اخبار داغ

استاندار گیلان:

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان باهمکاری مردم و جدیت مسئولان تحت کنترل است

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان باهمکاری مردم و جدیت مسئولان تحت کنترل است
استاندار گیلان در نشست پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان نزدیکی روستاها گیلان به هم را یکی مشکلات برای قرنطینه کامل طیور بومی دانست و گفت : آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان باهمکاری مردم و جدیت مسئولان تحت کنترل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خوبان خبر ، محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در استانداری برگزار شد به آمادگی گیلان در بخش‌های مختلف مدیریت بحران اشاره کرد و افزود : الحمدا… گیلان در مدیریت بحران و پیشگیری در عرصه‌های مختلف آماده است  و عملکرد استان در سال‌های گذشته گواه این مدعاست .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   , خوبان,  خبر ,

استاندار گیلان از برگزاری نشست‌های مختلف به منظور پیشگیری از  آنفولانزای فوق حاد پرندگان پیش از شیوع آن در استان خبر داد و افزود : نزدیکی روستاها و عبور و مرور از استان‌های همجوار موجب سخت‌تر شدن پیشگیری و مقابله با آن گردید .

,

دکتر محمد علی نجفی همچنین نزدیکی روستاها گیلان به هم را یکی مشکلات برای قرنطینه کامل طیور بومی دانست.

,

دکتر نجفی اقتصاد روستائیان گیلان را وابسته به طیور دانست و افزود : علاوه بر وابستگی اقتصاد روستائیان به طیور،  این بیماری در اقتصاد روانی خانوارها نیز نقش آفرین می‌باشد.

,

نماینده عالی دولت در گیلان وجود پرندگان و طیور را در اقتصاد گردشگری استان نیز تأثیرگذار دانست و افزود : بسیاری از گردشگران که وارد استان می‌شوند پراکنش مرغ و سایر پرندگان در تالاب، مرداب و مناطق روستایی را از جمله زیبایی‌های این مناطق می دانند.

,

دکتر نجفی مدیران گیلان را در مقابله و پیشگیری با این ویروس همراه دانست و افزود : مدیران با حساسیت وجدیت این موضوع را پیگیری می‌کنند و الحمدا… از لحاظ همراهی مدیران هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم به دلیل کمبود اعتبار صدمه‌ای را استان متحمل شود افزود : روستائیان چنانچه بدانند پشتوانه مالی در این بخش وجود دارد مطمئناً همکاری بیشتری را خواهند داشت .

,

استاندار گیلان افزود : اقتصاد بسیاری از مردمان روستا و شهر به دام و طیور وابسته بوده و انتظار داریم تأمین اعتبار لازم در  این بخش صورت پذیرد.

,

وی  افزود : پروانه شکار صادر شده برای شکارچیان که نتوانستد به دلیل جلوگیری از شیوع  آنفولانزای فوق حاد پرندگان استفاده کنند  برای سال آینده حفظ شود.

,

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست  گیلان را استانی مهم در پرورش طیور دانست و افزود : گیلان از طیور بومی و  زنجیره‌های تولید خوبی برخودار است و باید حساسیت لازم را در این بخش داشته باشیم.

,

دکتر مهدی خلج از شهروندان بخصوص روستائیان شمال کشور خواست از خرید و فروش طیور بومی و پرندگان صید شده خودداری و با محصور کردن طیور خود از شیوع بیشتر آنفولانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند.

,

وی خاطر نشان کرد : امسال ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ۵۱ کشور جهان گزارش شده است اما تاکنون انسانها به این بیماری مبتلا نشدند اما باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

,

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت :آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ۱۲ استان کشور شیوع پیدا کرده است.

,

انتهای پیا۱۳۲۶۳

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه