اخبار داغ

در اولین نشست خبری مجمع خیران ورزش‌یار عنوان شد؛

ورود خیران به امر ورزش باید فرهنگ سازی شود

ورود خیران به امر ورزش باید فرهنگ سازی شود
خوشبختانه در زمینه مدرسه سازی و ساخت بیمارستان و اماکن مشابه فرهنگ سازی خوبی شکل گرفته است و مردم به این امر واقف هستند ولی در بحث ورود خیران به عرصه ورزش هنوز به فرهنگ سازی نیازمندیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میدان نیوز، نایب رییس مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان در نخستین نشست خبری مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان که یکشنبه در هتل پیروزی برگزار شد ضمن اشاره به روند شکل گیری این مجمع، اظهار کرد: مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان از آبان ماه سال ۹۱ با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز آغاز به کار کرده است و با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که با بیش از ۲۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در استان اصفهان روبرو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میدان نیوز,

علی لوافان افزود: اتفاقات خوبی در مجمع خیران ورزش‌یار افتاده است و ما توانسته ایم نزدیک به ۱۹ مجموعه از پروژه های نیمه تمام استان اصفهان را به اتمام برسانیم که این اتفاق در بهبود سرانه ورزشی استان اصفهان کمک شایانی کرده است.

,

وی افزود: اغلب پروژه های مجمع خیران ورزش‌یار به صورت نیمه کاره رها شده بود و ما در مجمع توانستیم برای اتمام این پروژه ها کسب اعتبار کنیم و بعضی از آنها را به اتمام برسانیم.

,

عضو هیئت رییسه مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان به نقش پررنگ رسانه در گسترش جایگاه این مجمع اشاره کرد و افزود: متاسفانه آنگونه که باید به بحث خیران ورزش یار در رسانه ها پرداخته نشده است و اگر با اطلاع رسانی درست، خیران در این امر مهم و ضروری ورود پیدا کنند، بسیاری از پروژه های نیمه کاره ورزشی به اتمام می رسد و این موضوع، نقش مهمی در جایگاه سلامت جوانان کشور خواهد داشت.

,

لوافان با اشاره به مراحل پایانی ساخت آکادمی بسکتبال استان اصفهان، گفت: آکادمی بسکتبال استان اصفهان اولین پروژه مجمع خیران است که به صورت کامل یعنی ۰ تا ۱۰۰، توسط این مجمع و البته با ورود خیر گرانقدر مرحوم محمد لوافان کلنگ زنی و به بهره برداری رسیده است.

,

نائب رئیس مجمع خیران ورزش‌یار، افزود: آکادمی بسکتبال با نگاه دانش‌محوری آغاز به کار خواهد کرد و با شروع به کار این مجموعه به دنبال یک تحول بنیادی در بسکتبال اصفهان و حتی کشور هستیم.

,

علی لوافان به اشاره به وضعیت اداره شدن آکادمی بسکتبال و دیگر اماکن خیرساز، تصریح کرد: تمامی اماکن خیرساز ورزشی استان اصفهان به صورت هیئت امنایی اداره می شوند که آکادمی بسکتبال نیز از این قضیه مستثنی نخواهد بود.

,

وی در رابطه با موضوع آسیب دیدگان ورزشی که با مشکل مالی مواجه هستند، گفت: به دنبال ایجاد صندوق حمایت از ورزشکاران آسیب دیده هستیم تا بتوانیم با جمع آوری کمک های مردمی و خیران، شرایطی را فراهم کنیم که ورزشکارانی که آسیب دیده اند را حمایت کنیم.

,

 ۱۶ میلیار ریال هزینه ساخت آکادمی بسکتبال شده است

,  ۱۶ میلیار ریال هزینه ساخت آکادمی بسکتبال شده است,

مدیر پروژه آکادمی بسکتبال در نشست خبری مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان که پیرامون افتتاح آکادمی بسکتبال برگزار شده بود، اظهار کرد: کلنگ آکادمی بسکتبال استان اصفهان در سال ۹۴ توسط پدرمان، حاج محمد لوافان بر زمین زده شد ولی عمر ایشان به افتتاح این مجموعه کفاف نداد و در حالی که نزدیک به ۲۰ درصد این پروژه آماده شده بود، ایشان به رحمت خدا رفتند. با توجه به علاقه ای که خانواده ما به این رشته ورزشی دارند به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه را به اتمام برسانیم.

,

محمدرضا لوافان افزود: آکادمی بسکتبال با هزار متر مربع در سه طبقه ساخته شده و شامل یک مجموعه بدنسازی، کلاس های آموزشی، یک سالن چند منظوره و یک خوابگاه با ظرفیت پذیرایی از دو تیم بسکتبال، است و با وجود اینکه برای ساخت این مجموعه مشکلات زیادی داشتیم با پیگیری‌های صورت گرفته، مشکلات حل شده و این پروژه بیش از ۹۵ درصد، پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

وی راجع به هزینه های صورت گرفته در این مجموعه گفت: این مجموعه با هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال ساخته شده که یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن پرداخت شده است و نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیز نیاز به تامین بودجه دارد.

,

مدیر پروژه آکادمی بسکتبال استان اصفهان تصریح کرد: درآمد مالی این مجموعه در بسکتبال استان اصفهان هزینه خواهد شد و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که می‌تواند میزبان اردوهای تیم ملی نیز باشد.

,

لوافان در مورد اهمیت کار خیر در حوزه ورزش نیز گفت: خوشبختانه در زمینه مدرسه سازی و ساخت بیمارستان و اماکن مشابه فرهنگ سازی خوبی شکل گرفته است و مردم به این امر واقف هستند ولی در بحث ورود خیران به عرصه ورزش هنوز به فرهنگ سازی نیازمندیم و باید تمامی اقشار جامعه به ضرورت این امر پی ببرند و در این کار خیر ورود کنند.

,

عضو تیم بسکتبال پیشکسوتان استان اصفهان راجع به شرایط کنونی بسکتبال استان، اظهار کرد: متاسفانه بسکتبال اصفهان در شرایط بحرانی است و همه خانواده بسکتبال اصفهان باید به میدان بیایند و برای اعتلای این رشته در سطح کشور تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه