اخبار داغ

فرماندار بجستان مطرح کرد:

عدم استفاده بجستانی ها از ظرفیت راه آهن/ کم شدن بروکراسی اداری برای جذب سرمایه

عدم استفاده بجستانی ها از ظرفیت راه آهن/ کم شدن بروکراسی اداری برای جذب سرمایه
فرماندار بجستان گفت: برخی بروکراسی‌ اداری باعث فرار سرمایه‌گذار از بجستان می‌شود و این بروکراسی‌ها باید کم شود و همچنین با کمک تسهیل امورات، جذب سرمایه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که در سالن اجتماعات فرمانداری بجستان برگزار شد ضمن تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های اشتغال در شهرستان اظهار کرد: بجستان از ظرفیت‌های خوبی در راستای اشتغال‌زایی برخوردار است که هنوز موفق به استفاده از این ظرفیت‌ها نشده‌ایم و باید با تدابیر و هم‌اندیش ضمن استفاده از این ظرفیت‌ها همچون راه‌آهن، ایجاد اشتغال کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

وی افزود: اداره تعاون بایستی با تحرک بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان زمینه توسعه و ایجاد اشتغال را فراهم کنند. برخی بروکراسی‌ اداری باعث فرار سرمایه‌گذار از بجستان می‌شود و این بروکراسی‌ها باید کم شود و همچنین با کمک تسهیل امورات، جذب سرمایه کرد.

,

 

,

فرماندار بجستان ضمن اشاره به شهرک صنعتی کاخک عنوان نمود: بیش از 100 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های شهرک صنعتی بجستان هزینه شده ولی امروز ما فقط شاهد ۵ واحد صنعتی در این شهرک هستیم و در صورتی است که شهرک مشابه این در کاخک بیش از ۲۰ واحد صنعتی فعالیت می‌کنند.

,

 

,

ابراهیمی ضمن تأکید به مشارکتی بودن مردم برای ایجاد صنعت‌های بزرگ و کوچک اذعان کرد: کارخانه‌های زیادی در خراسان رضوی طی چند سال اخیر راه‌اندازی شده است که همه با مشارکت مردم بوده است و دولت باوجود کمک‌های ازجمله وام، نقشی درراه اندازی و مدیریت نداشته است و این دید که مردم منتظر هستند تا دولت بیاید برای آن‌ها کارخانه احداث کند و بعد به مردم واگذار کند خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

,

 

,

 وی ضمن اشاره به نقش بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد برکت یکی از آن ظرفیت‌هایی است که می‌توان با مشارکت و حضور مردم ایجاد اشتغال کرد.

,

 

,

حسین کریمیان رئیس شورای شهرستان در ادامه این نشست ضمن تأکید بر بومی‌سازی اشتغال اظهار کرد: به همت بسیج سازندگی طرح پایلوت در حوزه آبیاری مدرن در بجستان انجام می‌گیرد که نیاز است این آبیاری مدرن فرهنگ‌سازی شود تا از ظرفیت آب موجود بهر بری بیشتری داشت و اشتغال و درامد زایی حاصل کرد.

,

 

,

وی ضمن اشاره به شکست برخی بانگاه‌های کوچک زودبازده اذعان کرد: برخی صنایع کوچک بعد از بهره بری با توجه به مقرون‌به‌صرفه نبودن مجبور به تعطیلی شد که خود این موضوع موجب هراس مردم از این تعطیلی‌ها شد و به طبع کسی به این صنعت روی نیاورد و این در حالی است که علت شکست این صنایع ضعف فنی نیست بلکه ضعف مدیریتی است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه