اخبار داغ

ایران از بازار حلال جا ماند/ارمنستان محصولات حلال به ایران صادر می‌کند

ایران از بازار حلال جا ماند/ارمنستان محصولات حلال به ایران صادر می‌کند
زمانی بحث سر این بود که ایران به عنوان پیش‌قراول کشورهای اسلامی بتواند بازار محصولات حلال را در منطقه در دست گیرد اما اکنون کشورهایی مانند ارمنستان پیشنهاد صادرات محصولات حلال به ایران می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از HETQ؛ امیل تاراسیان معاون وزارت اقتصاد و سرمایه‌گذاری ارمنستان طی دیدار با عباس قربانی وابسته اقتصادی سفارت ایران در این کشور موضوع صادرات محصولات غذایی حلال از ارمنستان به ایران را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, HETQ,

در این دیدار ارمنستان از تمایل خود برای ورود به حوزه تولید محصولات حلال و افزایش صادرات خود به ایران خبرداد.

,

در این دیدار، 2 طرف همچنین درباره تأسیس یک دفتر غذای حلال در ارمنستان گفت‌وگو کردند. در صورت تشکیل این دفتر و تعیین استانداردهای دقیق غذای حلال، محصولات غذایی حلال ارمنستان می‌تواند با اجازه این دفتر به ایران صادر شود.

,

تاراسیان معتقد است: تأسیس دفتر مواد غذایی حلال در ارمنستان می‌تواند محصولات غذایی صادراتی در این کشور را افزایش دهد.

,

به گفته تاراسیان، تولید غذای حلال می‌تواند بازارهای خارجی برای محصولات ارمنستان را توسعه بخشد.

,

این مقام ارمنی معتقد است تولید غذای حلال در ارمنستان حتی بخش گردشگری این کشور را نیز توسعه خواهد بخشید چرا که بسیاری از گردشگران به کشور ارمنستان می‌توانند از غذای حلال در این کشور بهره ببرند.

,

قربانی نیز در این دیدار از تمایل سفارت ایران برای تعمیق روابط و همکاری‌ها با ارمنستان خبرداد و اعلام کرد: از هر اقدامی برای گسترش روابط تهران-ایروان استقبال خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه