اخبار داغ

عضو شورای شهر تبریز:

معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری نباید از چارت شهرداری ها حذف شود / حذف این حوزه اشتباه تاریخی است

معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری نباید از چارت شهرداری ها حذف شود / حذف این حوزه اشتباه تاریخی است
عضو شورای شهر تبریز اظهار کرد: وجود معاونت فرهنگی واجتماعی در شهرداری کلانشهرها برای مدیریت کلان بخش فرهنگی شهر، ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر حذف معاونت فرهنگی واجتماعی  در چارت جدید ابلاغی تشکیلات شهرداری ها، اظهار کرد: وجود معاونت فرهنگی واجتماعی  در شهرداری کلانشهرها برای مدیریت کلان بخش فرهنگی شهر، ضروری  است.

سعید محدث گفت: جای تعجب دارد که بدون مطالعه  کارشناسی و یک شبه تصمیم به حذف  این حوزه از بدنه شهرها می شود.

این عضو شورای شهر تبریز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مخالف حذف این معاونت از چارت شهرداری تبریز هستم، گفت: در صورت حذف معاونت و ادغام آن با سازمان فرهنگی وهنری  در شهرداری، کیفیت و خروجی کارهای فرهنگی در شهر رضایت بخش نخواهد بود و آسیب های گوناگون متوجه اقدامات فرهنگی خواهد شد.

سعید محدث حذف این حوزه را اشتباه تاریخی خواند و گفت:این مجموعه نوپا در حالی حذف می شود که باید  دغدغه اصلی مدیریت شهری و حتی کشور باشد.

وی گفت: فرهنگ شهری در ابعاد مختلف نیاز به برنامه ریزی وتقسیم بندی برای اقشار مختلف دارد که این امر با وجود معاونت فرهنگی واجتماعی در بدنه شهرداری مقدور است.

محدث افزود:  در حالی که شهرها نیاز به تقویت مسایل مختلف فرهنگی واجتماعی  دارند افرادی بدون مطالعه و شناخت کافی اقدام به حذف آن می کنند.

وی ارتقای آگاهی های عمومی شهروندان در رابطه با حقوق شهروندی ، تامین سلامت و بهداشت عمومی جامعه، ترویج شیوه صحیح زندگی سالم، نهادینه کردن فرهنگ و ارزش های اسلامی و ایرانی و بومی و محلی و باورهای دینی را از جمله وظایف مهم معاونت های فرهنگی و اجتماعی شهردری ها عنوان کرد و گفت: در صورت  تقویت حوزه فرهنگی واجتماعی شهرداریها قادر خواهیم بود از سرمایه شهروندان و جلب مشارکت آنان در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری بهره ببریم.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه