اخبار داغ

هنرمند مطرح تئاتر کشور در تبریز عنوان کرد:

جذب جوانان به هنر معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد / مرتب به آذربایجان سفر می کنم

جذب جوانان به هنر معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد / مرتب به آذربایجان سفر می کنم
بازیگر سینما و تلویزیون کشور گفت: جذب جوانان به سمت هنر علاوه بر تقویت روح و توان آن‌ها می‌تواند در کاهش معضلات اجتماعی نیز اثربخش باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، "شیرین بینا" که برای ایفای نقش در نمایش "بیوه های غمگین سالار جنگ" در تبریز حضور یافته است در گفتگویی  اظهار داشت: اگر بخواهیم فرهنگسازی کنیم و فرهنگ این کشور را در دیگر مناطق اشاعه دهیم بهترین کار توسعه ی تئاتر در اقصی نقاط کشور است.

به گفته وی، با اشاعه ی رشته هایی مانند شعر و ادبیات و تئاتر و موسیقی و نقاشی و خط و ... است که فرهنگ این سرزمین زنده خواهد ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,
,
,

شیرین بینا اذعان داشت: اختصاص بودجه و حمایتهای مختلف از رشته های هنری باعث می شود جوانان ما به فرهنگ و هنر کشور خویش جذب شده و چه بسا کاهش آسیب های اجتماعی را هم در پی داشته باشد.

,

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر در کشور افزود: اگر به مردم بها دهیم، با گرایش به هنرهایی چون موسیقی و ادبیات فکرشان باز می شود و به آفرینش هنری می پردازند.
بازیگر سینما و تلویزیون کشور گفت: جذب جوانان به سمت هنر علاوه بر تقویت روح و توان آن‌ها می‌تواند در کاهش معضلات اجتماعی نیز اثربخش باشد.

این هنرمند مطرح تئاتر کشور با تاکید بر اینکه عرصه هنر و تئاتر نیازمند حمایت است یادآور شد: در چند سال اخیر حمایت هایی ضورت گرفته که با استقبال مردم و اهالی هنر مواجه شده که نتیجه ی آن، پر شدن سالن های تئاتر و موسیقی و ... است.

شیرین بینا با اظهار اینکه شرایط حاضر جای امیدواری دارد گفت: الان حضور ما در تبریز نشانه خوبی است که کارهای خوب از تهران و دیگر شهرها بیاید و هنرمندان تبادل افکار داشته باشند.

وی در خصوص تئاتر تبریز گفت: به طور خاص تئاتری از تبریز ندیدم، ولی در تلویزیون برخی تله تئاترها و نمایشهایی می بینم که با درونمایه طنز مخاطب خود را دارند.

بینا با اشاره به اجرای جشنواره های فجر استانی در اقصی نقاط کشور گفت: پیش از این نیز با برگزاری جشنواره فجر بین المللی همواره منتخبی از بهترین آثار شهرستانها در تهران کنار هم گرد آمده و مورد استقبال قرار گرفته بودند اما برگزاری جشنواره فجر استانی می تواند بیش از پیش عامل ارتقای کیفی تئاترهای شهرستانی باشد.

وی در خصوص تبریز و آذربایجان نیز اظهار داشت: بدلیل شغل پدرم، در دوران کودکی تا ۹ سالگی در تبریز، سراب و اهر زندگی کرده ام ضمن اینکه مادرم اهل مرند بود و همه فامیلهای مادری ام در تبریز و مرند ساکن هستند و من مرتب به این منطقه سفر دارم.

گفتنی است گلاب آدینه، مونا فرجاد و شیرین بینا همراه دیگر همکاران خود با اجرای نمایش "بیوه های غمگین سالار جنگ" به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی - تبریز حضور یافته و اجرای آنها با استقبال گسترده علاقمندان مواجه شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه