اخبار داغ

با گذشت ۵۱ روز از حادثه تلخ قطار تبریز مشهد؛

وزیر راه همچنان در حاشیه امن به سر می برد/ رئیس جمهور مانع استعفا می شود

وزیر راه همچنان در حاشیه امن به سر می برد/ رئیس جمهور مانع استعفا می شود
در حالی که حادثه تلخ برخورد دو قطار در سمنان و کشته و زخمی شدن برخی از هموطنانمان افکارعموی را جریحه‌دار کرد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این حادثه بیان کرد:‌«همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ائل، در حالی که حادثه تلخ برخورد دو قطار در سمنان و کشته و زخمی شدن برخی از هموطنانمان افکارعموی را جریحه‌دار کرد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این حادثه بیان کرد:‌«همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل، ,

نمک آقای وزیر بر احساسات جریحه دار شده

,

و همین تک جمله آخوندی، احساسات جریحه دار شده مردم سراسر کشور را بیش از پیش متآلم کرد و واکنش ها علیه وی شروع شد.

,

برای اولین بار بهمن ماه سال ۹۲ بود که موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی به میان آمد. جالب اینجاست که طرح استیضاح وزیر مسکن و شهرسازی در ابتدا با اعتراض به وزیر نیرو و سخنان وی کلید خورد، چیت‌چیان در گفت‌وگویی تلویزیونی نسبت به وقوع فساد مالی ۱۲هزار میلیاردی در پروژه راه‌آهن گرگان- مشهد- بجنورد اعتراض کرده و مدعی شده بود که این پروژه با قیمت ارزان‌تری به پیمانکار واگذار شده و مراحل آن بر اساس قانون پیش نرفته ‌است. این گفته‌های وی با اعتراض شدید نمایندگان منطقه روبه‌رو شده و کار به صدور نامه اعتراضی به رئیس‌جمهوری و تهدید به استیضاح وزیر نیرو هم کشید اما پس از مدتی گفته شد که وزیر نیرو حرف خود را پس گرفته است و موضوع به فراموشی سپرده شد، اما با عدم اجرای طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی قرعه استیضاح به نام وزیر مربوطه خورد.

,

همچنین مشکلات بر سر راه مسکن مهر و رکود حاکم بر بخش مسکن، طرح جامع مسکن، امنیت پروازها و ایمنی صنعت هوایی، مشکلات راه‌ها و جاده‌های کشور، توقف پروژه راه آهن غرب کشور و عدم پایبندی وزیر به تعهدات خود در قبال راه آهن تهران-ساوه- همدان، از دلایل استیضاح این وزیر بود.

,

آخرین طرح استیضاح این وزیر نیز به حادثه تلخ برخورد دو قطار تبریز مشهد و سمنان مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان برمی گردد.

,

در این حادثه تلخ بیش از ۴۰ تن از مردمان آذربایجان در آتش بی تدبیری سوختند و تعداد زیادی از زائران امام غریب نیز مصدوم شدند.

,

وسعت حادثه به قدری بود که نمایندگان با بیش از ۸۰ امضا تصمیم به استیضاح آخوندی گرفتند، اما هر بار که رسانه ها از پیگیری این طرح از نمایندگان طراح و امضا کننده سوال می پرسیدند از لابی های پشت پرده و عدم اراده هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن این طرح استیضاح، سخن گفته می شد.

,

تمامی برنامه های مجلس تحت الشعاع برنامه ششم توسعه

,

همزمانی پیگیری این طرح با بررسی مواد برنامه ششم توسعه، باعث شده بود تا تمامی فکر و ذکر بهارستان نشینان، به سرانجام رساندن این برنامه باشد تا تمامی برنامه های دیگر نمایندگان تحت الشعاع قرار بگیرد.

,

بالاخره استیضاح  در دستور کار مجلس قرار گرفت

,

بالاخره و بعد از پیگیری های مجدانه و افشاگرانه تنی چند از نمایندگان حوزه انتحابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، سعیدی در گفتگو با خبرنگار ما از بررسی این طرح در کمیسیون عمران مجلس در روز سه شنبه، ۲۱ دی ماه، خبر داد.

,

درگذشت هاشمی رفسنجانی و لغو شدن جلسه استیضاح

,

اما درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز یکشنبه، و برگزاری مراسم تشییع جنازه وی در روز سه شنبه و در تاریخ برگزاری این جلسه و تصمیم هیئت دولت مبنی بر اعلام تعطیل رسمی در آن روز، باز هم برگزاری این جلسه را به تعویق انداخت.

,

بیگی: نمی گذاریم خون کشته شدگان، پایمال شود

,

احمدعلیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار ائل در این باره گفت: با توجه به برگزاری مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی و اعلام تعطیل رسمی از سوی هیئت دولت، جلسه استیضاح در کمیسیون عمران مجلس بر اساس قرار قبلی برگزار نشد.

,

وی ادامه داد: بر همین اساس منتظر اعلام کمیسیون عمران مجلس برای برگزاری این جلسه در روزها و یا هفته های آینده باید بمانیم.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز و فردا و یا حتی روز جمعه، مجلس جلسات تمام وقت خود را برای پایان بررسی برنامه ششم توسعه خواهد گذاشت و هفته آینده نیز، مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود، تعطیل خواهد بود.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه پیگیری استیضاح وزیر راه و شهرسازی به قوت خود باقی خواهد بود، اعلام کرد: نباید اجازه داد خون قربانیان حادثه قطار تبریز- مشهد پایمال شود و پیگیری این استیضاح یک مطالبه عمومی می باشد که تلاش خواهیم کرد به ثمر بنشیند.

,

آخوندی: آقای رئیس جمهور گفته بود نیازی به استعفای من نیست

,

روز گذشته نیز آخوندی با حضور در یک برنامه صبحگاهی در شبکه یک با علی ضیاء گفتگو کرد. وی در این گفتگو به حادثه برخورد دو قطار نیز اشاره کرده و با بیان این‌که اظهارات من درباره بیمه مسافران قطار سمنان جزو شاهکارهای صدا و سیما بود، گفت: از حادثه برخورد قطارهای مسافری در سمنان (ایستگاه هفت‌خوان)بازدید کرده وبلافاصله جلسه ستاد بحران استان سمنان را تشکیل دادم. وقتی صدا و سیما با من مصاحبه کرد کل قصه را تعریف کردم و گفتم الان دارم می‌روم به بازدید مصدومان حادثه در بیمارستان. وظیفه داریم از اینها مراقبت کنیم و بهترین وضع رسیدگی می‌کنیم. اینها خودشان بیمه هستند و بیمه موظف است به این مصدومان رسیدگی کند. بعدش آمدند و گفتند آخوندی گفته اینها بیمه هستند و بیمه پول آنها را می‌دهد این از شاهکارهای صدا و سیما بود. این در حالی بود که تاکید کردم که از حیث رسیدگی بیمه به مصدومان جای نگرانی نیست.

,

وی یادآور شد: استعفا دادن کار خوبی است و این کار را کردم، اول صبح روز پس از حادثه استعفایم را برای آقای روحانی نوشتم و گفتم از لحاظ اجتماعی خوب است که یک نفر مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد.

,

وی ادامه داد: بلافاصله آقای پورسیدآقایی -مدیرعامل مستعفی راه‌آهن- آمد و گفت این کار در راه‌آهن روی داده، بگذارید که بنده مسئول شرکت هستم مسئولیت کار -برخورد قطارها- را بر عهده بگیرم.

,

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که حادثه بسیار بزرگی بود و خوب است که در سطح وزیر استعفا را انجام دهیم، افزود:‌ معاون اول رییس جمهوری ساعت ۱۴:۳۰ روز پس از حادثه گفتند که با آقای روحانی در این باره صحبت کرده‌ام و وی گفته که فقط در سطح مدیرعامل کار استعفا انجام شود.

,

۵۱ روز گذشت...

,

امروز، ۵۱ روز از حادثه تلخی که همه مردم کشورمان را متآثر کرد می گذرد، حادثه ای غم انگیز که هنوز هم که هنوز است داغی اش بر دل خانواده های عزادار باقیست.

,

 ۵۱ روز گذشته است و هنوز، وزیر دولتی که این اتفاق با تمامی قصورات و بی تدبیری هایی که در آن روی داده است، در محضر نمایندگان خانه ملت حاضر نشده و در مورد این اتفاق تلخ در پیشگاه ملت توضیحات خود را ارائه نداده است، آن هم به دلایلی که نمایندگان مردم، لابی های پشت پرده عنوان می کنند و اراده هایی که بی تردید در برابر اراده مردم پوشالی خواهد بود.

,

اراده های مردم در برابر اراده های پوشالی پشت پرده

,

مردمان نه تنها آذربایجان بلکه کل کشورمان، منتظر هستند تا نتیجه تلاش های نمایندگانشان برای به ثمر رساندن طرح استیضاح آخوندی و ایستادگی در برابر اراده های بی معنی را در روزهای آینده ببینند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه