اخبار داغ

مدیر اجرائی کانون فرهنگی "زنان بلوچ" سیستان و بلوچستان:

زنان، باید باورها و تعصبات گذشته را کنار بگذارند/ زنان بلوچ حضوری فعال و پررنگ در جامعه دارند

زنان، باید باورها و تعصبات گذشته را کنار بگذارند/ زنان بلوچ حضوری فعال و پررنگ در جامعه دارند
مدیر اجرائی کانون فرهنگی "زنان بلوچ" استان سیستان و بلوچستان گفت: زنان باید باورها و تعصبات گذشته را کنار بگذارند و در جامعه حضوری فعال و پررنگ داشته باشند چرا که اسلام بر مشارکت اجتماعی زنان تاکید فراوانی دارد و گوشه‌نشینی و انزوای زنان را هرگز نمی‌پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا خواجوی‌نژاد در حاشیه برگزاری همایش "نقش زن بلوچ در حفظ ارزش‌های اسلامی" که در سرسرای اداره تبلیغات اسلامی خاش برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: بانوان ایرانی عزت و مقام خود را مدیون امام خمینی(ره) هستند زیرا این امام راحل بود که به زنان هویت و جایگاه بخشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما ,

وی با بیان اینکه زنان بلوچ نقش مهم و تاثیرگذاری در همه زمینه ها دارند، تصریح کرد: کشور ایران عزت و سربلندی خود را مدیون ایثارگری ها و فداکاری های مادرانی است که فرزندان برومند خود را جهت پاسداری و دفاع از اسلام به میادین جنگ فرستادند.

,

خواجوی نژاد بیان کرد: برگزاری اینگونه همایش ها در جهت تقویت وحدت و اتحاد حول محور اسلام بسیار مهم است و این برنامه ها یادآور هویت و مقام زن بلوچ در کشور است.

,

وی خاطرنشان کرد: بانوان ایران اسلامی با حفظ حجاب و عفاف خود در جامعه از سایر بانوان کشورهای دیگر موفق تر و دارای عزت بیشتری هستند و این بانوان با رعایت عفت و حجاب خود به تمام دنیا ثابت کردند که حجاب هرگز مانع پیشرفت نیست.

,

مدیر اجرائی کانون فرهنگی "زنان بلوچ" استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بانوان بلوچ در دهه های گذشته از رشد و پیشرفت بسیار زیادی برخوردار شدند، گفت: زنان بلوچ امروز به برکت بسیج و سپاه توانسته اند در جامعه حضوری فعال و پررنگ داشته باشند و در همه زمینه ها پیشگام و پیشقدم باشند و افتخار میکنیم که برکت انقلاب اسلامی ایران و با حضور مسئولان قرارگاه قدس، با توجه به شرایط حساس کشور شاهد امنیت وآرامش در منطقه هستیم.

,

وی اذعان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عصر و زمان کنونی با جنگ نرم و تبلیغات و حاشیه سازی های منفی، زنان را از پوشش و حجاب باز می دارند ولی زنان با بصیرت و بیدار ایران اسلامی با رعایت حجاب و پوشش اسلامی خود مشت محکمی به دهان دشمنان می زنند و به آنها ثابت می کنند که با رعایت حجاب به آرامش واقعی خواهند رسید.

,

خواجوی نژاد ادامه داد: زن بعنوان کانون محور خانواده است و یکی از عناصر مهم و اصلی خانواده که نقش بسزایی در تاثیرگذاری بر سایر افراد خانواده دارد و بدون شک آگاهی داشتن زنان امروز از حقوق اجتماعی خود سبب ایجاد فرداهای بهتر خواهد شد.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه و مقام زن در جامعه، گفت: کانون زنان بلوچ نیز با هدف استقبال بانوان از تاکیدات رهبر انقلاب و حمایت از بانوان بلوچ راه اندازی شد.

,

وی ادامه داد: ارزشهای انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب؛ ساده زیستی، استکبار ستیزی، عدالت طلبی، اجتناب از تجمل گرایی، دفاع از مظلومان جهان و رواج اخلاق فاصله است که بانوان می توانند با رعایت نکات در جامعه حضور داشته باشند.

,

خواجوی نژاد افزود: کانون زنان بلوچ برنامه ها و کارگاه های بسیاری در زمینه های سیاسی و فرهنگی برگزار می کند و تاکنون با استقبال بی نظیر بانوان مواجه شده است.

,

وی تاکید بر اینکه زن نباید خانه نشین باشد و در جامعه نقشی نداشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر زنان در جامعه با مردان رقابت و در دانشگاه ها و مدارس تدریس می کنند در حالیکه در گذشته حتی حق تحصیل نداشتند.

,

وی گفت: زنان در سرنگونی رژیم پهلوی و در دوران جنگ و دوران سازندگی با تحصیلات و علم آگاهی همدوش مردان حرکت می کنند و باید به زنان استان افتخار کنیم که در کنار مردان به رشد و سازندگی جامعه کمک می کنند.

,

خواجوی نژاد خاطرنشان کرد: در عرصه اشتغال نیز قابلیت های زنان بلوچ در صنایع دستی ستودنی و مثال زدنی است و در مسئله امرار و معاش خانواده نیز نقش خود را برجسته ساخته اند.

,

وی بیان کرد: در آیات و روایات بسیاری بر جایگاه زن تاکید شده و زن در نظام اجتماعی لازم است ایفای نقش کند و بانوان بلوچ در حال حاضر علاوه بر مدیریت خانواده، در نقش های مختلف همسرداری و مادر بودن به خوبی درخشیده اند و موثر بودند.

,

وی گفت: در سوره ممتحنه در آیه12 به بیعت زنان با پیامبر اشاره شده که این نشانگر این است که از اسلام در یک هزار و 400 سال قبل مقام و جایگاه زن را در جامعه تعیین کرده و به زن حق رای دادن و مشارکت در امورات را واگذار کرده است و از زنده به گور کردن دختران جلوگیری کرده و اجازه داده ظرفیت‌های وجودی خود را شکوفا کرده و در راه کمال و رسیدن به خدا حرکت کند.

,

مدیر اجرائی کانون فرهنگی "زنان بلوچ" استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاه غرب با دید تفکر مادی گرایی، خاطرنشان کرد: دنیای غرب به زنان به چشم ابزار نگاه می کند اما در اسلام به زن با نگاهی مثبت جهت حضور در جامعه و تصمیم گیری های کلان کشوری نگریسته می شود.

,

وی تاکید کرد: باید باورها و تعصبات گذ شته کنار گذاشته شود و ما باید زمینه ای را برای بانوان فراهم سازیم تا با حفظ ارزشهای اسلامی بتوانند در زمینه های تحصیل، پیشرفت داشته باشند.

,

خواجوی نژاد اظهار کرد: زنان ایرانی با الگو و سرمشق قرار دادن حضرت فاطمه الزهرا(س)، سمیه و عایشه تلاش می کنند تا بیشتر در خانواده و جامعه نقش آفرینی کنند چرا که اسلام انزوای زنان را هرگز نمی پذیرد

,

گفتنی است؛ این همایش با رویکردی آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و نقش زنان بلوچ در حفظ ارزش های اسلامی در شهرستان خاش با حضور گسترده بانوان خاشی در سراسرای اداره تبلیغات اسلامی این شرستان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه