اخبار داغ

مسئول موزه سراوان:

کهنه قلعه سراوان یادگاری از دوره اسلامی/انتظار صد ساله کهنه قلعه برای مرمت و بازسازی

کهنه قلعه سراوان یادگاری از دوره اسلامی/انتظار صد ساله کهنه قلعه برای مرمت و بازسازی
مسئول موزه فرهنگی و تاریخی سراوان گفت: کهنه قلعه سراوان مربوط به دوره اسلامی است و یکی از قلعه های تاریخی سراوان محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عظیم بارک زایی مسئول موزه فرهنگی و تاریخی شهرستان سراوان در گفت وگو با شستون با بیان اینکه کهنه قلعه شهرستان سراوان مربوط به دوره اسلامی است و یکی از قلعه های تاریخی سراوان محسوب می شود، گفت: این قلعه 650 سال قدمت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

وی بخش عام نشین و حاکم نشین را از بخش های این قلعه عنوان کرد و بیان داشت: ضلع شمالی کهنه قلعه محل زندگی حاکمان و ضلع شمالی محل زندگی مردم عادی بوده است.

,

مسئول موزه سراوان با اشاره به اینکه خندق بزرگی اطراف این قلعه را احاطه کرده است، افزود: این خندق در هنگام خطر توسط آب قنات پر می شده تا از ورود دشمنان به قلعه جلوگیری کند.

,

وی در ادامه گفت وگو با اشاره به اینکه این قلعه از خشت و گل ساخته شده و سقف آن با تنه درخت خرما پوشیده شده است، تصریح کرد: قلعه تاریخی کهنه قلعه در حدود صد سال است که مرمت و بازسازی نشده است.

,

بارک زایی عوامل انسانی و جوی را از عوامل تخریب این قلعه دانست و خاطر نشان کرد: بناهای تاریخی هویت هر شهری هستند و باید در حفظ آنها فرهنگ سازی شود.

,

وی در پایان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند این آثار را حفظ و بازسازی کند، گقت: خواسته ما از مسئولین این است که توجه بیشتری به آثار باستانی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه