اخبار داغ

معاون آموزشی هلال احمر کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح خادم در 5 شهرستان کرمانشاه

اجرای طرح خادم در 5 شهرستان کرمانشاه
معاون آموزشی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اجرای طرح خادم در پنج شهرستان و با مشارکت شش هزار و 500 خانواده به صورت پایلوت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، نوری در جلسه شورای اداری، اظهار داشت: طرح خادم مخفف خانواده آماده در مخاطرات است که در پنج شهرستان استان و در قالب هفت مرحله که مرحله آخر آن آموزش چهره به چهره با مراجعه حضوری به درب منازل است آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

معاون آموزشی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: در این مرحله خانوارها کدگذاری می شوند و پس از ارائه اموزشهای پنج دققیه ای طی 12 نوبت به آنان آزمونی از افراد برای سنجش میزان آمادگی اخذ می شود.

,

نوری عدم دسترسی به مفقودین در هنگام بروز حوادث را از جمله آسیبهای موجود و دلایل اجرای طرح مذکور خواند و گفت: طرح خادم که تمرینی برای مواجهه با شرایط اضطرای است در کشورهای آمریکا، ترکیه و هند اجرا شده است.

,

وی با اشاره به اینکه طرح خادم در شهرستان کرمانشاه به صورت پایلوت در محل 22 بهمن انجام می شود خواستار مشکارکت اهالی این منطقه، ادارات موجود در این محدوده به ویژه کلانتری ها، آموزش و پرورش ها و شهرداری محله شد.

,

نوری با بیان اینکه بیش از 200 مورد حادثه در کشور ما رخ می دهد که سبب نگرانی هایی شده گفت: بر اساس آمار سال 91، میزان آمادگی خانواده های ایرانی در مواجهه با حوادث 8.5 درصد بوده که این آمار پس از ایجاد آمادگی هایی در سال 94 به 9.3 درصد رسیده است.

,

وی خواستار مشارکت همگان در اجرای این طرح شد و افزود: 15 مولفه رفتاری به صورت چهره به چهره آموزش داده می شود و با تمرکز بر سرپرت خانواده درصدد تغییر باورهای مردم و اثرگذاریبر رفتار آنان بر می آییم.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه