اخبار داغ

سخنگوی پارلمان اقلیم کردستان عراق:

درگیری مسلحانه اربیل با بغداد، امری محتمل است

درگیری مسلحانه اربیل با بغداد، امری محتمل است
طارق جوهر گفت: همه چیز ممکن است رخ دهد، درگیری مسلحانه محتمل است در صورتی که مذاکراتی صورت نگیرد و اختلافات موجود بر سر نفط، گاز و جغرافیا حل نشود، زیرا کردها در حال از دست دادن اعتماد به دولت بغداد هستند و عراق بعد از داعش کاملا متفاوت خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"،  خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: اختلافات بین اربیل و بغداد سابقه طولانی دارد و به زمان حکومت حزب بعث و یا قبل از آن برمی گردد.حتی بعد از رفتن صدام و دستیابی اقلیم به آزادی های بیشتر در تصمیم های داخلی خود، اختلافات موجود گاهی از بین می رود و در زمان رخدادهای مختلف ظاهر می شود. با نزدیک شدن به پایان عمر داعش در عراق، در زمینه غنایم به دست آمده، درگیری های بغداد و اربیل افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس"،  ,

طارق جوهر سخنگوی پارلمان اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اختلافات به وجود آمده بین اربیل و بغداد بر سر دشت نینوی تا پایان اخراج داعش دشمن مشترک ما، به تاخیر افتاده بود، همه ما با یکدیگر در این جنگ همدل بودیم و با نزدیک شدن به پایان این جنگ هدف های واقعی خود را نشان دادند. اختلافات بین بغداد و اربیل بر زمینه های زیادی متمرکز است.

,

جوهر در ادامه افزود: حکومت سابق بعث، تفرقه و ظلم زیادی در حق مردم کرد روا داشت و بسیاری از حقوق آنها را پایمال ساخت، این اختلافات حتی بعد از نابودی حزب بعث ماندگار شدند. بر ما واجب بود که همراه دیگر نیروهای عراقی با داعش بجنگیم زیرا داعش دشمن همگان بود. اما با نزدیک شدن به انتهای جنگ اختلافات بار دیگر در حال ظهور است.

,

وی همچنین تصریح کرد: دولت اربیل تلاش کرد روشی برای توافق با بغداد در خصوص اقلیم کردستان و دشت نینوی بیابد، اما این امر صورت نگرفت و عملیات موصل شروع شد بدون آنکه چارچوبی برای اداره این شهر بعد از آزادسازی آن اتخاذ شود.

,

وی در پایان گفت: همه چیز ممکن است رخ دهد، درگیری مسلحانه محتمل است در صورتی که مذاکراتی صورت نگیرد و اختلافات موجود بر سر نفط، گاز و جغرافیا حل نشود، زیرا کردها در حال از دست دادن اعتماد به دولت بغداد هستند و عراق بعد از داعش کاملا متفاوت خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه