

,

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۹ واحد و طرح تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی موفق به اخذ تسهیلات به میزان ۷۳ میلیارد تومان شده اند، یادآور شد: آموزش در زمینه های مهارتی و مدیریتی، برگزاری دوره های مدیریتی و کارآفرینی از طریق شرکت های مشاور مستقر در واحدهای شهرک های صنعتی و یا مؤسسه مطالعات راهبردی و برگزاری دوره های آماده سازی واحدهای صنعتی در زمینه صادرات محصولات و هم چنین دوره های غیرحضوری و مجازی از فعالیت های شهرک های صنعتی برای حمایت از واحدهای تولیدی به شمار می آید.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه