اخبار داغ

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی:

کاهش 2 هزار تومانی قیمت گوشت/ مسئله کمبود داد و کاهش عرضه را از تیرماه به مسیولان هشدار داده بودیم

کاهش 2 هزار تومانی قیمت گوشت/ مسئله کمبود داد و کاهش عرضه را از تیرماه به مسیولان هشدار داده بودیم
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش 2هزارتومانی قیمت گوشت گوسفندی نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو شقه بدون دنبه 35 هزار تومان به مغازه دار و بین38 تا 39 هزار تومان به مشتری عرضه می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار رازق از کاهش  2هزارتومانی قیمت گوشت گوسفندی نسبت به هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر نرخ هر کیلو شقه بدون دنبه 35 هزار تومان به مغازه دار و بین38 تا 39 هزار تومان به مشتری عرضه می گردد.

وی در تشریح افزایش قیمت گوشت، گفت: قیمت گوشت تحت تاثیر میزان عرضه و تقاضا می باشد وقتی گوشت در بازار به وفور وجود داشته باشد قیمت ها شکسته خواهد شد و در غیر اینصورت با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: مسئله کمبود دام را از تیرماه به مسئولان ذیربط هشدار داده بودیم که دوستان به تجربه ی ما اعتنایی نکردند و نهایتا در دی ماه افزایش قیمت گوشت تبدیل به معضلی در جامعه شد.

ملکی در ادامه افزود: سرانجام امور پشتیبانی دام پس از تجربه این موضوع با پیشنهاد ما در خصوص واردات گوشت موافقت کرد و وارد عمل شد.

وی در خصوص کیفیت گوشت های وارداتی گفت:
این گوشت ها از کیفیت خوب و سلامت لازم برخودارند و از طریق مرزهای هوایی یا زمینی بدلیل نزدیکی مسیر بسهولت از آسیای میانه وارد کشور می شوند.

 رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه برای ایجاد تعادل و تنظیم قیمت در بازار، واردات گوشت تا پایان اسفند ماه باید ادامه یابد، گفت: از فروردین که دام های خودمان بزرگ و قابل مصرف می شوند باید با تدبیر و برنامه ای دیگر وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: از زمان تزریق گوشت به بازار طی هفته گذشته تا کنون قیمت گوشت کیلیویی 2هزار تومان ارزان شده و در صورت تداوم با کاهش قیمت بیشتری مواجه خواهیم شد.

ملکی در ادامه این مطلب افزود: گوشت جز اولویت های غذایی مردم است و می بایست قیمت آن آنقدر مناسب باشد که مردم به جای 1کیلو بتوانند 2کیلو بخرند و در این فصل سرما به فرزندان خود بدهند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تزریق گوشت خارجی در تهران را موجب کاهش قیمت در سایر شهرستان ها اعلام کرد و افزود: توزیع گوشت در گران ترین حد خود در تهران انجام می شود زیرا تهران دامی ندارد و شهرستان ها دام های خود را به تهران گسیل می دهند.

وی ادامه داد: وقتی تهران گوشت مورد نیاز خود را داشته باشد شهرستان ها دام های خود را برای مصرف شهر خود بکارمی گیرند و در نتیجه با کاهش عرضه مواجه نخواهند شد و قیمت  در شهرستان ها نیز کاهش می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, در گفت و گو با خبرنگار رازق, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه