اخبار داغ

به بهانه فرار شاه از کشور؛

عدم پذیرش شاه توسط آمریکا درس عبرتی برای حامیان غرب

عدم پذیرش شاه توسط آمریکا درس عبرتی برای حامیان غرب
محمدرضا شاه پس از فرار از کشور دوران سخت و طاقت فرسایی داشت و آمریکا هیچ گاه حاضر به پذیرش وی در خاک کشورش نشد و مرگ در غربت داشت که این موضوع لکه ننگی برای رژیم شاهنشاهی و حامیان غرب و آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،"شاه رفت" ملت ایران با این جمله آشنایی کاملی دارند و هیچ گاه آن روز تاریخی و سرنوشت ساز که آثار و برکات مهمی به همراه داشت را از یاد نمی‌برند.

26 دی ماه سال 57 خون شهدای مدرسه فیضیه و قیام ملت ایران علیه ظلم و استبداد به ثمر نشست و پایه‌های حکومت 2500 ساله پهلوی فرونشست و محمدرضا شاه خائن به بهانه استراحت فرار را بر قرار ترجیح داد و کشور ایران را برای همیشه ترک کرد.

شکل گیری و گسترش نهضت اسلامی و هماهنگی قیام‌های مردمی به رهبری امام خمینی، برگزاری مراسم‌های شهدای قیام خونین علیه شاه در شهرهای مختلف و کشتار 17 شهریور و اعتصاب کارکنان شرکت ملی نفت، کنترل امنیت کشور را از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج کرد و موجب شد که در زمان کوتاهی رژیم شاهنشاهی به عمر نامبارک خود پایان دهد.

فرار شاه و نابودی حکومت پهلوی در 26 دی 57 در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن منجر شد و خون‌های بی گناه طلاب و روحانیون و ملت ایران، ریشه حکومت ظالم شاهنشاهی را نابود کرد.

شاه از زمان ترک ایران در دی‌ماه 57 تا زمان مرگش در مصر در مرداد 1359، کشورهای مختلفی را برای اقامت برگزید، اما در هریک از این کشورها اقامتش با مشکلات مختلفی مواجه شد، به‌طوری‌که مجبور می‌شد مدام محل اقامتش را تغییر دهد.

در این میان در هر تغییر اقامتی یکی از مشکلات او، پیدا کردن کشوری بود که حاضر به پذیرش وی باشد، محمدرضا شاه از زمان ترک ایران 10 هفته در مراکش، 11 هفته در باهاماس، 17 هفته در مکزیک، 10 هفته در آمریکا برای معالجه و مدت کوتاهی هم در پاناما بود و سرانجام به مصر رفت همچنین در این مدت، انگلیس، سوئیس، اردن و فرانسه از پذیرش وی خودداری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمدرضا پهلوی ارتباط بسیار نزدیکی با دولت آمریکا و ریگان رئیس جمهور این کشور داشت و نفت و گاز و سرمایه‌های عظیم ملت ایران در اختیار دولت‌های غربی و بیگانگان بود اما پس از فرار از کشور آمریکا حاضر به پذیرش مهره گماشته خود نبود و این موضوع ننگی ابدی و تاریخی برای شاه و حکومتش شد.

,

آوارگی و دربه دری و مرگ در غربت از مهم‌ترین برش‌های زندگی محمدرضا شاه است که سرنوشت خود را با آمریکا و کشورهای بیگانه گره زده بود و بدون مشورت و اجازه از دولت آمریکا اقدامی انجام نمی‌داد.

این موضوع برای کسانی که امید به غرب و آمریکا دارند درس عبرتی است چون آمریکا هیچ گاه به مهره‌های خود رحم نمی‌کند و حمایت و پشتیبانی ظاهری ولی فریبنده از محمدرضا شاه، وی را به فلاکت و نابودی کشاند همان گونه که صدام با طناب پوسیده آمریکا سقوط کرد و نابود شد.

,
,
,

سید احمد نجفی اردبیلی

, سید احمد نجفی اردبیلی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه