اخبار داغ

منصوری نماینده مجلس:

بومی بودن شرط اصلی برای پذیرش نیروی انسانی باشد

بومی بودن شرط اصلی برای پذیرش نیروی انسانی باشد
همیشه در برگزاری آزمون‌های استخدامی، برای استخدام نیروی کار ظرفیتی هم برای پذیرش نیروی غیربومی در نظر گرفته شده که این مسئله شانس پذیرش افراد بومی را کاهش می‌دهد که می‌طلبد بومی بودن شرط اصلی برای پذیرش نیروی انسانی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، آبان‌ماه امسال آزمون استخدامی آموزش و پرورش و آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد؛ نتایج پذیرفته شدگان چندبرابر ظرفیت این ازمون در دی‌ماه اعلام شد که به محض اعلام اسامی تعدادی از شرکت کنندگان در تماس با خبرنگار نارخبر،، خواستار روشنگری و پیگیری برای میزان جذب نیروی بومی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،, نارخبر،,

بومی بودن شرط اصلی برای پذیرش نیروی انسانی باشد

, بومی بودن شرط اصلی برای پذیرش نیروی انسانی باشد, بومی بودن شرط اصلی برای پذیرش نیروی انسانی باشد,

عباس مرالو یکی از شرکت کنندگان در آزمون اخیر آموزش و پرورش گفت: در ابتدا قرار بود تنها از نیروهای بومی برای جذب به عنوان کارشناس تربیت بدنی ثبت نام صورت بگیرد ولی در عمل اجازه ثبت نام به متقاضیان سایر استان‌ها هم داده شد و ضریب بومی استان ۱/۲ و شهرستان ۱/۴ در نظر گرفته شد.

,

وی افزود: در شهری مثل ساوه تقریبا ۳۰ نفر تحصیلکرده در رشته تربیت بدنی داریم و نیاز نبود از سایر شهرستان ها نیروی انسانی جذب کنند. آن هم نیروهایی که بعد از چند سال خدمت با درخواست انتقال به شهر خود بازمی‌گردند.

,

مرالو با بیان اینکه ضرایب بومی بودن کمک آنچنانی به قبولی بومی ها نمی کند، گفت: امسال به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان که بیشتر آنان غیربومی بودند و همچنین کاهش ضریب دروس تخصصی شانس قبولی افراد بومی پائین آمد.

,

پذیرفته شدگان غیربومی بیشتر از نیروی بومی جذب شده است

, پذیرفته شدگان غیربومی بیشتر از نیروی بومی جذب شده است, پذیرفته شدگان غیربومی بیشتر از نیروی بومی جذب شده است,

احمدی یکی از مربیان ورزشی ساوجی گفت: تا پیش از برگزاری آزمون‌های استخدامی که از طریق سازمان سنجش برگزار شود به کارگیری نیروها بیشتر از طریق سفارشات صورت می گرفت ولی خدا را شکر از زمان برگزاری آزمون، این مشکل کمتر شده است.

,

وی افزود: مشکل اصلی در حال حاضر انجام مصاحبه ها است چراکه در بخش مصاحبه افراد مصاحبه‌گر از مرکز استان برای گزینش پذیرفته شدگان در آزمون به شهرستان می‌آیند که در این بخش افراد یا مسئولین استانی صاحب نفوذ می‌توانند از بین افراد پذیرفته شده افرادی را توصیه کنند و این تصور وجود دارد که افرادی که آشنا در مرکز استان دارند می توانند در شهرستان ها استخدام شوند.

,

وی بیان کرد: یکی از دلایل به وجود آمدن این دیدگاه، آمار بالای استخدامی های غیربومی شهرستان از مراکز استان است و باید مسئولین شفاف سازی کنند.

,

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس

, منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس,

جذب نیروی بومی باعث کاهش هزینه‌های پنهان استخدام غیربومی

, جذب نیروی بومی باعث کاهش هزینه‌های پنهان استخدام غیربومی, جذب نیروی بومی باعث کاهش هزینه‌های پنهان استخدام غیربومی,

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در این خصوص گفت: نیروی غیربومی جذب شده بایستی تعهد خدمت ۱۰ ساله بدهند و به هیچ وجه در کمتر از این زمان امکان درخواست انتقال وجود ندارد.

, ,

وی افزود: شکی نیست که افراد بومی بهتر می توانند خدمت کنند ولی قانون اساسی با انحصار مغایرت دارد ولی می‌توان با وضع ضرایب بومی با اختلاف بالا، بستر را برای جذب افراد بومی مهیا کرد همچنین در بخش مصاحبه نیز به بحث بومی بیشتر توجه داشت.

,

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس بیان کرد: فعالیت نیروهای بومی از این جهت که باعث کمتر شدن انتقال نیروی انسانی و حتی خطرات جانی سفرهای بین شهری می شود، یک مزیت است.

,

وی ادامه داد: وجود افراد بومی و آشنا به محل موجب کاهش هزینه های شهرستان و استان می شود. هزینه فقط این نیست که بار مالی برای دولت ایجاد شود، هرینه سوخت سفرهای بین شهری، حوادث ناگوار و وقت هزینه های پنهان استخدام غیربومی است.

,

منصوری تاکید کرد: با یک تصادف ممکن است سال های متمادی دولت مجبور به پرداخت هزینه های درمان و بازنشستگی به دلیل از کارافتادگی شود.

,

استخدام نیروهای بومی در هر شهرستان از سیاست های اصلی وزارتخانه است

, استخدام نیروهای بومی در هر شهرستان از سیاست های اصلی وزارتخانه است, استخدام نیروهای بومی در هر شهرستان از سیاست های اصلی وزارتخانه است,

بهرام حسین آبادی معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز به خبرنگار نارخبر گفت: استخدام نیروهای بومی در هر شهرستان از سیاست های اصلی وزارتخانه است به همین دلیل هم ضرایب بومی استانی و شهرستانی قرار داده شده است و کسانی که از سایر استان ها در آزمون شرکت می کنند بخاطر همین ضریب ۱/۲ بومی استان از شانس کمتری نسبت به افراد بومی برخوردار هستند همچنین افراد سایر شهرستان های داخل استان نیز بخاطر ضریب ۱/۴ بومی شهرستان، شانس پذیرش کمتری از افراد بومی دارند.

,

این مقام مسئول استخدام معلمین در خصوص مراحل مصاحبه گفت: در مرحله مصاحبه سه برابر ظرفیت پذیرش دعوت می شوند و کسانی که از شهرستان به این مرحله می رسند در این مرحله از ضریب بیشتری بهره مند می شوند و دنبال این هستیم که سهمیه های استان خالی نماند.

,

وی با تاکید بر الویت شهرستانی افزود: در دو مرحله آزمون و مصاحبه ضریب بومی افزوده می شود که به شکل خودکار در مجموع شانس افراد بومی بسیار بیشتر است.

,

 

,

سالمی مدیر آموزش و پرورش ساوه

, سالمی مدیر آموزش و پرورش ساوه,

بومی ها در مرحله مصاحبه شانس بیشتری دارند

, بومی ها در مرحله مصاحبه شانس بیشتری دارند, بومی ها در مرحله مصاحبه شانس بیشتری دارند,

عبدالله سالمی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: با توجه به سنوات قبلی که در ساوه تعداد شرکت کنندگان کمتر بود از سایر شهرستان ها هم اجازه ثبت نام داده شد ولی در مرکز استان هم نظر به جذب بومی است.

,

وی افزود: هر چقدر نفرات بومی بیشتری در مرحله آزمون قبول شوند شانس بیشتری در مرحله مصاحبه دارند و استخدام بومی به نفع استان و شهرستان است.

,

سالمی تاکید کرد: اولویت اول افراد بومی هستند مگر اینکه در آزمون نتوانند قبول شوند و همه مسئولان معتقد هستند که افراد بومی با انگیزه بهتری بخاطر ماندگاری در شهرستان می توانند کار کنند.

,

انتهای پیام/

,

,

, , ,

,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه