اخبار داغ

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اعلام کرد

تاکید ویژه به شیرین‌سازی آب دریا در برنامه ششم/ بخش خصوصی توانمند در این بخش نداریم

تاکید ویژه به شیرین‌سازی آب دریا در برنامه ششم/ بخش خصوصی توانمند در این بخش نداریم
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به شیرین سازی آب دریا توجه ویژه ای شده است گفت:به لحاظ فنی بخش خصوصی داخلی هنوز در شیرین سازی آب به سطح مطلوبی نرسیده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا دائمی با بیان اینکه برای بهره‌وری بیشتر بازیافت آب باید از سیستم‌های شیرین سازی آب که اقتصادی است بهره برد،گفت: در حال حاضر واحدهای کوچکی در بخش خصوصی این کار را انجام می‌دهند با این حال این شرکت‌ها از لحاظ دانش فنی هنوز به سطح مطلوب نرسیده‌اند و برای این کار نیاز است که از دانش فنی شرکت‌های بین المللی بهره برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اظهارات این مقام مسوول در وزارت نیرو در حالی است که در حال حاضر در کشور حدود 2500 کیلومتر سواحل آب است که با شیرین سازی آن می‌توانیم مصارف شرب و صنایع مان را تأمین کنیم.

,

دائمی در این باره با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به این مساله تاکید شده می‌گوید: اجرایی شدن این امر به دو مؤلفه دانش فنی پیشرفته و دوم سرمایه گذاری نیازمند است که امیدواریم بعد از اجرایی شدن برجام هر چه زودتر عملی شود.

,

به گفته وی صنعت آب و برق یکی از صنایع ضروری در کشور است به همین دلیل باید الزاماً تمام تلاش را انجام دهیم تا بتوانیم آب و برق را به موقع و مناسب در همه نقاط کشور و برای همه مصارف مختلف از جمله کشاورزی، شهری و شرب قرار دهیم.

,

وی افزود: در حال حاضر توان ساخت نیروگاه‌ها، تصفیه خانه‌ها و سدهای بزرگ و صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور را داریم که امیدواریم با گشایش‌های ایجاد شده و با لغو تحریم‌ها بتوانیم صادرکننده بزرگ خدمات آب و برق در منطقه شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه