اخبار داغ

یادداشت روز کلار

برجام در یک سالگی/از تمدید تحریم ها تا رویای سیب و گلابی

برجام در یک سالگی/از تمدید تحریم ها تا رویای سیب و گلابی
در حالی از یک سالگی اجرای برجام می گذرد اما تاکنون جز نقض عهد طرف مقابل و تمدید تحریم ها چیزی از این سند افتخار نصیب ایران نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، امروز که یک سال از اجرای برجام می گذرد توافقی که تنها مُهر تائیدی دوباره بر بدعهدی و زیاده خواهی کشور آمریکا در مذاکرات اخیر است.

هشدارها و تاکیدات دلسوزان نظام مبنی بر بی اعتماد بودن به غرب و مذاکره با کشور زیاده طلب و بد عهدی مانند آمریکا امروز به همه ثابت کرد نه تنها دستاوردی در چند سال اخیر برای کشور حاصل نشده بلکه خسارت و مشکلاتی را هم به بار آورده است.

به عقیده کارشناسان اقتصادی توافقی که دولتمردان آن را آفتاب تابان و سند افتخاری می خواندند نه تنها سرمای رکود و تورم را از کشور دور نکرده بلکه سایه رکود در چند سال اخیر سنگین تر هم شده است.

تعطیلی برخی از کارخانجات کشور، تعدیل کارگران، مشکل معیشت مردم و حل نشدن مشکل بیکاری در چند سال اخیر، حکایت از برداشت‌ها و تحلیل‌های دیگری از سند افتخار برجام در نزد مردم دارد.

تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران اخیرا از سوی مجلس و دولت آمریکا که به اذعان تیم دیپلماسی کشور نقض آشکار برجام است امید دولتی که تمام تخم مرغ های خود را در سبد مذاکرات گذاشته بود نا امید ساخت و بار دیگر بر همه ثابت کرد که آمریکا دروغ گو و بد عهد است.

تمدید تحریم ها علیه ایران درحالی پشت سر هم رونمایی می شود که ایران تمام تعهدات خود را مو به مو در برجام انجام داده است به امید آن که روزی برداشت میوه از باغ برجام فرا برسد.

تمدید این تحریم ها علیه ایران به خوبی نشان می دهد محصول برجام تنها و تنها بی اعتمادی به آمریکاست نه میوه های سیب و گلابی که آقای روحانی به مردم وعده داده بود!!

اخیرا در اقدامی جدید که در یک سالگی اجرای برجام قرار داریم اوباما رئیس جمهور آمریکا با بیان این ادعا که سیاست‌های ایران منافع آمریکا در منطقه را با تهدید مواجه می‌کند، حفظ وضعیت اضطراری و نگه داشتن تحریم‌های جامع علیه ایران را لازم دانسته است.

اوباما در نامه‌ای خطاب به روسای مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا این وضعیت را تمدید کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در واپسین روزهای کاری خود با تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران آخرین تیر تحریم را هم به سمت ایران شلیک کرد و برگ دیگری از سیاست های خصمانه و بدعهدی در دفتر برجام به یادگار گذاشت.

اقدام و ادعای اوباما علیه ایران در حالی مطرح می شود که با یک نگاه به کارنامه رفتارهای ضد انسانی و ضد ایرانی آمریکا در گذشته خواهیم دید که این کشور همواره تهدیدی نه تنها علیه ایران بلکه تهدید بزرگی در منطقه است.

اکنون این سوال مطرح شود آیا اقدام ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا در آخرین روزهای کاری نقض دیگری بر سند برجام نیست؟ آیا هنوز سیاست های خصمانه غرب علیه ایران در باور برخی ها ثابت نشده است؟ آیا هنوز دلبستگان و شیفتگان غرب اصرار به ادامه مذاکره با غرب دارند؟ آیا زمان پاسخ جدی به نقض عهدهای مکرر آمریکا فرا نرسیده است.

یادداشت: محسن ربیعی

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه