اخبار داغ

استاندار هرمزگان:

مطالعه کتاب بشریت را از ظلمت و تاریکی نجات می دهد/نمایشگاه کتاب هرمزگان ظرفیت مناسبی برای معرفی تولید علم است

مطالعه کتاب بشریت را از ظلمت و تاریکی نجات می دهد/نمایشگاه کتاب هرمزگان ظرفیت مناسبی برای معرفی تولید علم است
استاندار هرمزگان گفت: مطالعه کتاب موجب نجات بشریت از ظلمت و تاریکی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده،جاسم جادری در آئین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با اشاره به احادیثی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و حضرت علی (ع) در باب اهمیت مطالعه کتاب، عنوان کرد: در قرآن کریم نزدیک به 255 بار واژه کتاب، 582 بار واژه علم، دو بار واژه قلم و سه بار واژه اقرا به کار رفته چون مطالعه کتاب موجب نجات بشریت از ظلمت و تاریکی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,
وی ادامه داد: کشورهای در حال توسعه نزدیک به 80 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما با این وجود تنها 15 درصد جمعیت این کشورها کتاب می خوانند و وضعیت کشور ما نیز در زمینه مطالعه آن گونه که باید مناسب نیست و باید برنامه های بیشتری برای بهبود این وضعیت اجرا کنیم.
,
 
,
استاندار هرمزگان افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و کتاب قسم خورده و این امر باید برای ما مسلمانان حجت باشد تا به سمت کتابخوانی و تولید علم برویم تا جامعه متحول شود.
,
 
,
جادری نمایشگاه کتاب هرمزگان را ظرفیت مناسبی برای معرفی تولید علم صورت گرفته دانست و بیان داشت: کیفیت و تعداد ناشران حاضر در این نمایشگاه باید سال به سال افزایش یابد تا برگزاری این نمایشگاه منجر به افزایش کتابخوانان شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم شریف هرمزگان که اهل علم و ادب و فرهنگ هستند از این ظرفیت ایجاد شده به نحو احسن استفاده ببرند.
,
 
,
مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، امروز در حالی با حضور مقامات ارشد استانی و وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، که در این نمایشگاه 650 نمایندگی و ناشر از سراسر کشور به ارائه بیش از 66 هزار عنوان کتاب مبادرت کرده اند.
,
 
,
همزمان با برگزاری این نمایشگاه، دو نمایشگاه "قرآن و عترت" و "رسانه های دیجیتال" نیز در این نمایشگاه برپا شده است.
,
 
,
این نمایشگاه هر روزه از تاریخ 26 دی تا دوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس از ساعات 9 تا 12 و 16 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه