اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل مطرح کرد؛

هشدار درباره شیوع آنفلوآنزای مرغی در اردبیل/ با فروشندگان دوره گرد طیور محلی برخورد می‌شود

هشدار درباره شیوع آنفلوآنزای مرغی در اردبیل/ با فروشندگان دوره گرد طیور محلی برخورد می‌شود
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل، نسبت به شیوع آنفلوآنزای مرغی در استان اردبیل هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با بیان اینکه با فروشندگان دوره گرد طیور محلی در سطح استان اردبیل، به شدت برخورد می‌شود، اظهار کرد: شهروندان برای جلوگیری از تماس‌ پرندگان‌ خانگی‌ با پرندگان‌ وحشی‌، آنها را در قرنطینه نگهداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, فروشندگان دوره گرد طیور,

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: به دنبال مشاهده مرگ پلیکان‌ها در حاشیه رود ارس و همچنین تلف شدن طیور بومی در روستایی در شهرستان گرمی، اقدامات لازم برای پیشگیری از آنفولانزای پرندگان در استان اردبیل تشدید شد که با هماهنگی محیط زیست استان اردبیل، از موارد مشکوک نمونه برداری شده و اقدامات مراقبتی در محل های مشکوک به آنفوآنزای پرندگان انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه بیماری‌های پرندگان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل پایش می‌شود، گفت: تاکنون در گله‌های طیور صنعتی این استان هیچ موردی از تلفات مشکوک به آنفولاآنزای پرندگان مشاهده نشده است.

,

صالحی در خصوص پرهیز مردم از مصرف‌ گوشت‌ مرغ‌ و تخم مرغ، از شهروندان خواست، تخم مرغ و مرغ بسته بندی نشده خریداری نکنند و بدون هیچگونه نگرانی‌ فرآورده های پروتئینی را از کشتارگاه‌های مجاز تهیه کنند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه گوشت‌ مرغ باید به‌ مدت‌ ۳۰ دقیقه‌ جوشاند‌ه شود و تخم‌ مرغ‌ نیمه‌پز مصرف نشود، گفت: مردم با رعایت‌ نکات بهداشتی‌ و پرهیز از تماس با پرندگان وحشی و لاشه آنها، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

,

وی تاکید کرد: مرغداری‌ها با عمل به توصیه کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، ضوابط بهداشتی را رعایت کنند و در ضد عفونی‌ کردن‌ مرغداری‌ها نهایت دقت را داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه