اخبار داغ

کشاورز نمونه کشوری ایجرودی:

عدم مدیریت آب، حلقه مفقوده بخش کشاورزی است/ تولید 7 تن لوبیا در روستای ینگی کند ایجرود

عدم مدیریت آب، حلقه مفقوده بخش کشاورزی است/ تولید 7 تن لوبیا در روستای ینگی کند ایجرود
کشاورز نمونه کشوری ایجرودی با بیان اینکه حلقه ی مفقودی کشاورزی عدم مدیریت صحیح اسن نه کمبود آب، گفت: با توجه به کل گیری انجام شده و برداشت 7تن و 13 کیلو برداشت لوبیا در روستای ینگی کند ایجرود، بعنوان کشاورز نمونه کشوری انتخاب شدم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معلمی در روستای ینگی کند سیدلر، از توابع شهرستان ایجرود زندگی می کند که ما می توانیم را عملی کرده و به  اقتصاد مقاومتی جامعه عمل پوشانده است او با توجه به علاقه ای که به فعالیت کشاورزی دارد در مزرعه خود با باغداری و در کنار آن با کشت محصولات کشاورزی موفقیت های چشمیگری را کسب کرده است. این معلم ایجرودی که دو هفته پیش بعنوان کشاورز نمونه کشور انتخاب شد و همین موضوع مرا بر آن داشت تا پای صحبت های او بنشینم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛,

عباس حسنلو «کشاورز نمونه کشوری ایجرودی» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با بیان اینکه کشاورزی را به صورت متمرکز و مکانیزه از سال 1386 شروع کردم، اظهار داشت: اولین گرایش فعالیت بنده باغداری بود که در سطح 5 هکتار مشتمل بر درختان سیب و آلو فعالیت کشاورزی خودم را شروع کردم.

, ایجرود خبر،,

وی با اشاره به اینکه  از سال 1389 در کنار باغداری فعالیت زراعتی خود را  آغاز  کرد، افزود: امسال ششمین سالی است که به کشت لوبیا مشغول بودیم و بر اساس رکورد گیری که پارسال، کل گیری در هتکار کردند ما 7 تن و 13 کیلو لوبیا تولید کردیم.

,

کشاورز نمونه کشوری ایجرودی با بیان اینکه سال گذشته با توجه به کل گیری انجام شده و برداشت  7تن و 13 کیلو لوبیا برداشت داشتیم، ما در سال 94 بعنوان کشاورز نمونه با توجه به آیتم ها  شاخص های که وزارت خانه و شاخص های بهره وری که در دستور کار قرار دارد ما بعنوان کشاورز نمونه کشوری انتخاب شدم، ادامه داد: همگام با فعالیت های کشاورزی یکی از شاخصه های بسیار مهم موفقیت استفاده از ادوات و مکانیزاسیون در امر کشاورزی است.

,

حسنلو با با اشاره به اینکه که امروزه بدلیل نبود نیروی متخصص و کمبود وقت تنها راه موفقیت استفاده از ادوات مکانیزه کشاورزی است، اضافه کرد: مزرعه ما نیز از این امر استثناء نبوده و از ابتدا بدنبال استفاده مکانیزه در مزرعه خود بودیم و در حال حاضر نیز ادامه داد و اگر هم تجهیزات بروزی در بازار موجود باشد جهت تولید و بهره وری بیشتر از آن ها در مزرعه خود بهره می بریم.

,

کشاورز نمونه کشوری ایجرودی با بیان اینکه سال گذشته سه هتکار از زمین های کشاورزی را به کشت لوبیا اختصاص داده است، ادامه داد: تنها مشکل کشاورزان حتی در جلسه ی که با معاون وزیر داشتیم و مطرح کردیم  تسهیلات 18 درصدی است کشاورزان تا آخر سال به زور فقط توان پرادخت اقساط را دارند و برای اداره زندگی هزینه باقی نمی ماندکه این مسئله یک همت سراسری را می طلبد و برای تولید باید یک فکر اساسی صورت گیرد.

,

وی با عنوان اینکه امروز اگر می بینید که خانه های روستایی خالی از سکنه شده و شبیه خانه های ارواح است چرا که مردم برای اندک درآمدی راهی شهرها می شوند، تاکید کرد:  از این طرف مراکز تولید را از دست می دهیم  و از طرفی در شهر ها حاشیه نشینی و انواع ناهنجاری ها، پیامد عدم حمایت از تولید کنندگان خرد است که  برای کسب درآمد اندک مزارع خود را رها می کنند و این سبب ایجاد مشکلات است.

,

حسنلو خاطر نشان کرد: بخاطر تولید بذر با شرکت هامون بذر زرین سلطانیه همکاری می کنم لوبیای بذری از طبقه پرورشی را دریافت و لوبیای بذری طبق مادری را به ان ها تحویل می دهم.

,

کشاورز نمونه کشوری ایجرودی با بیان اینکه اساسی ترین مشکل کشاورزان فروش محصولات است، یادآور شد: مهم ترین مشکل کشاورزان معقوله ی فروش است که ما با آن همه زحمتی که برای کشت محصولات را دارند برای فرش و دریافت ثمره آن حمایتی صورت نمی گیرد و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده تنها یک شعار است.

,

*رعایت الگوی کشت ضروری است

,

حسنلو با تاکید بر اینکه انتظار خاصی از مسئولین ندارم، تصریح کرد: اگر یک تدبیری اندیشیده شود برای تسهیلات کم بهره چرا که ادوات کشاورزی ما فرسوده شده است و برای بروز رسانی آن باید هزینه کرد و با رعایت الگوی کشت محصولات را طوری تولید کنیم با حمایت مسئولین که بتوانیم محصولات را برای بازارهای جهانی صادر کنیم و از زباله و تبدیل ضایعات مواد غذایی محصولات کشاورزی جلوگیری کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه شغل اصلی او معلمی است اذاعان داشت: «بدلیل علاقه ای که داشتم فعالیت کشاورزی را آغاز کردم و خوشحال هستم که محصولی را بر سر سفره های مردم ارائه می دهم که سالم است و ما باید بتوانیم محصول سالمی را تولید بکنیم تا بتوانیم آن را بر سر سفره خود نیز ببریم».

,

حسنلو با بیان اینکه من در مزرعه خودم با اشتباهات مدیریتی که دیگران نیز در آن دخیل بودند در کار کشاورزی شکست خوردم، ادامه داد:  با باید بگویم شکست خوردن مهم نیست بلکه استفاده از تجربه شکست و بازسازی و بهره گیری از تجربیات تلخ  در راستای عدم تکرار شکست است.

,

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت خود را به پدرم تقدیم می کنم و برای او آرزوی سلامتی دارم و امیدوام به اندازه لیاقت منطقه ام محصولی تولید کنم که در شان شهرم باشد.

,

کشاورز نمونه کشوری ایجرودی با بیان اینکه این موفقیت و برآیند کشاورز نمونه حاصل تلاش مسئولین شهرستان است،گفت: باید از توانمندی و استعدادی که اشخاص موفق در هر زمینه ای، باید آن را در اختیار دیگر افراد قرار داد و با استفاده از تجربیاتی که کسب کرده ام دوست دارم آن را با دیگر کشاورزان سهیم شوم تا با همت عمومی در عرصه تولید محصولات ناب ایرانی بتوانیم با بازارهای جهانی رقابت داشته باشیم چرا که این توان در جوان ایرانی و کشاورزان این مرزو بوم وجود دراد ما نباید موفقیت ها را فقط بصورت قاب در دکور نگه داری کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه