اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی اردستان خبر داد؛

تولید بیش از ۳۶ هزار تن انار از باغات اردستان در سال جاری

تولید بیش از ۳۶ هزار تن انار از باغات اردستان در سال جاری
میزان تولید انار در سطح شهرستان اردستان از ۳۶ هزار تن با توجه به سال‌های مطلوب و بدون حوادث طبیعی گذشته فراتر رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اظهار کرد: ارگانیک بودن انار، یک مسئله قابل توجه است، به نحوی که در تولید محصول انار هیچ گونه حشره کش‌ و علف‌کش استفاده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

وی افزود: مصرف حداقل کود شیمیایی و حداکثر کود دامی در سطح باغات از دیگر مواردی است که می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذاران را در این بخش فراهم کند.

,

صالح با اشاره به اهمیت ارتقای کمی و کیفی بهره‌وری بیشتر از منابع تولید در سطح شهرستان افزود: برای ارتقای سطح کمی و کیفی انار در شهرستان احداث یک واحد صنایع تبدیلی شامل تولید کنسانتره و فرآوری آب میوه انار با حضور بخش خصوصی مورد نیاز است که درهمین رابطه سال‌های گذشته تعدادی از متقاضیان برای تولید یک واحد کنسانتره مواردی را پیگیری کرده‌اند.

,

رئیس جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اولیه این اقدام ناتمام باقی مانده تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مکفی با بهره کم گام موثری در این راستا به شمار می‌رود.

,

وی ایجاد یک واحد کنسانتره و فرآوری را باعث دلگرمی باغداران و افزایش روند رسیدگی و توسعه باغات و افزایش تثبیت اشتغال در سطح شهرستان دانست و افزود: ایجاد یک مرکز خرید و جمع آوری، تفکیک و بسته بندی محصول برای مصارف داخلی و صادرات با نام و نشان انار اردستان ضروری است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: پیگیری درباره مسائل مربوط به بیمه محصول انار باغداران شامل برآورد دقیق و پرداخت به موقع خسارات از طریق صندوق بیمه کشاورزان که این موضوع باعث افزایش روحیه کشاورزان در زمینه تولید در مواجه با حوادث غیر طبیعی می‌شود موثر است.

,

این مسئول برگزاری جشنواره‌های محلی یا استانی و یا حتی در سطح ملی درباره محصول انار شهرستان را باعث آشنایی بیشترهموطنان با انار این منطقه دانست و افزود: می تواند این مسئله باعث جذب سرمایه گذار بخش خصوصی شده و این ظرفیت خفته در حاشیه کویر عزمی همگانی را می طلبد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه