اخبار داغ

کمک بانوان مداح بسیجی اسدآباد به جبهه مقاومت گامی دیگر از همت‌های بلند

کمک بانوان مداح بسیجی اسدآباد به جبهه مقاومت گامی دیگر از همت‌های بلند
هنوز شور و شوق مردم برای کمک همچون زمان دفاع مقدس وجود دارد و تعدادی بانوی مداح باهمت این مردم کمک‌هایی را به جبهه مقاومت ارسال کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ سال‌هاست که از جنگ تحمیلی می‌گذرد اما همچنان جوانانی از این مرزوبوم در جنگ هستند و بعضاً شهید هم ‌شدند. البته این جنگ همانند جنگ تحمیلی جنگی سخت است، در منطقه ایران نیست که همه ملت درگیر آن باشند و آن‌هم دلیل دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال, ؛,

اینکه ملت ایران درگیر این جنگ نیست، دلیل محکمی دارد که آن حاکم بودن امنیت در این کشور است و می‌توان گفت آن را مرهون خون‌هایی هستیم که هشت سال در دفاع از میهن گام برداشتند.

,

 و صدالبته امروز هم مرهون خون‌ها و جان‌های جوانانی هستیم که در لباس مدافع حرم آماده شدند و با حضور در سوریه رهسپار جبهه مقاومت شدند تا مبادا لطمه‌ای به کشورشان بخورد.

,

, ,

 حال وظیفه آنانی که در این کشور با امنیت خاطر زندگی می‌کنند نسبت به این جنگ چیست؟ برای پاسخ به این سؤال نمونه‌ای از وظایف افراد را به تصویر کشیده و بیان می‌کنیم.

,

 آنانی که جنگ تحمیلی را لمس کردند به خاطر دارند افرادی که می‌توانستند اسلحه به دوش بکشند و در جبهه و خط مقدم باشند راهی می‌شدند؛ آنانی که نمی‌توانستند در جبهه کمک‌کار باشند پشت جبهه فعالیت کرده و خدمات ارائه می‌دانند.

,

از رفت‌وآمدها و هول زدن‌ها برای خط مقدم و... از این‌ها که دور نشویم، در کنار مردهای دلیر و پاک جان، شیر زنانی هم بودند که پشت جبهه خدمت می‌کردند.

,

خانواده‌هایی که جگرگوشه نداشتند تا به امام و وطن تقدیم کنند تنها راه ادا کردن دین خود را فرستادن کنسروها و یا خشکبار برای آنانی که در جبهه‌ها و سنگرها در حال جنگ با دشمن بودند، می‌دانستند.

,

, ,

آن زمان زنان با جمع‌آوری کمک از پوشاک گرفته تا آذوقه برای رزمندگان کوتاهی نمی‌کردند و هرکسی به‌نوعی به این رزمندگان در جبهه کمک می‌کرد.

,

امروز هم که جوانانی از این مرزوبوم برای دفاع از حرم راهی جبهه مقاومت شده و نیازمند کمک هستند.

,

و البته مگر نه نیست که ما دوستدار اهل‌بیت(ع) هستیم و این حُب اهل‌بیت(ع) از هر روشی ممکن است و امروز که یکی حرمین اهل‌بیت(ع) موردحمله قرارگرفته وظیفه یک شیعه مسلمان را دوچندان می‌کند.

,

حال که جوانانی از این سرزمین اسلامی شیعه‌نشین به پا خواسته و راهی جبهه مقاومت شدند وظیفه دیگر شیعیان ایرانی در راستای زنده نگه‌داشتن دین اسلام و نشان دادن حب اهل‌بیت(ع) همین جمع‌آوری کمک‌هاست.

,

, ,

حال شیر زنان و دخترانی از شهرستان 107هزارنفری در لباس بسیجی و مداحی دست‌به‌کار شده کمک جمع‌آوری می‌کنند که در این زمینه با برخی از آنان به گفت‌وگو نشستیم.

,

زهرا هوشمندی یکی از مداحان شهر اسدآباد است که علاوه بر فعالیت در بسیج مداحان و حوزه علمیه فعالیت گسترده‌ای در حوزه اجتماعی و فرهنگی دارد.

,

او که کمک به جبهه مقاومت اولین فعالیتش در عرصه کمک‌رسانی نیست، می‌گوید: هدفم ایمان به آرمان‌های انقلاب و دفاع از کشور است چراکه این کار در برابر خونی که شهدا برای دفاع از کشور و ولایت می‌دهند چیزی نیست.

,

وی ادامه می‌دهد: بنده به‌اتفاق دیگر همکارانم در حوزه مداحی بسیج شدیم تا ثابت کنیم که رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت تنها نیستند و ما نیز در برابر این مقاومت‌ها با کمکمان سربلند کرده و یاری‌رسان آنان هستیم.

,

, ,

معصومه سحری نیز یکی دیگر از مداحان برجسته و شناخته‌شده‌ای است که می‌گوید: نیازمند، نیازمند است و امروز نیاز جبهه مقاومت کمک امثال ماست که رزمندگان بتوانند باقدرت بیشتری مقابل دشمن بایستند.

,

وی که بیشتر عمرش را در مجالس بصیرتی و هیأت مذهبی می‌گذراند، می‌گوید: بارها در مجالس مختلف روضه‌خوانی داشتم، از فعالیت رزمندگانی که به خاطر دین پیشگام شهادت شدند، صحبت کرده و آنان را به کمک تشویق کرده‌ام.

,

این بانوی مداح ادامه می‌دهد: کمک‌های مردم هم نقدی و غیر نقدی بود که در مراسمات مختلف ازجمله هیئت‌های عزاداری و روضه‌خوانی جمع‌آوری شد.

,

, ,

وی افزود: این اقلام غیر نقدی شامل پتو، پوشاک، خشکبار و غیره بوده است.

,

یکی دیگر از بانوان مداح گفت: امروز که 37 سال از آن روزهای تلخ و شیرین جنگ تحمیلی می‌گذرد و عموی شهیدم در کنارمان نیست، به یاد او درزمینهٔ کمک به جبهه مقاومت گام برداشتم.

,

صدیقه مرادی گفت:  آن روزها جوانان کشورمان ایران برای دفاع از وطن و ناموس خود می‌رفتند و عده‌ای عظیم جان خود در این راه فدا کردند و اما این روزها که بحث دیگری در میان است و دشمنان تمام ناشدنی اسلام از راه و روش دیگری به دینمان نفوذ می‌کنند، بازهم جوانان و حتی نوجوانان ایرانی برای دفاع از اعتقادات خود پا به میدان جنگ گذاشته‌اند.

,

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که با هزار امید و آرزو فرزندان خود را بزرگ می‌کردند حالا برای دفاع از حدومرز و اعتقادات اسلامی خود فرزندان خود را راهیِ سوریه می‌کنند و خودشان بافاصله‌ای زیاد از جنگ با فرستان لباس خوراک و کمک‌های نقدی به سوریه برای نگاه‌داشتن حریم مطهر زینبی کمک  می‌رسانند.

,

مرادی افزود: باشد که از این راه و روش‌ها و دادن هدایا هرچند اندک حُب به اهل‌بیت ادامه پیدا کند و درون قلبمان تا قیامت مانا بماند.

,

علی مراد مرادی برادر شهیدی است که هم خانه و هم اهالی خانه را در این اقدام خداپسندانه دخیل کرده است.

,

, ,

او می‌گوید: دخترانم با جمع‌آوری کمک‌ها آن‌ها را به خانه می‌آوردند و من با صبر و حوصله یکی‌یکی البسه و خوراک‌ها بسته‌بندی کرده و آماده ارسال می‌کنم.

,

این برادر شهید که خود نیز جانباز است، از عشق و علاقه‌اش به این کار می‌گوید: در دوران جنگ تحمیلی کمر همت بستم و در جبهه آماده خدمت شدم  امروز که نمی‌توانم در این جبهه هم فعالیت کنم بیکار ننشستم تا دینی ادا کنم.

,

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در این زمینه نیز گفت: ما امسال تاکنون 51 میلیون تومان کمک ندی از طریق مردم در حوزه های مختلف جمع اوری کرده ایم.

,

, ,

سرهنگ حسن مرادی افزود: البته در سه مرحله نیز کمکهای غیر نقدی از اجناس مختلف جمع اور ی شده است که شامل پتو، سیب زمینی، خشکبار و مواد خوراکی بوده است.

,

وی یادآور شد: کمکهای غیرنقدی در مرحله اول به ارزش 38 میلیون و 700 هزار تومان، مرحله دوم 18 میلیون تومان و مرحله سوم به ارزش 15 میلیون تومان بوده است.

,

این فرمانده افزود: این اقلام و کمکها طریق بسیج خواهران در حوزه های مختلف مقاومت، بسیج مداحان در مراسمات مختلف جمع اوری و به جبهه مقاومت ارسال شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه