اخبار داغ

وزیر امور خارجه ترکیه؛

امکان حضور داعش در مذاکرات آستانه

امکان حضور داعش در مذاکرات آستانه
چاووش اغلو ضمن انتقاد از آمریکا برای درخواست حضور کردها در آستانه با لحن تمسخر آمیز خواستار دعوت داعش نیز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، وزیر امور خارجه ترکیه «مولود چاوش اوغلو» در سخنرانی کنفرانس خبری سفیران گفت: در نشست آستانه  به هیچ وجه گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق کرد و اتحاد دموکراتیک جایی ندارند و این گروه‌ها تلاش می‌کنند سوریه را تجزیه کنند، اگر قرار باشد تروریستها هم در این گفت وگوها شرکت کنند، باید "داعش" و "النصره" را نیز دعوت کرد. وی پیش از این تأکید کرده است که از مقام‌های آمریکایی برای شرکت در مذاکرات آستانه دعوت به عمل خواهد آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, وزیر امور خارجه ترکیه «مولود چاوش اوغلو» در سخنرانی کنفرانس خبری سفیران گفت: در نشست آستانه  به هیچ وجه گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق کرد و اتحاد دموکراتیک جایی ندارند و این گروه‌ها تلاش می‌کنند سوریه را تجزیه کنند، اگر قرار باشد تروریستها هم در این گفت وگوها شرکت کنند، باید "داعش" و "النصره" را نیز دعوت کرد. وی پیش از این تأکید کرده است که از مقام‌های آمریکایی برای شرکت در مذاکرات آستانه دعوت به عمل خواهد آمد.,

وزیر خارجه ترکیه همچنین ضمن بیان اینکه دولت کنونی آمریکا در برخورد با نیروهای کُرد اشتباهات فاحشی مرتکب شده اضافه کرد ما نقش آمریکا و سهم او در گفت وگوهای آستانه را انکار نمی کنیم اما از دولت آتی آمریکا انتظار داریم که از همکاری با گروه‌های تروریستی خودداری کند. این مذاکرات قرار است در ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) به رهبری روسیه، ایران و ترکیه برگزار شود.

,

دولت باراک اوباما مایل است که حزب اتحاد دمکراتیک سوریه در نشست آستانه شرکت کند؛ آنچه با انتقاد شدید آنکارا روبه‌رو است که این حزب را شاخه‌ای از پ‌ک ک می‌داند و اعضا و شبه‌نظامیان وابسته به آن را نیز «تروریست». 

,

مولود چاووش اغلو همچنین در اتمام این نشست خبری با ترتیب دادن کنفرانس مطبوعاتی درباره ی لغو ویزای اروپا گفت: ما به دنبال درخواست حل مساله از اتحادیه اروپا  هستیم. آنکارا در روزهای آتی پیشنهاد نهایی در این باره را تایید می کند. لغو صدور ویزا برای شهروندان ترکیه برای ورود به اتحادیه اروپا یکی از مسائل مورد مناقشه میان دو طرف است

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه