اخبار داغ

امام جماعت ابوموسی:

فرار شاه نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی است

فرار شاه نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی است
امام جماعت ابوموسی گفت: فرار شاه در 26 دی ماه 1357 نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی است و یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافذ آنلاین، حجت الاسلام شیرزاد حسنی امام جماعت مسجد جامع ابوموسی با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه از ایران؛ گفت: فرار شاه در 26 دی ماه نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی است، روزی که شاه خائن در سال 1357 برای همیشه از ایران فرار کرد و به دامن اربابان خویش پناه برد و عمر 37 ساله حکومت وی که سراسر ظلم و جور و خیانت به کشور و مردم بود به پایان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافذ آنلاین,

امام جماعت مسجد جامع ابوموسی اظهار کرد: 26 دی ماه مصادف با یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران است و این فرار زمینه را برای سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرده و ثابت شد که عاقبت ظلم و ظالم پایدار و ماندنی نیست.

,

حسنی افزود: رژیم پهلوی حکومتی دست نشانده بود که توسط بیگانگان در ایران پایه گذاری شد و فاقد مشروعیت مردمی و پایگاه داخلی بود و از ابتدا با خواسته ها و تمایلات مردم ایران در تعارض بود.

,

وی عنوان کرد: رژیم شاه در همه جنبه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و امنیتی وابسته به غرب بود و مجری سیاستهای دیکته شده غرب بود که بدنبال تحقق اهداف و منافع خود در ایران بودند.

,

امام جماعت مسجد جامع ابوموسی بیان داشت: با بیداری و قیام مردم و رهبری امام راحل، خاندان ننگین پهلوی برای همیشه برچیده شد و نظام جمهوری اسلامی با حمایت گسترده مردم در کشور مستقر شد.

,

حسنی با اشاره به خیانتهای فراوان شاه به مردم و کشور، گفت: محمدرضا پهلوی از 26 دی ماه 1357 که از کشور گریخت تا مرداد سال 1359 که در کشور مصر درگذشت، همواره در سرگردانی و آوارگی و رنج و درد بود و این سرنوشت و فرجام حاکمان خودکامه و مستبد در طول تاریخ است.

,

انتهای پیام/
 

 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه