اخبار داغ

سیر قهقرایی حجاب در ادارات!

سیر قهقرایی حجاب در ادارات!
در مقطعی که مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی دشمنان بر علیه نظام خانواده و سنتهای اصیل ایرانی و اسلامی صحبت می کنند، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بطن جامعه و جلوگیری از آسیب به این پدیده فرهنگی از ضروریات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیار،بحث رعایت حجاب و معضلات بدحجابی در جامعه اسلامی ایران، موضوع تازه ای نیست اما در هر دوره ای به شیوه ای خاص بر آن تاکید شده است، از برخورد کمیتهب بدحجابان گرفته تا راه اندازی گشت های ارشاد، از تدوین قوانین و برپایی جلسات متعدد در دستگاه ها و نهادها تا وظایفی که همه خود را کنار کشیدند تا تنها بر دوش نیروی انتظامی بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

در مقطعی که مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی دشمنان بر علیه نظام خانواده و سنتهای اصیل ایرانی و اسلامی صحبت می کنند، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ضروریات است.

,

اما بحث رعایت حجاب توسط عموم مردم در جامعه، تنها موضوع مهم و قابل توجه نیست بلکه لزوم رعایت حجاب و پوشش مناسب اسلامی و اداری در دستگاه های دولتی نیز اهمیت خاصی دارد تا جایی که آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در اوایل فعالیت دولت یازدهم در سخنان مهمی با بیان اینکه مفاسد جامعه به دلیل بی ‌بند و باری است، تاکید کردند: «دولت جدید به مسئله حجاب رسیدگی و آن را از ادارات دولتی آغاز کند. خداوند از آن‌هایی که در این چند سال اخیر نسبت به مسئله حجاب بی ‌اعتنایی کردند و هرگاه شخصی قصد داشت بر ضد بی‌ حجابی قیام کند، مانع شدند، نگذرد و آن‌ها را نیامرزد.»

,

موضوع رعایت حجاب و شئونات اسلامی در اماکن عمومی به خصوص مراکز و اداراتی که در طول روز با ارباب رجوع فراوانی روبه رو هستند از جمله مسائلی  است که از ابتدای مطرح شدن جریان انقلاب فرهنگی در کشورمان مورد تاکید بسیاری قرار گرفته است اما به نظر می رسد با گذشت سال های متمادی از تصویب قانون حجاب؛ هنوز به این مسئله در دستگاههای دولتی به طور کامل توجه نمی شود گذشته از وضعیت بسیار اسفناک شاغلان در مراکز و مؤسسات خصوصی.

,

در سال ۸۴، راهکارهای قانونی برای بحث حجاب و عفاف در مراکز عمومی تنظیم شد که به موجب آن بسیاری از نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اعم از دولتی و غیردولتی موظف شدند اقداماتی را برای تحقق این طرح انجام دهند اما دریغ از یک حرکت از سوی مدیران و مسئولان دستگاههای دولتی در جهت اجرایی کردن این طرح  .

,

در این میان نیز نوک پیکان انتقادات بیش از همه به سمت مسئولان این ادارات کشیده شده است که در برخورد با کادر بدحجاب خود کوتاهی می کنند.

,

با این حال در شرایطی که تعداد معدودی از وزارتخانه ها ومراکز دولتی این طرح را دنبال کرده اند اما بی اعتنایی به این طرح در بسیاری از مراکز کار را به جایی رسانده که باعث ایجاد بحران و نارضایتی از سوی مراجعان به مراکز دولتی خصوصا بانکها،مراکز درمانی و ... شده است.

,

در همین رابطه تعداد کثیری از مردم با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه و ادارات استان اعلام کردند : "متاسفانه بدحجابی و بی‌حجابی یکی از مسائلی است که باعث جریحه‌دار شدن دل خانواده‌های متدین و شهدا شده است و باید هرچه سریعتر به این مورد رسیدگی شود."

,

متأسفانه باید این نکته را نیز یادآور شویم که بدحجابی ، پوشش نامناسب و ظاهر آرایش کرده و گاهاَ ناخنهای بلند بعضی از پرسنل ادارات دور از شئونات جامعه اسلامی است چرا که امنیت کنونی جامعه مدیون خون هزاران شهید است.

,

با تمام این تفاسیر کافی است تا برای انجام دادن یک کار کوچک اداری به یک دستگاه دولتی مانند بعضی از بیمارستانها ،بانکهای خصوصی یا ادارات بیمه سری بزنید تا متوجه پرسنل بی حجابی شوید که در این مراکز پشت میز نشسته اند.

به هر حال به نظر می رسد ادامه دار شدن چنین وضعیت تأسف باری در مراکز و ادارات دولتی و خصوصی در دراز مدت بی شک به نوعی ضد ارزش و بدعت تبدیل خواهد شد که طبق یک اصل روانشناسی یک ضد ارزش در جامعه در اثر بی توجهی به رشد آن به یک خرده ارزش و در نهایت به یک ارزش تبدیل خواهد شد که در صورت رخ دادن این عمل آثار زیانباری را به همراه خواهد داشت.

,
,
,

باید بگوییم که حرکت لاک پشت وار بعضی مدیران در جهت اجرای این طرحها هیچ اثری ندارد و نیاز به یک حرکت جهادگونه در این جهت است چرا که خدمات دهی ضعیف کارکنان ادارات استان باعث افزایش روز به روز نارضایتی مردم از مسئولین ذیربط خواهد شد و ضعف عملکرد در ادارات باعث ضعف نظام اداری کشور شده و حتی می توان گفت کارکنانی که به عفاف و حجاب مقید نباشند، فساد و تباهی ادارات استان و در نهایت کل جامعه را فرا خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه