اخبار داغ

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

عراقچی گفت آنچه می خواستیم نشد/ مردم قدری تحمل داشته باشند

عراقچی گفت آنچه می خواستیم نشد/ مردم قدری تحمل داشته باشند
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مراسم یادبود مرحوم هاشمی رفسنجانی در سمنان گفت: نباید به آمریکا اعتماد کرد و معتقدیم مرگ بر کسی که به آمریکایی ها اعتماد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی امام جماعت و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مراسم یادبود مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی که در شبستان اعظم امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد با بیان اینکه سخن گفتن از هاشمی رفسنجانی کار دشواری است اظهار کرد: من مرحوم هاشمی رفسنجانی را 52 سال بود که می شناختم و اولین بار در قم با او آشنا شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اکرمی با یادآوری اولین دیدارش با مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: یکبار در سال 43 در قم به محضر امام خمینی (ره) رسیدم که دیدم سربازی با لباس خدمت در حال مباحثه با ایشان است که بعد متوجه شدم آن سرباز جوان اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است.

,

امام جماعت نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حضور خود در یکی از ادوار مجلس به نمایندگی از مردم سمنان ادامه داد: یکبار در تنفس مجلس وقتی به همراه مرحوم حسینی شاهرودی نماینده وقت شاهرود نزد آقای هاشمی رفتیم و از او برای سفر به استان سمنان دعوت کردیم و او نیز پذیرفت.

,

وی تلاش های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در طول انقلاب اسلامی را فراموش نشدنی دانست و گفت: وی در دادن آمارهای مختلف به مردم حساسیت ویژه ای داشت و به مسئولان توصیه می کرد در ارائه آمارها صداقت داشته باشند.

,

اکرمی با تاکید بر رعایت تقوای سیاسی در کشور گفت: آن عده که در دوره های مختلف علیه هاشمی هرچه نادرست و ناصحیح بود گفتند و نوشتند البته به جز ضدانقلاب و منافقین، از روی ناآگاهی و جهل اقدام به این کار کرده اند.

,

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مدیریت کلان کشور اشاره کرد و افزود: ما مسئولان هم مشکلات کشور را می دانیم و سرمان را زیر برف نکرده ایم چراکه سرمان زیر برف نیست و زیر 5 متر عمامه است اما بالاخره مردم باید قدری این مشکلات را تحمل کنند.

,

وی با یادآوری مذاکرات هسته ای سالهای اخیر تصریح کرد: ما نیز معتقدیم نباید به آمریکا اعتماد کرد و می گوییم مرگ بر کسی که به آمریکا اعتماد کند.

,

اکرمی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر آمریکایی ها برجام را پاره کنند ما نیز آنرا به آتش خواهیم کشید.

,

امام جماعت نهاد ریاست جمهوری به جلسه جمعی از روحانیون با سید عباس عراقچی در خصوص مذاکرات اشاره کرد و گفت: آقای عراقچی در آن جلسه به ما گفتند آنچه می خواستیم نشد اما تمام تلاشمان را در مذاکرات کردیم.

,

وی در بخش پایانی سخنان خود پیام رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت هاشمی رفسنجانی را دارای نکات مهم دانست و خاطرنشان کرد: البته تمام این سخنانی که بیان شد به این معنا نیست که آقای هاشمی رفسجانی معصوم بوده است و هیچ خطا و اشتباهی نداشته اما اگر نمره 20 نگرفته باشد نمره تک رقمی هم نداشته است.

,

گفتنی است در این مراسم آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس و جمع زیادی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه