اخبار داغ

دارنده رتبه برتر جشنواره خوارزمی:

چشمانی که بر افسانه گریه می کرد بر واقعیتِ غرب آسیا کور شده است

چشمانی که بر افسانه گریه می کرد بر واقعیتِ غرب آسیا کور شده است
مرضیه گیتی گفت: کار پژوهشی بسیار کار دقیق و زمان بر است و برای این مهم باید تمام زمینه ها فراهم شود و به طور حتم فراهم کردن زمینه به تنهایی از طرف پژوهشگر کاری ناشدنی است و اگر مسئولان همت گمارند و این زمینه فراهم شود قطعا فضایی ایجاد خواهد شد که در کنار فرد پژوهشگر مسئولان و مردم هم از آن بهره مند خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، پژوهش و توجه به آن یک ضرورت همیشگی است که محدود به زمان و مکان خاصی نمی شود و به لطف خداوند بزرگ استعداد های برتر در سرتاسر ایران اسلامی بسیار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

نکته قابل تامل نحوه دید مسئولان به این موضوع مهم و فراهم کردن زمینه، آن هم با در نظر گرفتن اصل عدالت و تساوی در جامعه است و هرگز نباید این اصل فراموش شود که پژوهش ها ممکن است خود به نتیجه ای منجر گردد که ممکن است بسیاری از حقایق ها را که تمام اصول روی آن استوارند، آشکار سازد و حال در کنار آن نیز می توان روی تبدیل شدن آن به ثروت و درآمدزایی نیز تاکید داشت.

,

همان طور که اشاره شد استعداد های برتر در همه جا یافت می شود و مهم نوع پرداختن و زمینه سازی برای خروجی بهتر آن است، شهرستان نطنز هم مانند دیگر نقاط کشور از این موضوع مستثنی نیست و هستند کسانی که هرچند در اول راه، ولی خودی نشان دادند و منتظرند با حمایت های مسئولان بهتر شده و فضا را نیز بهتر کنند.

,

به همین منظور خبرنگار آوای نطنز گفتگویی با یکی از پژوهش گر برتر نطنز انجام داده است که در زیر این گفتگو را می خوانید.

,

 لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

,  لطفا خودتان را معرفی نمایید؟,

مرضیه گیتی هستم متولد سال ۱۳۶۹ در شهر زیبای نطنز، شهر اولیاء الله و پایتخت هسته ای ایران عزیزمان که به مانند نگینی در ایران اسلامی و استان اصفهان می درخشد، دارای مدرک مهندسی فناوری اطلاعات (IT) هستم و بیشتر در حوزه برنامه نویسی، امنیت اطلاعات و وبلاگ نویسی کار می کنم.

,

 فعالیت ها و علاقه مندی هایتان بیشتر در چه زمینه ای است؟

,  فعالیت ها و علاقه مندی هایتان بیشتر در چه زمینه ای است؟,

به خواست خداوند مهربان در زمینه وبلاگ نویسی بسیار موفق عمل کرده و حائز رتبه اول کشور در سامانه وبلاگ نویسی حزب الله با موضوع حجاب و عفاف شدم، در کنار دنیای پیچیده کامپیوتر و اطلاعات، به دنیای هنر نیز علاقه بسیاری داشته و در زمینه های نقاشی، کاریکاتور و شعر نو هم به فعالیت می پردازم و حائز رتبه های برتر جشنواره های استانی و شهرستانی و از جمله جشنواره مدرسه عشق شده ام.

,

علاقه من از هنر و کامپیوتر فراتر رفته و فلسفه انسان شناسی و روانشناسی را نیز در بر گرفته است، مطالعات بسیار زیاد من در زمینه روانشناسی و شناخت رفتار آدمی، باعث تشویق من به تحصیل در رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد شد.

,

 در چه موضوعی در جشنواره جوان خوارزمی رتبه آوردید؟

,  در چه موضوعی در جشنواره جوان خوارزمی رتبه آوردید؟,

در سال ۸۵ به عنوان پروژه درسی من و چند تن از دوستانم تصمیم گرفتیم تحقیقی را در زمینه هلوکاست انجام دهیم، مطرح شدن نام هلوکاست در رسانه ها، در آن زمان توسط رییس جمهور وقت، من را به آن واداشت تا در مورد این موضوع بیشتر به تحقیق و بررسی بپردازم و کم کم دامنه تحقیقاتی من و دوستانم در این باب گسترده تر شد و پس از ماه ها تلاش و مطالعه و بررسی به مجموعه ای کامل در این زمینه دست یافتیم.

,

به روز بودن موضوع هلوکاست و تبلیغات گسترده در مدارس و آموزشگاه ها پیرامون جشنواره جوان خوارزمی ما را بر آن داشت تا مجموعه بررسی هایمان را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنیم که نهایتا در سال ۱۳۸۶ موفق به اخذ رتبه اول در استان اصفهان شدیم.

,

 بررسی های شما در باب هلوکاست شما را به چه نتایجی رساند؟

,  بررسی های شما در باب هلوکاست شما را به چه نتایجی رساند؟,

در میان تمام بررسی ها و مطالعات، چهره ی زشت استکبار جهانی که پشت سپری به نام هلوکاست خیمه زده بود برای ما بیش از پیش آشکار شد.

,

درست زمانی که ایالات متحده آمریکا جنایات های آشکار خود در خارج از کشور را توجیه می کرد و در این راه اغلب خاطرات یهودی سوزی را در اذهان یادآوری می کرد و به وسیله آن کسب و کار نامشروع و اخاذی آشکاری را برای دولت اسراییل و یهودیان جهان به راه انداخته بود، تجاوز آشکارا به عراق و افغانستان و کویت که همگی یادآور یهودی سوزی بود با سکوت و بی تفاوتی دولت آمریکا مواجه شد.

,

همچنین نحوه ی برخورد با هلوکاست و جلوگیری از تحقیقات علمی و مستند دانشمندان نه تنها با ادعای آزادی عقیده و بیان منافات داشت و دارد بلکه خود حاکی از ساختگی و غیر واقعی بودن این قضیه است و با آشکار شدن بی پایه و اساس بودن افسانه هلوکاست، اساس تشکیل دولت اسراییل و توجه مضاعف به این مولود بی هویت انگلیس و آمریکا نیز زیر سوال می رود.

,

 به نظر شما بررسی موضوع تحقیقتان با آنچه امروز در جهان و به خصوص خاورمیانه در جریان است می تواند ارتباطی داشته باشد؟

,  به نظر شما بررسی موضوع تحقیقتان با آنچه امروز در جهان و به خصوص خاورمیانه در جریان است می تواند ارتباطی داشته باشد؟,

بله به طور حتم ارتباط دارد؛ تجاوزات آشکار به حقوق بشر در خاورمیانه که هزاران بار فجیع تر از حادثه ساختگی هلوکاست است در حال وقوع است که سکوت حامیان یهودی سوزی بیش از پیش نمایانگر ادعای کذب آنان است و به عبارتی چشم هایی که بر افسانه هایی مثل هلوکاست گریه می کردند، امروز بر روی واقعیت های غرب آسیا بسته و کور شده است.

,

هزاران هزار تن از زنان و مردان و کودکان بی گناه در جلوی چشمان مدعیان دروغین حقوق بشر و در کشورهای سوریه، یمن، فلسطین و … در حال جان دادن هستند، در حالی که حامیان یهودی سوزی برای احقاق حق این مردم بیگناه قدمی بر نمی دارند تا جایی که دیگر کشتار در کشورهایی مثل عراق و سوریه به یک امر عادی تبدیل شده و حتی دیگر در راس اخبار شبکه های بین المللی نیز جایگاهی ندارد.

,

از طرف دیگر هم این این سوال در ذهن ها نقش می بندد که چگونه است که کشور های مسیحی اروپایی به یهودیان ظلم کرده اند (البته اگر اینگونه باشد) و تاوان این ظلم را باید کسانی در خاورمیانه بدهند که نقشی در آن نداشته اند.

,

 به عنوان کسی که به فعالیت های مختلف علاقه مند است آیا زمینه تحقیقات علمی و پژوهش های تاریخی و ….در شهرستان نطنز فراهم است؟

,  به عنوان کسی که به فعالیت های مختلف علاقه مند است آیا زمینه تحقیقات علمی و پژوهش های تاریخی و ….در شهرستان نطنز فراهم است؟,

متاسفانه این طور نیست و شاید بهتر بتوان گفت که به زور شاید برای رسیدن به اهداف بتوان با کلی تلاش حداقل ها را فراهم کرد و شاید هم چنین نشود.

,

 اشکال کار در کجاست؟

,  اشکال کار در کجاست؟,

مدارس ما متاسفانه از لحاظ امکانات در سطح معمولی هستند در صورتی که افراد نخبه و علاقه مند در سایر مناطق می توانند وارد مدارس تیز هوشان شوند که امکانات بهتر، آزمایشگاه ها و همراهی همه جانبه آموزشگاه ها را پشت سر خود دارند.

,

 تاکنون شخصا با این مشکل مواجه شده اید؟

,  تاکنون شخصا با این مشکل مواجه شده اید؟,

بله یک بار در دوره دانشجویی قصد شرکت در مسابقه رباتیک را داشتیم که متاسفانه مجبور شدیم به سختی موارد مورد نیاز کار را از اصفهان تهیه کنیم و در میانه راه استاد راهنمای ما از نطنز رفت و کار نیمه تمام ماند و حتی جبران هزینه های ما هم توسط دانشگاه نشد، در شهرستان ما چنین مشکلاتی سد راه پژوهش ها و پرورش استعدادهای برتر است.

,

خواسته شما از مسئولان چیست؟

, خواسته شما از مسئولان چیست؟,

کار پژوهشی بسیار کار دقیق و زمان بر است و برای این مهم باید تمام زمینه ها فراهم شود و به طور حتم فراهم کردن زمینه به تنهایی از طرف پژوهشگر کاری ناشدنی است و اگر مسئولان همت گمارند و این زمینه فراهم شود قطعا فضایی ایجاد خواهد شد که در کنار فرد پژوهشگر مسئولان و مردم هم از آن بهره مند خواهند شد و از مسئولان می خواهم به این موضوع مهم توجه ویژه نمایند.

,

*گفتگو از آیدا رضوانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه