اخبار داغ

عدم رسیدگی به موقع اورژانس ۱۱۵؛

گلایه و شکایت دانشجویان خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد کهنوج

گلایه و شکایت دانشجویان خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد کهنوج
عدم رسیدگی به موقع اورژانس باعث گلایه و شکایت دانشجویان خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد کهنوج شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شوباد ؛در کشور ما وظیفه مواجهه با فوریت‌های پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شده و این دستگاه‌ها نیز واحد تخصصی «مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی» را تشکیل و این وظیفه مهم را به این مرکز محول کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شوباد ,

از آنجا که مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی بدون واسطه نقش مؤثری در نجات جان انسان‌ها در شرایط فوریت و حساس بر عهده دارد مردم انتظار دارند این مرکز مسئول‌تر از سایر دستگاه‌ها و نهادها به وظایف خود عمل کند.

,

کوچک‌ترین ناهماهنگی و یا بی‌مسئولیتی در این مرکز می‌تواند نجات جان یک فرد را با مخاطراتی مواجه سازد، اگرچه گاه ناآشنایی مردم با قوانین و ضوابط این مرکز، سبب می‌شود تا نوعی از نارضایتی رقم بخورد.

,

در همین راستا و به دنبال تماس یکی از شهروندان با پایگاه خبری “شوباد”و گلایه‌مندی این شهروند از عملکرد اورژانس 115 بر آن شدیم تا با تهیه گزارشی متولیان امر را در مقام پاسخگویی به این شهروند قرار دهیم.

,

بی توجهی مسئولین به وضعیت اورژانس115 کهنوج و عدم رسیدگی به موقع اورژانس باعث گلایه و شکایت دانشجویان خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد کهنوج شده است.

,

بیماری که در خوابگاه دانشجویی دچار ایست قلبی تنفسی شده بود،در پی وضع نامناسب این فرد  بعد از چندین بار تماس با اورژانس 115   از آمبولانس هیچ خبری نمی شود و به ناچار زنگ به خانواده بیمار زده میشود و آن به بیمارستان اعزام می شود و جالب اینجاست با هر بار تماس گرفتن با 115 میگوید  حالش خوب است.

,

و همانطور که عملیات احیا بر روی بیمار در حالی شروع شد که بیمار از نظر سطح هوشیاری در پایین‌ترین وضع ممکن بود و علائم حیاتی او نیز در وضعیت نامطلوبی قرار داشت.و از بیماری قلبی رنج می برده و آمبولانس جهت اعزام ایشان اقدامی ننموده است.

,

سرپرست خوابگاه دانشجویی در گفتگو با خبرنگار”شوباد”گفت:بیمار ما  مشکل تنگی نفس داشت و خیلی از  اوضاع   وخیمی برخوردار بود. به هیچ نحو قادر به جابه جایی نامبرده نبود.

,

با اورژانس  ۱۱۵ کهنوج تماس گرفتیم و تقاضای کمک نمودیم تا لااقل با برانکارد بتوانیم وی را جا به جا و به بیمارستان منتقل کنیم.

,

متاسفانه اورژانس اعلام کردند حالش خوب است در صورتیکه بیمار ما نفسش گرفته بود احتمال هر گونه خطری وجود داشت. اگر خدایی نکرده اتفاقی برای بیمار افتاده بود، چه کسی جوابگو خواهد بود؟ و آیا این است خدمات رسانی؟

,

وی بیان کرد: مسئولان در اورژانس 115 باید پاسخگوی وضعیت پیش‌آمده باشند.

,

لذا اینجانب شاکی اورژانس هستم و از مدیران ارشد شهرستان تقاضای رسیدگی دارم تا برای موارد بعدی شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

,

لازم به ذکر است این مورد در خود شهر کهنوج بوده است و در صورت عدم رسیدگی بنده به وزارت بهداشت منعکس خواهم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه