اخبار داغ

کاهش شدید بودجه در عربستان؛

ده‌ها پروژه عمرانی به ارزش میلیاردها دلار تعطیل شد

ده‌ها پروژه عمرانی به ارزش میلیاردها دلار تعطیل شد
مقام‌های رژیم سعودی ده‌ها پروژه عمرانی را به دلیل کاهش بودجه سال ۲۰۱۷ به‌طور کامل لغو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت، مقام‌های رژیم سعودی به دلیل کاهش شدید بودجه سال 2017، ده‌ها پروژه عمرانی به ارزش میلیاردها دلار را باهدف کمک به بودجه سالانه که گفته‌شده تا سال 2020 ادامه دارد به‌طور کامل لغو می‌کنند که همین امر ضربه سختی را به ساخت‌وساز عربستان وارد خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز،,

این روزنامه نوشت: لغو پروژه‌های که نیاز به سرمایه زیادی مانند زیرساخت‌ها متمرکز خواهد شد و مقام‌های ریاض تلاش می‌کنند از کاهش بودجه برنامه‌های حساس سیاسی جلوگیری کنند. این در حالی است که پادشاه عربستان سال گذشته اقدامات لازم جهت ریاضت اقتصادی را صادر کرد که‌موجی از انتقادات را در پی داشت.

,

فایننشال تایمز افزود: لغو پروژه‌های عمرانی شامل وزارتخانه‌های «بهداشت، حمل‌ونقل، خدمات شهری» است که با لغو ده‌ها پروژه خسارت فراوانی را به شرکت‌های عمرانی وارد می‌کند که درنتیجه کاهش شدید قیمت نفت از سال 2014 است.

,

مقام‌های ریاض به‌منظور بحران ایجادشده بودجه سال 2017 این کشور را با کسری بودجه 198 میلیارد ریالی (52 میلیارد دلار) اعلام کرد که این موضوع برای چهارمین سال پیاپی به دلیل کاهش قیمت نفت عربستان تکرار می‌شود.

,

لازم به ذکر است که بودجه عربستان سعودی وابسته شدید به قیمت نفت دارد که به‌طور قابل‌توجهی از نیمه سال 2014 تا اوایل سال 2016 از حدود 115 دلار در هر بشکه به 27 دلار کاهش یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه